אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לחיות נכון: המדור לשיפור עצמי צילום: אוראל כהן

לחיות נכון: המדור לשיפור עצמי

שיעורי פילאטיס מכשירים בשיטת הבלוק, כללים למשמעת מים נכונה והספר "בלייד ראנר" - סיפורו של אוסקר פיסטריוס

22.08.2012, 10:12 | קרן צור

פילאטיס פרום דה בלוק

שיטת אימוני הבלוק מעניקה אחרי אבחון גופני מדוקדק שיעורי פילאטיס מכשירים באווירה שקטה וליווי צמוד

בסניפי סטודיו גוף בנפש, בתל אביב, מודיעין וירושלים, מעבירים שיעורי פילאטיס מכשירים בשיטת הבלוק. את השיטה פיתח ראל איזקוביץ, מייסד Basi Pilates, אחד מבתי הספר המובילים בעולם שפועל בארה"ב. כשנכנסים לסטודיו נתקלים במיטות ובמכשירים המוכרים למתרגלי הפילאטיס, אבל ההתנהלות שונה: אף על פי שהתרגול מתבצע בקבוצות קטנות (עד חמישה אנשים) העבודה אישית, וכל אחד מהמתרגלים שקוע בעבודה עמוקה ושקטה, לפי תוכנית מיוחדת שהותאמה לצרכיו האישיים.

האימונים מתחילים בשניים־שלושה שיעורי אבחון, שקובעים את נקודת ההתחלה לכל מתרגל. באבחון המורה מזהה דפוסי תנועה מודעים ולא מודעים, וממפה את נקודות החולשה ואת האזורים הנוקשים, שדורשים ריכוך והרפיה. בתום האבחון מקבלים תוכנית אימונים, ונדרשים להתחייב למינימום של שני אימונים בשבוע.

התרגילים שמים דגש על מתיחת השרירים והארכתם וכך מסייעים בתחזוקת הגוף. לפיכך, הם מומלצים לספורטאים מקצועיים וחובבים שעוסקים בענפי סבולת (אופניים וריצות ארוכות), שנוטים לקצר את השרירים.

פרטים: מ־60 שקל לשיעור קבוצתי, 250 שקל לפרטי, pilatesbim.com.

אימוני פילאטיס בשיטת הבלוק. עבודה שקטה ועמוקה, צילום: אוראל כהן אימוני פילאטיס בשיטת הבלוק. עבודה שקטה ועמוקה | צילום: אוראל כהן אימוני פילאטיס בשיטת הבלוק. עבודה שקטה ועמוקה, צילום: אוראל כהן

אין מה להתייבש

קיץ ישראלי בשילוב אימון מאומץ יכולים לגרום בקלות להתייבשות. כלכליסט נותן כללים למשמעת מים נכונה

הקיץ הישראלי מחייב במשמעת מים את כולם, ובייחוד את מי שגם במהלך העונה הזאת מאתגר את הגוף בפעילות אירובית מאומצת, שמפעילה את בלוטות הזיעה וגורמת לאיבוד נוזלים. בשנים האחרונות התפרסמו לא מעט מחקרים שקבעו כי אפילו התייבשות מזערית (איבוד של פחות מאחוז במאגר הנוזלים) משפיעה על התפקוד הפיזי והמנטלי, וגורמת לתחושת התשישות שרבים טועים לקשור עם תנאי חום כבדים. ליאור זך מאור, שותף ומנהל מקצועי בקבוצת Zone 3, ורן שילון, יזם ומאמן ראשי באנדיור, ממליצים על כללים לשמירה על מאזן נוזלים תקין.

1. לקיים מעקב

למכסה היומית שמומלצת למבוגרים (2-2.5 ליטר לנשים, 2.5-3 ליטר לגברים) יש להוסיף את כמות הנוזלים שמאבדים במהלך הפעילות. הדרך הטובה ביותר לכמת הזעה במספרים היא להישקל לפני האימון ובסיומו. ההפרש הוא כמות הנוזלים שאתם חייבים להחזיר לגוף.

2. לשתות במהלך אימון

שתייה לפני או אחרי האימון אינה תחליף לשתייה במהלכו. כמות הנוזלים המומלצת משתנה בהתאם למשקל הגוף. הנוסחה המקובלת קובעת מינימום של עשרה מ"ל נוזלים לכל ק"ג, בשעה של פעילות אירובית.

3. לא לחכות לתחושת הצמא

בעיקר נכון לאימוני שחייה, שנערכים בסביבה רטובה ועלולים להפחית את תחושת הצמא. מומלץ להקפיד על הפסקות שתייה.

4. לצרוך משקאות איזוטוניים ונוזלים בטעמים

משקאות המחזירים לגוף את המלחים והמינרלים שאבדו בתהליך ההזעה. מי שרוצה להימנע מהקלוריות הרבות שהם מכילים (150-200 קלוריות בחצי ליטר) יבחר בטבליות אלקטרוליטים מסיסות (עשר קלוריות ליחידה), שמספקות לגוף את המלחים מבלי להעמיס סוכרים וקלוריות.

25 באוגוסט: סדנת יוגה למתחילים. פרטים: סטודיו פראנה יוגה בגבעתיים, בחינם, בהרשמה מראש, pranayoga.co.il.

שתייה במהלך אימון. עשרה מ"ל נוזלים לכל ק"ג בשעה של פעילות אירובית, צילום: שאטרסטוק שתייה במהלך אימון. עשרה מ"ל נוזלים לכל ק"ג בשעה של פעילות אירובית | צילום: שאטרסטוק שתייה במהלך אימון. עשרה מ"ל נוזלים לכל ק"ג בשעה של פעילות אירובית, צילום: שאטרסטוק

ספר: "בלייד ראנר": סיפורו של אוסקר פיסטריוס

יום לאחר טקס הסיום של אולימפיאדת לונדון, יצא לאור הספר של הספורטאי שייזכר כאחד מסמליה הבולטים: אוסקר פיסטוריוס, האצן הדרום האפריקאי בן ה־25, המכונה בלייד ראנר. פיסטוריוס עשה היסטוריה והפך לאתלט קטוע הרגליים הראשון שהתחרה במשחקים האולימפייים.

הספר "Blade Runner: My Story" מגולל את הביוגרפיה של הספורטאי, שבגיל 11 חודשים נקטעו רגליו בשל מחלה נדירה, ואחר כך היה לאחד האנשים המהירים בעולם ולגיבור מעורר השראה. פיסטוריוס ניהל מאבק משפטי ממושך על הזכות להתחרות עם רגליו התותבות, העשויות סיבי פחמן, באצנים שאינם מוגבלים, ולעמוד על קו הזינוק במקצה ה־400 מטר יחידים ושליחים באולימפיאדת לונדון. הוא התחרה בסופו של דבר בלונדון, העפיל לחצי הגמר במקצה היחידים וסיים עם נבחרת השליחים במקום השמיני.

בניגוד לרבי מכר רבים שכבר נכתבו על ריצה - מ"בדידותו של הרץ למרחקים ארוכים" ועד מסע הייסורים של הרוקי מרוקמי, שמלמדים על התמודדות עם כאב וסבל, הספר החדש של פיסטוריוס מציע לרצים לאמץ גישה מרעננת, וכלים מנטליים שונים לחלוטין: אופטימיות מופרזת ותשוקה חזקה לריצה, שגוברת על כל היגיון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות