אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארגון אמריקאי: גוגל ריגלה אחרי משתמשי אייפון, לא יתכן ששוב תחמוק מעונש צילום: shutterstock

ארגון אמריקאי: גוגל ריגלה אחרי משתמשי אייפון, לא יתכן ששוב תחמוק מעונש

הארגון הצרכני Consumer Watchdog מאשים את גוגל בכך שמנסה לברוח מעונש ותשלם קנס שהוא "כסף כיס" עבורה - לאחר שנמצאה אשמה בריגול אחר גולשי דפדפן ספארי

30.08.2012, 12:43 | עומר כביר

ארגון הגנת הצרכן Consumer Watchdog יגיש התנגדות לעסקת הטיעון בין גוגל ל-FTC (נציבות הסחר הפדרלית) בפרשת הפגיעה בפרטיות גולשי האייפון והאייפד. במסגרת העסקה חויבה גוגל לשלם בארה"ב קנס של 22.5 מיליון דולר - סכום זעום וזניח, לטענת הארגון. כך נטען אמש (ד') בהודעה לעיתונות שהפיץ.

לפני כמה חודשים נחשף שגוגל התקינה קבצי קוקיז בדפדפני ספארי של מכשירי iOS. הקבצים עקפו את הגנות הפרטיות בברירת המחדל שחוסמת מעקב אחר הגלישה. גוגל טענה שהמעקב היה מקרי, וכי לא אספה כלל מידע אישי.
 

גוגל ריגלה אחרי משתמשים? שתיענש בהתאם, איור: רחלי שלו גוגל ריגלה אחרי משתמשים? שתיענש בהתאם | איור: רחלי שלו גוגל ריגלה אחרי משתמשים? שתיענש בהתאם, איור: רחלי שלו

בעקבות החשיפה פתחה הנציבות בחקירה, ועסקת הטיעון אמורה הייתה להביא את הפרשה לקיצה בארה"ב (רגולטורים באיחוד האירופי ובמדינות נוספות עדיין חוקרים את גוגל בנושא).

גוגל יוצאת בזול, פעם אחר פעם

ואולם, ארגון Consumer Watchdog לא היה מרוצה מההסדר שהושג, ופנה לבית המשפט בבקשה להתנגד להסדר במעמד ידיד בית המשפט. לדברי הארגון, בקשתו התקבלה.

"מנהלי גוגל רוצים לקנות את דרכים מהצרה הזו עם מה שנתפס בעיניהם ככסף כיס, ואז להכחיש שהם פעלו שלא כשורה", אמר מנהל הארגון, ג'ון סימפסון, בהודעה לעיתונות. “אישור ההסדר הזה מערער על כל ההליך הרגולטורי. חברות ומנהליהן חייבים לקבל את האחריות כשהם מפרים הסכמים חוקיים".

בית המשפט התיר לקבוצה להגיש תצהיר שמתנגד להסכם עד ה-21 בספטמבר, ולאחר מכן תזכה ה-FTC לשבוע על מנת לגבש תגובה. השימוע בבקשה יתקבל לאחר מכן.

“איך הסדר יכול להיות לטובת הציבור, כשהצד האשם מכחיש שפעל שלא כשורה?” שאל סימפסון. “גוגל פרצה את הגדרות הפרטיות של אייפונים ואייפדים, שתלה בהם קוקיז ואז שיקרה וטענה שההגדרות עדיין יעילות. ה-FTC חייבת למצוא את מנהלי גוגל אחראים ולא לאפשר להם לשים את הנציבות ללעג".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות