אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטר פלייס צוברת הפסדים, ומקבלת הלוואה נוספת

בטר פלייס צוברת הפסדים, ומקבלת הלוואה נוספת

שי אגסי, מנכ"ל בטר פלייס: "אנו מצויים בסיטואציה בה אנו מסיימים את הקמת הרשת ומתחילים שיווק אקטיבי"

28.08.2012, 09:37 | תומר הדר

הקטר החשמלי עדיין לא הניע. כך עולה מדוחות החברה לישראל. על פי הדוחות, ההפסד של בטר פלייס, מיזם הרכב החשמלי של שי אגסי, במחצית הראשונה של שנת 2012 מגיע לכ-132 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-74 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של 2012 הסתכם ההפסד בכ-65 מיליון דולר לעומת הפסד של 20 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011. בתוך כך מודיעה היום בטר פלייס על הקצאת אשראי של 40 מיליון יורו מ-EIB, בנק ההשקעות של האיחוד האירופי. עיקר ההשקעה תשמש לפריסת תשתיות בדנמרק ויתרתה תשמש לפריסת תשתיות בישראל.

השיווק החל, המכירות מדשדשות

יצוין שבטר פלייס כבר החלה השנה בשיווקן של מכוניות חשמליות, אך עד כה מסרה רק כ-400 רכבים. ביחד עם הרכבים ששווקו בדנמארק, נמסרו עד כה כ500- רכבים. בנוסף לכך תשלים בטר פלייס השנה את פריסתן של 40 תחנות החלפת סוללה לרכב חשמלי, כאשר התחנה הדרומית ביותר הסמוכה לאילת נחנכה בשבוע שעבר והתווספה ל-19 תחנות פעילות.

עם זאת, האתגרים שבפניהם ניצבת בטר פלייס אינם פשוטים כלל. בשעתו הצהיר שי אגסי על מסירתן של עשרות אלפי מכוניות בישראל ובדנמרק אך בנתיים לא הגיע ל-1,000 מכוניות, וסוף השנה קרב במהירות. יתרה מזאת, ענף הרכב הישראלי נמצא בימים אלה במיתון ומגמות הצריכה משתנות. כך לדוגמה הצרכנים הפרטיים כבר אינם מעוניינים במכוניות משפחתיות גדולות, אלא במכוניות קטנות. מכוניות הבנזין שמתחרות ברנו החשמלית של בטר פלייס מוצעות במבצעים אגרסיביים וטכנולוגיות החיסכון בדלק שמוטמעות במכוניות הבנזין המתחרות ברנו החשמלית. בעיה נוספת שעשויה להתעורר נובעת ישירות מכוונותיה של בטר פלייס לספק חשמל להנעת מכוניותיהם של מתחריה בישראל, שבנתיים אינם ממהרים לייבא רכבים חשמליים ארצה.

אגסי "פתיחת קו האשראי הנוסף תסלול את הדרך למדינות נוספות באירופה"

לדברי שי אגסי: "בסיכומו של דבר, אנו מצויים בסיטואציה בה אנו מסיימים את הקמת הרשת ומתחילים שיווק אקטיבי, והתוצאות נאות. EIB הסכים היום להעניק לנו הלוואה של 40 מיליון יורו וכמובן שמדובר בפתיחת דרך מול הבנק, שאחראי להשקעות בפיתוחי תשתיות. פתיחת קו אשראי זה פותחת דלת לפיתוח רשת בעוד מדינות באירופה. עד היום קיבלנו אשראי גדול מספקים אך זו הפעם הראשונה בה ארגון פיננסי ממשלתי מעניק לנו אשראי".

"לגבי הרשת, סיימנו את ההתקנה בקרקע וכל התחנות בישראל ובדנמארק כבר בנויות. אנו מבצעים ניסוי בהחלפות סוללה וביצענו מעל 40 אלף החלפות. עברנו 500 רכבים על הכביש, להערכתנו קצב הנסיעה עולה תמידית וממוצע הנסועה של נהג של רכב חשמלי הוא כ-25 אלף ק"מ בשנה, מה שאומר שהצלחנו להוכיח שרכב חשמלי יותר נוח ויותר זול לקניה. יצוין שנסענו מהחרמון לאילת והזמן ארך פחות ממה שלוקח לטעון רכב חשמלי ללא סוללה מתחלפת (כשבע שעות, ת"ה)", אמר אגסי.

סוללה מתחלפת בשברולט קרוז

 בנוגע לפעילותה של אוסטרליה ציין אגסי כי "באוסטרליה הוכחנו את יכולתנו לפעול מול ג'נרל מוטורס לאחר שהסבנו שבע מכונית הולדן GM אוסטרליות לשימוש בסוללה מתחלפת. בעקבות זאת החליטה ממשלת אוסטרליה לבחון האם לבצע יצור המוני של המכונית, הולדן קומודור, עם סוללה מתחלפת. מדובר ברכב שמבוסס על מכלולי שברולט קרוז, רכב פופולארי בעולם". עוד ציין אגסי כי כיום מעסיקה בטר פלייס כ-700 עובדים ברחבי העולם. "כרגע אנו בפיק מבחינת פיתוח והתקנה. בכל מדינה נחווה עליה וירידה של הקבוצות העובדות עמנו בעקבות סיום ההתקנה.

תגיות

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
כרוניקה ידועה מראש
אילו כל הנוגעים בדבר היו מכינים שעורי בית כמו שצריך ולא פוחדים להגיד לא אזי לא הייתה בעיה כלל. למכונית החשמלית אין עתיד ובמיוחד בישראל הקטנה . ועוד נראה כאן תיספורות ותיגלחות והפסדים רבים. מעניין ברמת ההפסדים הנוכחית מהן משכורות בכירי החברה?
שירן A , חיפה  |  29.08.12
24.
כל עוד שאין טכנולוגיה של מצברים עם קיבולת גדולה, חבל על הזמן
אחד הדברים הכי לא אהובים על הנהג זה להכנס לתחנת דלק. אז המכוניות היום יותר חסכוניות, ובממוצע נהג נכנס לתחנה פעם בשבוע וחצי (אחרי 500 ק"מ), והוא לא מגיע עם טיפות הדלק האחרונות. נהג של בטר פלס יכנס בפרק הזמן הזה לפחות 4 פעמים, וכל הזמן יתכנן את הדרך כך שיהיה בטווח של תחנת החלפה.
מנחם  |  29.08.12
לכל התגובות