אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורבס: כיל במקום ה-60 בדירוג החברות החדשניות

פורבס: כיל במקום ה-60 בדירוג החברות החדשניות

כיל היא החברה הישראלית היחידה שהצליחה להתברג ברשימה שהכין המגזין וכוללת 100 חברות שונות

07.09.2012, 11:51 | ענת ציפקין
חברת כיל דורגה במקום ה-60 בדירוג החברות החדשניות של מגזין פורבס. כיל היא החברה הישראלית היחידה שהתברגה בין 100 המדורגות הראשונות.

מדד החדשנות דירג חברות על פי ההפרש בין מחיר המניה לבין ערכם של העסקים הקיימים, כלומר ניסה לאמוד את ציפיות המשקיעים לתוצאות חדשניות בעתיד (השקת מוצרים ושירותים חדשים וכניסה לשווקים נוספים). ברשימה דורגו רק חברות ציבוריות, בעלות שווי שוק מינימלי של 10 מיליארד דולר, שמשקיעות לפחות 1% מנכסיהן במחקר ובפיתוח.

לשלושת המקומות הראשונים התברגו חברות אמריקאיות: במקום הראשון, Sales forces.com עם ציון משוקלל של 73 נקודות. במקום השני חברת הפרמצבטיקה Alexion Pharmaceuticals עם ציון משוקלל של 72 נקודות, ובפער ניכר אחריהן Amazon עם ציון משוקלל של 58 נקודות. כיל, החברה הישראלית קיבלה ציון משוקלל של 25.9 נקודות.

מטרת הדירוג היא מתן ביטוי ליכולתן של חברות לשמור ולייצר מידה גדולה של חדשנות, כמו גם לבטא שלושה פרמטרים הנחשבים מהותיים לדעת פורבס ביכולת הבידול של חברה ממתחרותיה ובכל הקשור ליכולתה לשמור על תכונות אלו: מינוף תהליכים, מינוף כוח האדם ומינוף הפילוסופיה העסקית. 

במאמר נסקרים בין היתר תכונותיהם של מנכ"לים בחלק מהחברות שדורגו במדד, המבדלות אותם ומאפשרות להם להביא חדשנות ויצירתיות לחברה אותה הם מנהלים. לדוגמא,  מנכ"ל אסתי לאודר, פבריציו פרדה, הדובר שלוש שפות על בוריין ומכיר את תעשיית הקמעונאות והצרכנות על היבטיה הרבים; או מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הדואג להקיף את עצמו במנהלים יצירתיים .

תגיות