אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחזיקי רכב צמוד ממקום העבודה ישלמו גם על הדלק

מחזיקי רכב צמוד ממקום העבודה ישלמו גם על הדלק

על פי טיוטת חוק ההסדרים שווי השימוש הנהוג כיום עבור מי שמחזיק רכב צמוד יגדל בצורה משמעותית. מחזיק הרכב יצטרך לבחור בין מכסת קילומטראז' שנתית שאותה יוכל לנצל לפי מדרגות שייקבעו מראש, לבין תשלום עבור הדלק באופן עצמאי

29.08.2012, 16:17 | תומר הדר

מחזיקי רכב צמוד ממקום העבודה, יצטרכו לשלם גם על הנסיעות שהם עורכים. כך עולה מתוכן טיוטת חוק ההסדרים. על פי הטיוטה יחולק שווי השימוש החודשי לרכב צמוד לשני חלקים עיקריים: חלק הנגזר כנהוג כיום על פי שיעור קבוע ממחיר הרכב וחלק נוסף הנגזר ממחיר הדלק שהעובד צורך.

כיום מחזיקי רכב צמוד נדרשים לשאת רק בשווי שימוש הנגזר על פי 2.48% מערך הרכב. עובד שבוחר ברכב זול, משלם מטבע הדברים שווי שימוש נמוך יותר.

לתדלק לבד?, צילום: עמית מגל לתדלק לבד? | צילום: עמית מגל לתדלק לבד?, צילום: עמית מגל

לפי המתווה החדש יצטרך העובד להעריך מראש מה יהיה ממוצע הקילומטרים השנתי שיסע, שעליו ישלם שווי שימוש. הטיוטה אינה מבהירה מה גובהו של שווי השימוש כחלק ממחיר הרכב ומהו גובהו של שווי השימוש על הדלק.

עובדים יוכלו גם לבחור שלא לשלם שווי שימוש על הדלק – במקרה כזה יממנו את עלות הדלק בעצמם. שווי השימוש על הדלק יחולק לדרגות שבהן יוכל העובד לבחור, כשהדרגה הגבוהה ביותר תהיה "הטבת דלק חופשי". שווי השימוש החופשי "יוביל לצמצום התופעה ויביא למימון הדלק מכיס המשתמש".

נוסף לשווי השימוש קיימת התייחסות בטיוטה גם להמלצות רבות של ועדת זליכה להסדרת ענף הרכב, שמשרד התחבורה פעל להכנסתן לחוק ההסדרים. ואולם, מספר מסקנות חשובות נעדרות מן הטיוטה.

כך לדוגמה, פיצול בין מותגי רכב ואיסור על אחזקה צולבת בין חברות ליסינג ליבואני רכב. סעיף נוסף המתייחס למסקנות ועדת זליכה קובע כי על פי ניתוח הצוות הבין־משרדי לא זוהו כשלים משמעותיים בענף הרכב הישראלי, רמות המחירים בארץ אינן חורגות מהמקובל בעולם ונראה כי בענף הליסינג קיימת תחרות ערה בין מספר גדול של מתחרים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

79 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

77.
לכל האלה שאומרים סוף סוף - למדינה אין שום קשר לתשלומי דלק!!!
לכל אלה שלא מבינים בעיניין כדאי להתעדכן . מדינה בכלל לא מממנת שום עלות דלק לשום עובד בעל רכב ליסינג. מי שמשלם על דלק זה מעסיקים!!! וזה גם מגולם בתשלומי ליסינג עצמו. אז לכל אלה האומרים סוף סוף והגיע הזמן - הגיע הזמן להבין שחוק זה בא לטובת המעסיקים ועליית מיסוי על שיכבת ביניים שגם ככה משלמת אינספור מסים. אז למה לא - בוא נוריד אותם לרמה של של עוני ואז כל אלה, אכולי קנא (שלהם אין לליסינג במקום עבודה) יוכלו לישון בשקט. כולם חושבים שאנשי היי-טק - מליינים של מדינה, רק אף אחד משום מה לא מציין כמות שעות העבודה שהם עובדים וכמות ימים בשבוע... בגלל כאלה קנאים כמוכם ממשלה שלנו מאוד יצירתית במציאת מסים חדשים. בהצלחה. גם עבורכם ימצאו מסים - שתשלמו על דלק באוטובוסים או רכבות בהתאם לקלומטרג' שתעשו...
לרה , מרכז  |  02.09.12
76.
אולי סוף סוף נראה יותר מנוסע אחד בכל רכב- תחשבו על זה
אצלנו בחברה יש מספר חברים שהתארגנו יחד והם מגיעים יחד כל בוקר , כאשר הם בהרכב מלא הם יכולים לנסוע בבוקר בנתיב תחבורה צחבורית , ככה הם גם חוסכים דלק וכסף , מגיעים יותר מהר, נוסעים יחד בכייף לעבודה, והכי חשוב יש להם תרוץ טוב לצאת בזמן מהמשרד
ויתרתי על הרכב  |  02.09.12
לכל התגובות