אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר חושף: 40% מהפרסום באפליקציות אינו אפקטיבי, מזויף - ולא משתלם צילום: cc by birgerking

מחקר חושף: 40% מהפרסום באפליקציות אינו אפקטיבי, מזויף - ולא משתלם

חברת השיווק הגרמנית טריידמוב בחנה 100 רשתות פרסום שונות וקבעה: קרוב לחצי מהקליקים על פרסומות בסלולר הם חסרי כל ערך מסחרי. הצצה למשבר הגדול הבא של מפתחי האפליקציות והמפרסמים

02.09.2012, 13:07 | רפאל קאהאן

חברת השיווק הגרמנית טריידמוב, שמתמחה בפלטפורמות שיווק בסלולר, פרסמה מחקר שלפיו 40% מסך הכניסות לפרסומות באפליקציות סלולריות למיניהן מקורן או בזיוף או בטעות. כך, לפי דיווח של בלוג הטכנולוגיה גיגה אום. על פי טריידמוב, 18% מהכניסות מקורן בזיופים למיניהם ו-22% הם כתוצאה מטעות אנוש.

אחד האתגרים שעומדים בפני מפתחי אפליקציות לסלולר הוא בניית מודל הכנסות יציב. כיום, אפליקציות חינמיות מתבססות ברובן על רווחים מפרסום מבוסס מודעות - במודל של תשלום לקליק וחבילות אחרות. אולם ככל שעובר הזמן, ניכר כי פחות ופחות אפליקציות עומדות ביעדי ההכנסות שלהן - מה שיוצר בעיות עבור שירותים חינמיים רבים.

לדוגמה, 40% מהשימוש בפייסבוק נעשה דרך אפליקציות חינמיות מסמארטפונים וטאבלטים. על אף שמדובר במאות מיליוני משתמשים כל יום, החברה לא מרוויחה מכך. למעשה, מפרסמים מתחילים להבין כעת שכלל לא משתלם לפרסם באפליקציית החברה. לפי הערכות אנליסטים, המעבר של משתמשים לגלישה בפייסבוק מהסלולרי ומודל פרסום לא יעיל הם בין הגורמים המובילים לצניחת מניית פייסבוק.

פייסבוק היא רק אחת מני רבות: המחקר של טריידמוב התבסס על 100 רשתות פרסום שמשתמשות בשירותיה. החברה בדקה כ-6 מיליון קליקים על פרסומות, במשך חודש וחצי במהלך הקיץ. הנתונים שנאספו מראים כי 18% מהקליקים היו מזויפים - ביניהם 8% היו תוצאה של פעילות מצד השרת ו-10% היו תוצאה של פעילות רשתות בוטים או תוכנות בצד הלקוח.

אתם לוחצים לפעמים בטעות על הפרסומת?, צילום: שי ענבל אתם לוחצים לפעמים בטעות על הפרסומת? | צילום: שי ענבל אתם לוחצים לפעמים בטעות על הפרסומת?, צילום: שי ענבל

מתרגלים להתעלם מהפרסומת

המחקר גילה שעל אף שכמות הזיופים נמצאת בעליה מתמדת - כמות ההקלקות שמקורן בטעויות אנוש דווקא נמצאות בירידה. עיצוב האפליקציות מושפע רבות כיום ממיקום ומספר הפרסומות שיוצגו - אם במעבר בין עמודי תוכן (כמו למשל, בפרוט נינג'ה ומשחקים אחרים) - ואם כחלק מהממשק עצמו (כמו למשל, באפליקציות נגני מדיה כמו טיונוויקי).

הירידה במספר טעויות האנוש היא הגיונית: משתמשים רבים לומדים את האפליקציה בתוך זמן קצר ומפסיקים ללחוץ בטעות על הפרסומת. על פי נתונים מ-2011 שנאספו בסקר של חברת פונטיפלקס ביחד עם חברת האריס אינטראקטיב, 47% מהמשתמשים הודו כי הקליקו בטעות על פרסומות. 

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
עם מחיר של 4 אגורות לקליק זה לא כזה נורא
ישנם מחקים שמראים בדיוק ההפל. מראים שהפרסום במובייל עובד פי 4 או 5 יותר טוב מפרסום רגיל. כמו כן מחקרים נוספים הראו שהפרסום בפייסבוק למובייל עובד הרבה יותר טוב מפרסום רגיל ומספק למפרסמים גישה ישירה ללקוחות והתוצאות הרבה יותר טובות מפרסום רגיל בפייסבוק. אתם מוזמנים לחפש בגוגל "8 צעדים ליצירת נוכחות בסלולר" ולקבל את הספר על שיטות פרסוום בסלולר בהצלחה שרון חי-מתן
שרון חי-מתן  |  02.09.12
1.
אני לא מסוגל לראות פרסומות, בכל מקרה נתון מעדיף לשלם כמה שקלים על גרסה נקייה
לכל אפליקציה כמעט יש גרסה חינמית ויש גרסה בתשלום. בד"כ מדובר בשקלים בודדים ואם האפליקציה טובה זה שווה את זה (המון אפליקציות עולות פחות מפחית קולה) אין פרסומות זה אומר: - מסך יותר נקי - חסכון בדטה - חסכון בסוללה (מנוע הפרסום שעובד ברקע) - אין הראשות חריגות כמו שרותים מבוססי מיקום וחדירה לפרטיות. שום משחק לא שווה את זה שהחברת תדע איפה אני, עם מי אני מדבר ומה אני עושה עם המכשיר. אם המשחק טוב- במחירים של אפליקציות סלולר - הוא שווה רכישה. בכלל - אנשים צריכים להבין שאין מתנות חינם (למעט כמה פרוייקטים של קוד פתוח כתרומה לקהילה) לרוב אפליקציה יש מודל עסקי - או כסף , או שהיא "חינמית" אבל "שואבת" מידע ששווה כסף. (היום כבר כמעט לא רואים פרסומות סתמיות - הכל ממוקד)
מ  |  02.09.12