אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סובארו BRZ: האחות הטובה

המכונית נהנית ממנוע חד משל התאומה טויוטה GT86, אך סובלת מתיבת הילוכים בעייתית

27.08.2012, 08:04 | תומר הדר
סובארו BRZ

מנוע: בנזין, נפח 1,998 סמ"ק, הספק מרבי 200 כ"ס, מומנט מרבי 20.9 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית - 226 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־7.6 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 12.8 ק"מ לליטר. נתוני מבחן - 6.7 ק"מ לליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 5

מחיר: 220 אלף שקל

טויוטה GT86 היא מכונית מקסימה. מכונית שעושה טוב, מתנהגת היטב, מושחזת, נאה. יש לה רק בעיה אחת: אחותה התאומה טובה ממנה. קבלו את סובארו BRZ - המכונית שחולקת עם טויוטה GT86 את רוב המכלולים, המנוע, השלדה וגם חלקים ניכרים מתא הנוסעים. שני הדגמים יוצרו כחלק מפרויקט משותף לטויוטה וסובארו שיצרו צמד מכוניות כמעט זהות המשווקות כשהן נושאות את סמליהן של שתי החברות.

למרות זאת, בסובארו יותר כיף לנהוג. זה מתחיל במנוע - המנועים של שתי המכונית כמעט זהים, אך זה של הסובארו פשוט נשמע יותר טוב, מרגיש יותר חי ונדמה כי תגובת הדוושה שלו חדה יותר.

אין בכך כדי להמעיט בספורטיביות של הטויוטה, אך היא בכל זאת מכוילת לטעמם של לקוחות מזן שונה, כאלה שמעדיפים מעט יותר נוחות, בעוד הסובארו מיועדת לאלה שמחזיקים בארנק תמונה דהויה של אימפרזה טורבו. תנו לסובארו קטע כביש מפותל והיא תאכל אותו בלי מלח, תחליק בנונשלאנט ותשאיר סימני צמיגים.

עם זאת, לא הכל מושלם ב־BRZ. איכות הגימור בתא הנוסעים אינה מושלמת ותיבת ההילוכים מעורפלת ומקשה על הנהג להחליף הילוכים במהירות - בעיה לא קטנה כאשר מגיעים לפנייה עיוורת שבה אין זמן לעצור, לקלל את הגיר ולהירגע. מעבר לכך, בקרת האחיזה של BRZ, זו שמונעת החלקות, אינה מתנתקת לחלוטין וגם כאשר לוחצים על כפתור הניתוק, ברגע ההחלקה המערכת חוזרת לפעול. בהתחשב בכך שהמכונית בנויה להחלקות מדובר במשבר אי־אמון לא קטן עם הנהג.

בשורה התחתונה, ראוי לציין כי ה־BRZ זולה מהטויוטה בכמעט 10,000 שקל - מה שמגדיל עוד יותר את היתרונות שלה מול אחותה וממצב אותה כרכישה כדאית והנאה מובטחת.

תגיות