מחקר חושף: 40% מהפרסום באפליקציות אינו אפקטיבי, מזויף - ולא משתלם
חברת השיווק הגרמנית טריידמוב בחנה 100 רשתות פרסום שונות וקבעה: קרוב לחצי מהקליקים על פרסומות בסלולר הם חסרי כל ערך מסחרי. הצצה למשבר הגדול הבא של מפתחי האפליקציות והמפרסמים
חברת השיווק הגרמנית טריידמוב, שמתמחה בפלטפורמות שיווק בסלולר, פרסמה מחקר שלפיו 40% מסך הכניסות לפרסומות באפליקציות סלולריות למיניהן מקורן או בזיוף או בטעות. כך, לפי דיווח של בלוג הטכנולוגיה גיגה אום. על פי טריידמוב, 18% מהכניסות מקורן בזיופים למיניהם ו-22% הם כתוצאה מטעות אנוש.
אחד האתגרים שעומדים בפני מפתחי אפליקציות לסלולר הוא בניית מודל הכנסות יציב. כיום, אפליקציות חינמיות מתבססות ברובן על רווחים מפרסום מבוסס מודעות - במודל של תשלום לקליק וחבילות אחרות. אולם ככל שעובר הזמן, ניכר כי פחות ופחות אפליקציות עומדות ביעדי ההכנסות שלהן - מה שיוצר בעיות עבור שירותים חינמיים רבים.
לדוגמה, 40% מהשימוש בפייסבוק נעשה דרך אפליקציות חינמיות מסמארטפונים וטאבלטים. על אף שמדובר במאות מיליוני משתמשים כל יום, החברה לא מרוויחה מכך. למעשה, מפרסמים מתחילים להבין כעת שכלל לא משתלם לפרסם באפליקציית החברה. לפי הערכות אנליסטים, המעבר של משתמשים לגלישה בפייסבוק מהסלולרי ומודל פרסום לא יעיל הם בין הגורמים המובילים לצניחת מניית פייסבוק.
פייסבוק היא רק אחת מני רבות: המחקר של טריידמוב התבסס על 100 רשתות פרסום שמשתמשות בשירותיה. החברה בדקה כ-6 מיליון קליקים על פרסומות, במשך חודש וחצי במהלך הקיץ. הנתונים שנאספו מראים כי 18% מהקליקים היו מזויפים - ביניהם 8% היו תוצאה של פעילות מצד השרת ו-10% היו תוצאה של פעילות רשתות בוטים או תוכנות בצד הלקוח.
מתרגלים להתעלם מהפרסומת
המחקר גילה שעל אף שכמות הזיופים נמצאת בעליה מתמדת - כמות ההקלקות שמקורן בטעויות אנוש דווקא נמצאות בירידה. עיצוב האפליקציות מושפע רבות כיום ממיקום ומספר הפרסומות שיוצגו - אם במעבר בין עמודי תוכן (כמו למשל, בפרוט נינג'ה ומשחקים אחרים) - ואם כחלק מהממשק עצמו (כמו למשל, באפליקציות נגני מדיה כמו טיונוויקי).
הירידה במספר טעויות האנוש היא הגיונית: משתמשים רבים לומדים את האפליקציה בתוך זמן קצר ומפסיקים ללחוץ בטעות על הפרסומת. על פי נתונים מ-2011 שנאספו בסקר של חברת פונטיפלקס ביחד עם חברת האריס אינטראקטיב, 47% מהמשתמשים הודו כי הקליקו בטעות על פרסומות.
4 תגובות לכתיבת תגובה