אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקאפי: "גייסנו האקר לפריצת מכוניות"

מקאפי: "גייסנו האקר לפריצת מכוניות"

במקאפי טוענים שהמכונית המודרנית היא יותר מחשב מאשר רכב, אם כך, חברת אבטחת המידע של אינטל החליטה לבדוק את עמידותה להאקר מוכשר

21.08.2012, 13:12 | רפאל קאהאן

מקאפי, ענקית אבטחת המידע וחברת בת של אינטל, הודיעה אמש כי היא גייסה לשורותיה את ההאקר הנודע לשמצה ברנבי ג'ק על מנת שינסה לפרוץ למכוניות. הסיבה היא שמכוניות, אשר מכילות כיום רכיבים ממוחשבים בכמויות גדולות, תזדקקנה בעתיד להגנה מפני פורצים.

אם בימים עברו,המכוניות היו מבוססות מכלולים מכניים וחשמליים, הרי שכיום במכונית הממוצעת יש מאות יחידות מחשוב שדורשות אלפי שורות תוכנה על מנת להפעילן. המערכות הללו הן אלה ששולטות הלכה למעשה במכונית וכיום הן גם נקודת התורפה של הרכב.

"ישנן אפשרויות רבות לפרוץ ולהתקיף מערכות רכב ממוחשבות" אומר סטיוארט מק'לור, לשעבר סמנכ"ל הטכנולוגיות של מקאפי ומומחה לאבטחת מכוניות. מערכות המחשב של המכוניות יכולות אפילו להיות מותקפות באופן אלחוטי וזאת תוך שימוש בטכנולוגיות כגון סלולר או בלוטות'.

מכוניות כגון זו של גוגל מכילה מערכות ממוחשבות אשר עלולות להיפרץ ללא הגנה מתאימה, צילום: בלומברג מכוניות כגון זו של גוגל מכילה מערכות ממוחשבות אשר עלולות להיפרץ ללא הגנה מתאימה | צילום: בלומברג מכוניות כגון זו של גוגל מכילה מערכות ממוחשבות אשר עלולות להיפרץ ללא הגנה מתאימה, צילום: בלומברג

ברנבי ג'ק, ההאקר שמקאפי גייסה ידוע בעיקר בזכות שתי פריצות: הוא הראה שיטה בה ניתן ל"הכריח" כספומט לחלק כסף, וכן הוא הצליח לפרוץ למערכת הזרקת אינסולין, והראה שניתן לגרום לה להזריק מנות קטלניות של החומר לגופו של המטופל.

הסכנה הגדולה ביותר היא האפשרות שניתן יהיה להחדיר נוזקות למכוניות ועל ידי כך לשבש את פעולתן על מנת לסחוט יצרנים למשל. אמנם עד כה לא דווח על מקרה כזה, אולם מומחים טוענים שהם כבר הצליחו להדביק מכונית בוירוס.

ב-2010 פורסמו מספר מחקרים אשר מראים כי ניתן לפרוץ למכונית ועל ידי כך לגרום לשורה של תקלות: משינוי לחץ האוויר בצמיגים באמצע נסיעה, עבור דרך פריצה למחשבי הדיאגנוסטיקה וכלה בנעילת הבלמים והשבתת הרכב.

יצרניות רכב רבות כגון פורד וטויוטה כבר לוקחות את האיומים הללו ברצינות גמורה ומעסיקות גם הן מומחים מטעמן, אך אנשי אבטחת המידע אינם משוכנעים שזה מספיק. "אנשים יכולים להיהרג" מזהיר ג'ון באמגרנר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ארגון המחקר US Cyber Consequences Unit. מדובר אם כך בסכנה שדורשת הגנה מקיפה, וגיוס של האקרים "לבנים" בהחלט נדרש על מנת לספק פתרון יעיל לסכנות האורבות לנהגים וליצרנים. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות