אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לחשוף עד הסוף: למה לא כדאי לפרסם מודעת דרושים אנונימית? צילום: בלומברג

לחשוף עד הסוף: למה לא כדאי לפרסם מודעת דרושים אנונימית?

כבר לא קונים חתול בשק: בעולם בו המידע נגיש וזמין כל כך, גם המועמדים מעדיפים לשלוח קורות חיים לחברות המזדהות בשמן

29.08.2012, 13:10 | ליבי שגיא

בעידן הגיוס האינטרנטי, שוק העבודה הפך לנגיש יותר עבור מחפשי העבודה ובהתאם, גם הם הפכו לקהל מתוחכם ובררן; הם קוראים על החברות ומבררים אם כדאי לשלוח את קורות החיים שלהם אליהן. אם אתם, כמגייסים, תרצו לקבל כמות גדולה יותר של פניות ממועמדים איכותיים ורלוונטיים, נסו לחשוב במקומם: האם הייתם שולחים קורות חיים לחברה המגדירה את עצמה כ"חסויה"?

מה מניע מגייסים להישאר אנונימיים? מגייסים מסוימים מעדיפים שלא לחשוף את שם החברה במודעת הדרושים. הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות, אך בדרך כלל מדובר בשתי סיבות מרכזיות:

• הרצון למנוע אפשרות יצירת קשר ישיר עם החברה.

• גיוס המחייב דיסקרטיות, מכיוון שמחליפים עובד קיים (בדרך כלל שלא בידיעתו).

כדאי לדעת גם כי צירוף המלים "נא לשמור על דיסקרטיות" יגרמו לכך שתקבלו 30% פניות ממועמדים. למודעת דרושים בעלת שקיפות מלאה יש יותר כוח משיכה בקרב המועמדים. רוצים להבין מדוע? לפניכם הסיבות העיקריות:

1. מועמדים לא מעוניינים לקנות "חתול בשק"

 

מבדיקות שערכנו ב-AllJobs גילינו שמעסיקים שלא מזדהים בשם החברה זוכים ל-30% פניות פחות לעומת מפרסמים אחרים. מועמדים מעדיפים להיענות למודעות דרושים שלא מעוררות חשש ומאפשרות שקיפות מלאה. המועמדים הם צרכנים בררנים - הם יעדיפו להתחיל תהליך הגשת מועמדות מול חברה שהם מכירים, או לפחות כזו שהם יכולים לברר אודותיה פרטים ולשפוט אם הם מעוניינים לעבוד בה.

הנתונים מבהירים עובדה אנושית פשוטה: מחפשי עבודה, כמו כל בני האדם, מחפשים שקיפות ו-וודאות בצד השני. זה נכון בנוגע לתקשורת בין בני אדם, וגם לגבי היחסים שבין מחפש העבודה למגייס.

2. "נא לשמור על דיסקרטיות"

 

ידוע לנו זה מכבר שכמחצית ממחפשי העבודה ב-AllJobs הינם מועסקים. מדובר באנשים שמחפשים עבודה תוך כדי עבודה או פשוט עובדים שרוצים להישאר מעודכנים ולדעת אילו משרות מוצעות בתחום שלהם וכמה הם שווים. מן הסתם, מחפשי עבודה שהינם מועסקים, חוששים שקורות החיים שלהם יתגלגלו לגורמים לא רצויים ואינם מסתפקים בכתיבת המילים "נא לשמור על דיסקרטיות" אלא מוודאים זאת על ידי שליחה סלקטיבית יותר של קורות החיים.

3. מיתוג: כוח משיכה בקרב המועמדים

מי לא רוצה לעבוד בגוגל, או באפל? זה היינו הך כשמדובר בכל חברה מוכרת, בכל תחום. בימינו, למיתוג ולנראות העסק יש חשיבות רבה. גם המעסיקים צריכים לקחת זאת לתשומת ליבם ובמקום להצניע את שם החברה – להבליט אותו בכל דרך אפשרית. בסקר שהעברנו בקרב עובדי הייטק נענינו כי מוניטין החברה הינו אחד השיקולים הבולטים שלהם בהגשת מועמדות. לכן, הפצת הבשורה כמו "אנחנו מגייסים" משמעה, "אנחנו צומחים" חשובה מאוד.

4. אנונימיות במודעת דרושים - רק כאשר אין ברירה אחרת

אם אתם מנועים מלפרסם את שם החברה, ברור כי כל הנימוקים שלנו לא יועילו. אך אם זה המצב, יש עוד דרכים לשווק את מודעת הדרושים שלכם ולהפוך אותה ליותר מזמינה ואטרקטיבית. על ידי ניסוח שיווקי תוכלו לציין מספר פרטים המרמזים על אופי והתמחות החברה, כאלה שיכולים לרמוז על תחום העיסוק ועל הפופולאריות שלה. למשל, "לחברה מובילה המתמחה במתן פתרונות תקשורת מתקדמים בתחום אבטחת מידע ותקשורת מחשבים דרוש /ה ...."

הכותבת היא אחראית תחום האופטימיזציה באגף העסקי של AllJobs ובעלת ניסיון רב בפרסום שיווקי ומקצועי של מודעות דרושים

תגיות