אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לשלם מהסלולרי בקלות: MyCheck - סטארט-אפ בחסות בר רפאלי

החברה הישראלית חשפה היום שיתופי פעולה חדשים לאפליקציה החינמית לתשלום מהסלולרי - שתאפשר לכם לשלם מהסמארטפון בתחנות הדלק של סונול, בשירותי החניה פנגו, בפאבים ובבתי קפה. במה היא נבדלת משירותים מתחרים של פייפל, סקוור ואחרים?

03.09.2012, 14:29 | עומר כביר
הרבה חברות, גדולות ומבוססות כמו פייפל, ויזה ומסטארקארד, סטארט-אפים מתוקשרים כמו סקוור ואחרים מוכרים פחות, ניסו לפצח את סוגיית הארנק הסלולרי - ולאפשר לצרכנים ולשלם רק באמצעות הנייד. עכשיו מצטרף למערכה סטארט-אפ ישראלי, MyCheck, עם אפליקציה שנראית לנו כאחת המבטיחות והמעניינות בתחום. ויש לו גם יתרון שאין לאחרים: לצד משקיעים כמו משפחות ורטהיימר וסבן, ב-MyCheck השקיעה גם הדוגמנית בר רפאלי.

החברה השתתפה בכנס Mobile 2012 בשנה שעברה בתחרות הסטארט-אפים של "כלכליסט" ונחשבה לאחת מעשרת החדשניות והבולטות בתחרות. האפליקציה שלה פועלת מזה כשמונה חודשים בבטא שקטה, והיום הושקה בצורה רשמית. היא מאפשרת לשלם בבתי עסק בלי להידרש לכרטיס אשראי או שטרות מזומנים - דרך האפליקציה בלבד. בהפעלה הראשונה מתבקש המשתמש להירשם ולהזין פרטים אישיים ואמצעי תשלום. מרגע זה, האפליקציה מוכנה לשימוש בבתי עסק שותפים.

בהגעה לבית עסק ניתן להפעיל את האפליקציה, שתציג העסקים בסביבה על סמך מיקומם, ולבחור בעסק המבוקש. "עם הבחירה מתקבל קוד חד פעמי שמוצג לנותן השירות המזין אותו בקופה", אמרה מנכ"לית החברה, שלומית קוגלר, במסיבת עיתונאים שנערכה היום בתל אביב. "מאותו רגע, כל מה שקורה בקופה - מוצרים שהוזמנו, הנחות שהתקבלו - מוצגים באפליקציה". בסוף הארוחה או הקנייה, יכול המשתמש לשלם דרך האפליקציה ואם הוא רוצה גם להשאיר טיפ - וזאת מבלי לספק לעסק אמצעי תשלום כלשהו.

תשלום מהסלולרי בתחנות דלק

"עד שכולנו נצא מהבית עם טלפון בתור ארנק יקח הרבה מאוד זמן, וכדי לשכנע את הלקוח להשתמש צריך לתת ערך מוסף", הוסיפה קוגלר. "הערך המוסף שלנו זה מועדון לקוחות, וביחד עם קפה קפה השקנו את מועדון הלקוחות הדיגיטלי הראשון בישראל - באצעות האפליקציה אפשר עם כניסה לבית הקפה לראות אילו הנחות או צ'ופרים מגיעים ללקוח. בנוסף יצרנו כרטיסיית נאמנות שמאפשרת לתקשר בין המוצר ללקוח - כרטיס נאמנות חוצה מיקום שמאפשר לצבור 'ניקובים' על בסיס מוצר ללא קשר למקום שבו נעשתה הקנייה”.

אפליקציית MyCheck אפליקציית MyCheck אפליקציית MyCheck

בנוסף השיקה החברה שיתוף פעולה עם סונול ואפליקציית החנייה פנגו. במסגרת שיתוף פעולה זה יוכלו משתמשי פנגו לתדלק ולקנות בחנויות הנוחות של סונול באמצעות האפליקציה של פנגו, כאשר MyCheck מספקת את התשתית הטכנולוגית לביצוע הרכישה. כמו באפליקציה עצמה, עם הגיעו לתחנת הדלק יוכל המשתמש להפעיל את אפליקציית פנגו, לבחור בתחנת הדלק המבוקשת (שמוצגות לפי מיקום), להזין סיסמה ולקבל קוד שמוזן למשאבה או נמסר למוכר, לתדלק ולנסוע.

