אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'נרל מוטורס משהה מכירה של 60 אלף מכוניות מדגמי 2013 בארה"ב צילום: אתר יצרן

ג'נרל מוטורס משהה מכירה של 60 אלף מכוניות מדגמי 2013 בארה"ב

הסיבה: תקלה בתוכנה שמשפיעה על מערכת התקשורת OnStar. מהחברה נמסר כי המכוניות כבר נמצאות אצל סוחרי הרכבים והתיקון שאורכו חצי שעה יתבצע בשבוע הבא. בין המכוניות שהושפעו מהתקלה - שברולט קרוז וקאדילק ATS החדשה

08.09.2012, 09:17 | סוכנויות הידיעות
יצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס משהה את המכירה של 60 אלף מכוניות מדגמי 2013, כולל שברולט קרוז, זאת על מנת לתקן בעיה בתוכנה שהשפיעה על מערכת התקשורת OnStar של הרכבים.

דובר החברה אלן אדלר מסר כי המכוניות נמצאות כבר אצל סוחרי הרכבים, והתיקון צפוי להתבצע כבר בתחילת שבוע הבא. לדבריו, התיקון אורך כשלושים דקות.

שמונה דגמים הושפעו מהכשל, ביניהם קאדילק XTS מודל 2013, ומכונית הספורט החדשה ATS, שהמכוניות הראשונות מדגם זה החלו להגיע רק לאחרונה לאולמות התצוגה.

קאדילק ATS, צילום: אתר יצרן קאדילק ATS | צילום: אתר יצרן קאדילק ATS, צילום: אתר יצרן

מערכת התקשורת המדוברת, OnStar, מחברת את הנהגים תוך כדי הנסיעה למפעילים שיכולים לספק להם הכוונות או להזמין עבורם שירותי חירום לאחר תאונה. במידה ומכונית נפגעת, שירות התגובה של OnStar אמור להתקשר אוטומטית למפעיל, שמתקשר למכונית עצמה.

לא בישראל

אולם, בניסויים שערכה החברה התברר כי קיים כשל בתוכנה שמונע מהמערכות בדגמים מסוימים להעביר את המסרים המתבקשים לאחר תאונות שבהן אין צורך בהפעלת כריות האוויר, לדוגמה בפגיעה בפגוש האחורי. חשוב לציין כי לרכבי החברה שנמכרים בישראל אין מערכת כזו.

אדלר הדגיש כי הבעיה אינה מתרחשת בתאונות חמורות יותר, שכן גורמות לפתיחת כריות האוויר, ולמעשה הבעיה אינה משפיעה על כריות האוויר עצמן. "בתאונות מסוימות, הנהגים אמורים לקבל טלפון, וכעת יש עם זה בעיה", הסביר אדלר. אולם הוסיף כי לא מדובר בבעיית בטיחות, או כזו הדורשת ריקול. "מערכת התגובה לתאונות היא סטנדרט בג'נרל מוטורס", הוא אומר. "אנחנו אומרים לאנשים לצפות לזה".

תגיות