אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כיצד עקפה טוויטר את פייסבוק ברווחי פרסום במובייל? צילום: MCT

כיצד עקפה טוויטר את פייסבוק ברווחי פרסום במובייל?

לפי חברת מחקר אמריקאית, טוויטר הרוויחה השנה כמעט פי שניים מפייסבוק ממודעות באפליקציות סמארטפונים ומחשבי לוח. זאת, היות וחבילות הפרסום בסלולר של הרשת החברתית פעילות רק מתחילת הקיץ

07.09.2012, 10:54 | כלכליסט

פייסבוק היא אימפריית אינטרנט; עם קרוב למיליארד משתמשים, חבילות פרסום ועסקאות שונות בכל העולם - נראה שלמתחרותיה אין כל סיכוי לנצחה. עם זאת, אתמול (ה') פורסם כי רווחי טוויטר מפרסום בסמארטפונים ובמחשבי לוח בארה"ב עקפו את אלו של פייסבוק, ובגדול.

לפי נתוני חברת המחקר האמריקאית eMarketer, טוויטר הרוויחה 129.7 מיליון דולר השנה מפרסום בפלטפורמות ניידות, בעוד רווחי פייסבוק מתגמדים ל-72.7 מיליון בלבד. הפרסום של חברת המחקר הפתיע רבים - ששכחו שחבילות הפרסום במובייל שמציעה פייסבוק פעלו ברמת הפיילוט בלבד השנה עד לתחילת הקיץ. זאת, בעוד טוויטר הציעה חבילות פרסום מתחילת השנה.

עם זאת, נתחן של שתי הרשתות החברתיות משוק הפרסום במובייל הוא נמוך מאוד בארה"ב. שתיהן אפילו לא מתקרבות לקרסולי גוגל, שעד כה הרוויחה כ-1.42 מיליארד דולר מפרסום בסלולר. להערכת eMarketer, רווחי שוק הפרסום בפלטפורמות ניידות יגיע ל-2.6 מיליארד דולר עד תם 2012.

פרסום במובייל: כאב ראש לפייסבוק

רווחי פייסבוק בתחום הפרסום מגיעים מגולשים שמשתמשים במחשבים נייחים וניידים; מבנה העמודים מאפשר הצגת יותר פרסומות ושילוב קל שלהן בפיד של המשתמש (בתור נושאים מקודמים והצעות תוכן, למשל).

עם זאת, עיצוב אפליקציות המובייל של פייסבוק לא מאפשר הצגת פרסומות רבות. כ-57% ממשתמשי פייסבוק משתמשים בה בעיקר באמצעות יישומי סלולר כך שכלל אינם חשופים לפרסום שמיועד למחשבים. היעדר רווחים מפרסום בסלולר הוא אחת הסיבות לקריסת מניית הרשת החברתית.

בנוסף, הפרסום בפייסבוק משתלם פחות למפרסמים - בגלל פעילות ערה של בוטים ופרופילים מזויפים, אשר אמנם מקליקים על תכנים מקודמים אולם לא מכניסים כסף למפרסם.

תגיות