אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היום: שימוע ליבואני הרכב בנושא המיסוי הירוק צילום: בלומברג

היום: שימוע ליבואני הרכב בנושא המיסוי הירוק

היבואנים ידרשו מאנשי רשות המסים את המחקר שלפיו נקבעה נוסחת המיסוי החדשה, ומאיימים כי יפנו לבג"ץ אם לא יקבלו אותו

09.09.2012, 07:00 | תומר הדר

היום תקיים רשות המסים שימוע ליבואני הרכב על נוסחת חישוב המס הירוק החדשה, שווי השימוש לרכב חשמלי והזיכוי החדש לאביזרי בטיחות.

נוסחת המיסוי הירוק החדשה, שנחשפה ב"כלכליסט", תיכנס לתוקף בינואר הקרוב ותחמיר מאוד את המגבלות על מזהמים כגון פחמימנים ופחמן דו־חמצני. לדברי יבואני רכב רבים, בשימוע ידרשו היבואנים מרשות המסים לחשוף את המחקר שלפיו חוברה הנוסחה החדשה, כדי להבין מהם הפרמטרים שלפיהם נקבעה ההחמרה בפליטת הפחמימנים והפחמן הדו־חמצני. אם לא ייחשף המחקר, יבואני הרכב מדגישים כי יפנו לבג"ץ במידת הצורך.

דורון ארבלי, צילום: עמית שעל דורון ארבלי | צילום: עמית שעל דורון ארבלי, צילום: עמית שעל

נוסף על הדיון על נוסחת המיסוי הירוק, יתקיים דיון על שיטת חישוב שווי השימוש לרכב חשמלי ולרכבי פלאג־אין. בשיטה זו, שנחשפה ב"כלכליסט", ייקבע שווי השימוש לרכב חשמלי ולרכבי פלאג־אין לפי מחיר הרכב ללא הסוללה, וידווח לרשות המסים על ידי יבואני הרכב. גם כאן יציגו יבואני הרכב לא מעט תהיות בפני רשות המסים. לדוגמה, בהנחיות שנשלחו ליבואני הרכב נכתב כי "הסוללה של הרכב מדגם שבהסדר לא תימכר לרוכש הרכב". פרט לרנו החשמלית שבטר פלייס משווקת, ברובן המכריע של המכוניות החשמליות ומכוניות הפלאג־אין שיימכרו בישראל בשנים הקרובות, כגון ניסאן ליף, הסוללה היא חלק בלתי נפרד מן הרכב ולא ניתן למכור את הרכב ללא הסוללה.

לבסוף, יידון בשימוע גם זיכוי המס לאביזרי בטיחות. לפי הנוהל החדש, שאמור גם הוא להיכנס לתוקף בינואר הקרוב, יוענקו זיכויי מס למכוניות המצוידות באביזרי בטיחות כגון מערכת זיהוי הולכי רגל, מערכת בקרת שיוט המודדת את המרחק מן המכונית לפנים ובקרת סטייה מנתיב. מערכות אלה מותקנות כיום בעיקר במכוניות יוקרה כגון וולבו ואינפיניטי ואינן מותקנות לרוב במכוניות עממיות. לדברי גורמים בענף, היבואנים יבקשו בשימוע אפשרות להעניק נקודות זכות לאביזרים המותקנים במכוניות עממיות, כגון דיבוריות אלחוטיות.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
זה בדיוק מה שהאוצר רוצה שתקנו מכוניות יקרות יותר וזוללות דלק ואם כבר חשמלי שיהיה ב"טעינה מנוהלת"
כל המערכת מושחתת ומשומנת באינטרסים זרים והאזרחים משלמים על המאפיוזה של הון/שלטון המתנהלת נגדו בגדול. לראיה, בכל הדיון הזה אין נציגים שמייצגים את האינרסים של הציבור, רק כאלה שמייצגים את בעלי ההון והאוצר. אם כבר מדברים ירוק, המיסוי צריך לרדת בכדי להכניס לשוק יותר מכוניות חדשות ולהוציא לגריטה כל רכב שגילו עולה על 12 שנים.
אבי  |  09.09.12
7.
תמצית המחקר
על פי הנוסחא הקודמת הוזלו מאוד מכוניות קטנות וחסכוניות. להפתעת פקידי משרד האוצר, הציבור הישראלי התגלה כחכם מהצפוי ונהר לרכוש את אותן מכוניות, אפילו עם גיר ידני. לזוועתם של הפקידים עלו על הכביש אלפי מכוניות שעליהם שולם מס נמוך וצריכת הדלק הזערורית שלהם חיבלה בהכנסות מהבלו. הנוסחא החדשה נועדה לשמור על האיזון בטבע - האיזון שבו הנהג הישראלי הוא הפרה החולבת המושלמת.
מדען  |  08.09.12
לכל התגובות