"אנחנו מביאים למשתמשים שצריכים פתרונות בעולם הרכב ורגילים לשלם באופן מקוון מוצר שכולם זקוקים לו", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל פנגו, רועי אלבז. "המוצר הזה, גם בהיבט של חוויית השימוש והנוחות ,הוא מוצר מנצח. יש פה מהפכה מבחינת הלקוחות”.

במסיבת העיתונאים הדגישו נציגי החברה כי האפליקציה מאובטחת בתקנים המחמירים ביותר, ושפרטי האשראי נשמרים באופן מאובטח בשרתי החברה ולא במכשיר עצמו. החברה אחראית לסליקת כל התשלומים המבוצעים דרך האפליקציה, ולדברי קוגלר היא מקבלת אחריות על תקינות כל התשלומים המבוצעים.

פרט לשיתוף הפעולה עם סונול וקפה קפה, ומספר בארים ומסעדות כאשר החברה מגייסת עסקים נוספים. בתדלוק השימוש באפליקציה הוא חינמי לחלוטין, ובמסעדות ובתי קפה תגבה "עמלת נוחות" בסך 95 אגורות בעת התשלום עצמו.

פשוט ויעיל

הפתרון שהדגימה MyCheck הוא מהפשוטים והמוצלחים שיצא לנו לבחון, ונראה כמו פתרון מבטיח בעל פוטנציאל אמיתי להפוך לאמצעי תשלום בשימוש רחב. היכולת לעקוב לכל אורך הדרך אחרי בניית החשבון והמוצרים שנרכשו מספקת למשתשים שליטה רחבה על הקנייה שלו, באופן שאינו קיים בהרבה פתרונות אחרים.

העובדה שבין המשקיעים בחברה נמנית בר רפאלי היא יתרון שיווקי לא מבוטל: החברה צפויה לנצל את הפרסום העולמי ממני נהנית רפאלי על מנת להגביר את המודעות לאפליקציה החדשה, ואין ספק כי סטארט-אפים רבים היו שמחים לזכות בתמיכה של סלברטי מוכר כמוה. כבר במסיבת עיתונאים עצמה הוצג סרטון היתולי בעל פונטציאל ויראלי בכיכובה של רפאלי. "בר נותנת ערך מאוד גדול לא רק בתור בר רפאלי אלא גם בתור מישהי שמכירה צרכנים, מכירה את העולם", אמרה קוגלר ל"כלכליסט". "היא עוזרת לנו גם בארץ וגם בעולם, פותחת לנו דלתות”.

סיוע זה יהיה חשוב במיוחד עם ההשקה הבינלאומית של האפליקציה: תחילה בניו יורק, בעוד שלושה שבועות, ולאחר מכן בלונדון בתחילת אוקטובר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

51 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

51.
זה העתיד, ואי אפשר להימנע מזה
גוגל וואלט לא הצליחו כי זה לא עבד... cut & simple.. האפליקציה עצמה היתה מרוצפת בכשלים, והרבה בתי עסק לא רצו ואתה בגלל העמלה הכפולה שהם נדרשו לשלם גם לגוגל, והכי חשוב - זמן ההחדרה לשוק היה קצר מאוד! קשה להאמין כי גוגל ירדה מהרעיון לגמרי, אך אין ספק כי זו אחת החברות הכי חסרות סבלנות, אם מוצר לא נתפס מיד ומייצר באז עצום - תיקי תקה הם מורידים אותו
חרוצון , תא  |  07.07.13
47.
האמת, לא הבנתי מה קשור?...מה הסכינים רצו לרמוז לי....האמת, חיכיתי לרגע שלאונרדו
יכנס ויציל אותה (=לא דה קפריו...זה מהנינג'ות...)...או לפחות שציון ברוך יקפוץ מתוך העוגה...משהו יותר יצירתי. אבל אם אתם אומרים שהסרטון הוא פרסומת לאמצעי תשלום, אז אני מאמין לכם. כמו שאומרים בספרדית רצוצה: "פיקה זה פיקה, ואלבס זה אלבס"....וכל השאר...
ובא לציון ברוך...או גואל...  |  03.09.12
לכל התגובות