אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עליית הסולר: כך תביסו את מחירי הדלק בשוק המשומשות

עליית הסולר: כך תביסו את מחירי הדלק בשוק המשומשות

בעקבות הזינוק במחירי הדלק, "כלכליסט" מציג: מכוניות דיזל משומשות שצורכות פחות דלק

03.09.2012, 09:45 | תומר הדר
מחירו של ליטר בנזין עומד על 8.25 אגורות ומכוניות הדיזל יתייקרו בקרוב. עובדות אלה אינן ניתנות לשינוי. אך עם הפרמטרים אפשר לשחק, כלומר לרכוש מכונית שתיסע הרבה יותר קילומטרים לכל ליטר. הכוונה היא כמובן למכוניות הדיזל. רכבי הדיזל החדשים צפויים להתייקר בינואר הקרוב הודות למיסוי הירוק, אך מחירי מכוניות הדיזל המשומשות אינם צפויים לעליות ניכרות וצריכת הדלק שלהן נמוכה משמעותית ממקבילותיהן בעלות מנועי הבנזין. אלה המכוניות שיעזרו לכם להביס את השיטה.

מנהלים: פולקסווגן פאסאט TDI

מחיר למודל 2011: 134 אלף שקל

פולקסווגן פאסאט TDI היא אחת ממכוניות המנהלים הסולידיות ביותר שמשווקות כיום בישראל. מדובר במכונית מנהלים שמחד אינה מנקרת עיניים ועל חזיתה מתנוסס סמל שמשדר נופך עממי, ומאידך מפגינה איכויות גבוהות מאוד - הן מבחינת רמת הגימור של תא הנוסעים והן מבחינת רמת הניהוג, כלומר הנוחות, השקט והביצועים. אך יתרונה הגדול ביותר של הפאסאט TDI הוא המנוע: טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 140 כוחות סוס. מדובר במנוע שבמבחני עבר שנערכו ב"כלכליסט" צרך כ־13 ק"מ לליטר, הישג נאה שיתאים למי שמעוניין בפאסאט בעיקר לנסיעות בין־עירוניות.

פולקסווגן פאסאט TDI פולקסווגן פאסאט TDI פולקסווגן פאסאט TDI

משפחתית: יונדאי I30 דיזל

מחיר למודל 2009: 71 אלף שקל

את יונדאי I30 אין צורך להציג לציבור הישראלי - מדובר באחת המכוניות המשפחתיות הנמכרות בישראל, אך ישראלים מעטים מודעים לעובדה שיונדאי I30 שווקה בישראל גם בגרסה שצוידה במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטרים ובתיבת הילוכים אוטומטית. מנועה של I30 בגרסת הדיזל שיובאה לישראל הפיק 116 כוחות סוס נמרצים למדי שהביאו אותה למהירות סופית של 180 קמ"ש, רק 3 קמ"ש פחות מגרסת הבנזין המקבילה. אך גולת הכותרת אינה הביצועים, אלא צריכת הדלק - כ־15 ק"מ לליטר בבדיקות עבר שנערכו ב"כלכליסט".

קטנה: סיטרואן C3 דיזל

מחיר למודל 2006: 23,800 שקל

עתידה של סיטרואן C3 טורבו דיזל החדשה בשוק הרכב הישראלי עדיין אינו ברור לאור המיסוי הירוק, אך סיטרואן C3 הקודמת נמכרה במספרים נאים גם בגרסת הטורבו דיזל. בדומה לסיטרואן C3 החדשה, מדובר במכונית עירונית סטייליסטית למדי, המתהדרת בעיצוב רטרו שמזכיר את דגמי סיטרואן של שנות השישים, אך תא הנוסעים הפשוט אינו משדר את אותה אווירת רטרו אלא אווירה פונקציונלית יותר. בחזיתה של הסיטרואן הקטנה שוכן מנוע טורבו דיזל בנפח 1.4 ליטרים שמפיק 70 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית. הביצועים אמנם אינם מסעירים, אך צריכת הדלק כן: בבדיקת עבר שנערכה ב"כלכליסט" לגמה הסיטרואן הקטנה ליטר של סולר לכ־17 ק"מ של נסיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
חיסכון בדלק ומחיר מכירה
היות וכל ההמלצות עסקו באיזה רכב דיזל לקנות ואני מאמין להמלצות ...נשכח ולא הובא בחשבון ..מי יקנה את הרכב שלי כשאמכור ...כמה אוריד במחיר..ואיך זה יקזז את החיסכון בדלק שהיה לי ...מישהו עשה חשבון של הפחת .....והיכן עלות התיקונים ....?טיפול 10000 בדיזל מה מחיר ו?
משה חלד , ראשלצ  |  22.12.12
8.
כשרוצים לרכוש מכונית משומשת , כדאי להיכנס לאתרים בריטיים שעוסקים במכוניות
ולקבל מהם המלצות , נתוני אמת על אמינות , בטיחות , אחיזת כביש וחווית נהיגה . יש מכוניות שבארץ לא "תפסו" את השוק בעיקר בגלל היבואן ,מדיניות הליסינג שלו , חוסר ידע טכני ועוד גורמים . והמון פעמים מוצאים הבדלים עצומים בין איך שהשוק בארץ עובד לבין זה שבאירופה. במיוחד אמורים הדברים לגבי מכוניות דיזל פרטיות שבארץ לא כל כך פופולריות ובאירופה הן מאד מצליחות . בתור תפרן חסכן שחיפש רכב גדול ומרווח , מצאתי המלצות חמות מאד לפיז'ו 406 דיזל , קניתי כזו לפני ארבע שנים ויכול לומר רק מילים טובות על הקנייה הזו . מחיר קנייה נמוך יחסית למתחרות , צריכת דלק מוכחת לאורך ארבע שנים של 1:16 , מעט מאד תקלות , נוחות נסיעה פנטסטית , אוטו מושלם ומדהים וגם מאד יפה בעיני. כמובן שאם הייתי מקשיב ל"מומחים" בארץ הם היו משמיצים ופוסלים את הרכב הזה , אבל למזלי יש את מומחי הרכב הבריטיים שמאד שיבחו את הרכב הזה והמלצתם שכנעה אותי לקנות אותו.
שמעון  |  04.09.12
לכל התגובות