אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורסם ב"כלכליסט": רשות המסים תקבע מגנון שווי שימוש לרכב חשמלי ללא עלות הסוללה צילום: אוראל כהן

פורסם ב"כלכליסט": רשות המסים תקבע מגנון שווי שימוש לרכב חשמלי ללא עלות הסוללה

יבואני רכב היברידי וחשמלי מתבקשים להעביר לידי רשות המסים דיווח שיאפשר "קביעת מחיר רכב תוך הפחתת העלות של הסוללה"

05.09.2012, 18:01 | תומר הדר

רשות המיסים בוחנת בימים אלה מודל חישוב שווי שימוש לרכב חשמלי ורכב פלאג אין שלא יכלול את מחירה של סוללת הרכב, גם אם הסוללה מהווה חלק בלתי נפרד מן המכונית, כך עולה ממסמכים שנשלחו למספר יבואני רכב מרשות המסים. מדובר ביוזמה עליה הצהיר ערן יעקב, סמנכ"ל רשות המסים בראיון ל"כלכליסט".

על פי לשון המסמכים, מתבקשים יבואני רכב היברידי וחשמלי להעביר לידי רשות המיסים דיווח שיאפשר "קביעת מחיר רכב תוך הפחתת העלות של הסוללה". על פי הנחיות רשות המיסים, המחיר המופחת של הרכב (כלומר ללא סוללה) ירשם במחירון הרשמי של יבואן הרכב והסוללה עצמה לא תימכר ללקוח. המהלך, נועד על פי רשות המיסים לעודדאת השימוש ברכבי הפלאג אין וברכבים החשמליים ונוגע אך ורק לשווי השימוש שישלמו מחזיקי הרכב הצמוד.

עבור יבואני הרכב החשמלי ורכבי הפלאג אין (כלומר רכב היברידי בעל מנגנון הטענה מהשקע ) מדובר בבשורה חשובה שתאפשר הטמעה של רכבים אלה בציי הרכב. יצוין שכיום קיימת רק חברה אחת שעל מכוניותיה משולם שווי שימוש ללא מחיר הסוללה-מדובר בבטר פלייס-אך המכונית החשמלית של בטר פלייס היא מכונית שסוללתה החשמלית אינה מהווה ממנה חלק ולכן עובדים שבוחרים בה כרכב צמוד אינם משלמים שווי שימוש על הסוללה.

 בכירים בענף הרכב מברכים על ההחלטה. לדברי גורם בענף: "קיימים כיום גופים במשק העשויים להתנכל להחלטה, שתפגע בסיכוייהם למכור את מרכולתם בהצלחה, אך אנו שמחים על כל מהלך שיעודד אותנו לשווק בישראל מכוניות חשמליות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
חוות דעת מומחה רכב לגבי רכב חשמלי
היום סיפר לי חבר למקצוע שנחשב בעניי לבר סמכה בנושא רכב, כי קיבל רכב חשמלי לנסיעת מבחן, לאחר 80 קמ קיבל קריאה כי הוא חייב להגיע לנקודת החלפה, למרות שיצא מתל אביב עם סוללה מלאה, ונהג רגוע, עוד בעיה היא הסוללה ששוקלת 300 קג ונמצאת בחלק האחורי של הרכב, משקולת זו גורמת לזריקת זנב הרכב בכל הטיה קלה שחל ההגה במהירות נסיעה מעל 70 קמש, סכנה בטיחותית, ואיש עדיין לא בדק השראה חשמלית / מגנטית ברכב, לשיקולכם,
aviהרצליה  |  05.09.12