אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון Glacier יוצאת להטביע את ספינת גיבוי המידע בקלטת

אמזון Glacier יוצאת להטביע את ספינת גיבוי המידע בקלטת

החברה השיקה את Glacier, מערכת גיבוי בענן שמיועדת לעסקים. אם תצליח לשכנע ארגונים לנטוש את טכנולוגיית קלטות הגיבוי הוותיקה, תוכל אמזון לכבוש את שוק הגיבוי מידי אורקל,קוואנטום, IBM ואחרות

22.08.2012, 11:36 | יוסי גורביץ
אמזון הודיעה אתמול (ג') על השקת מערכת גיבוי מידע בענן שהיא מכנה Glacier (קרחון), שמיועדת בעיקר לעסקים שרוצים לאכסן מידע חשוב בעלות נמוכה. המהלך של אמזון עשוי להשפיע רבות על תעשיית גיבוי המידע.

החברה טענה ששיעור העמידות של המערכת שלה הוא 99.999999999%, כלומר שאם הלקוח מאחסן 100 מיליארד פריטים, הוא צפוי לאבד אחד מהם מדי שנה. העסקים שיבחרו לעבור ל-Glacier לא יוגבלו בכמות האכסון שתעמוד לרשותם; הם ישלמו על פי גיגהבייט של מידע מאוחסן, והמחיר נמוך במיוחד: סנט לחודש לכל גיגהבייט.

אם השירות יצליח, אמזון תהיה בעמדה שתאפשר לה להפוך את שירותי הגיבוי בקלטות למיושנים, דבר שעשוי לפגוע בשורה של חברות שמתפרנסות משירותים כאלה - HP, אורקל, קוואנטום, IBM ואחרות.

באתר ZDNet העריכו כי אמזון תתקשה לשכנע את המגזר העסקי, שהוא שמרני מטבעו, ששירות הענן שלה זמין ובטוח - במיוחד לאור התקלה הנרחבת בשירותיה ביולי האחרון. שיקול נוסף הוא שמשיכת המידע מ-Glacier צפויה לארוך כשלוש שעות ואף שהלקוח יכול למשוך 5% מהמידע שלו מדי חודש ללא תשלום, משיכה של מידע מעל לרף הזה כרוכה בתשלום של 12 סנט לגיגהבייט מדי חודש.

אתר הרג'יסטר הבריטי ציין כי אמזון כבר מביעה אמון ב-Glacier ופרסמה שורה של משרות שנדרשות בשירות החדש. באתר העריכו שמיקרוסופט תציע תוך זמן קצר שירות דומה עבור לקוחות Azure שלה.

תגיות