אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב: קוביית אחסון

CUBO, הטנדר החדש של פיאט זול ובעל נפח מטען גדול. מתאים למי שמוכן להתפשר על מהירות

09.09.2012, 22:55 | עוזי בלומר

גז. עוד גז. ועוד גז. הרגל כבר נוגעת ברצפה אבל האוטו עדיין לא זז. אני מכיר אנשים שרוצים שכל מכונית תתנהג כמו מכונית ספורט, תנו להם ביד משפחתית 1,600 סמ"ק והם ישר יחפשו מסלול מירוצים. לא ברור לי למה. אבל אני כן דורש מהמכונית שלי שתיסע ובקובו זה לא קל.

 
גז. עוד גז. ועוד גז. הרגל כבר נוגעת ברצפה אבל האוטו עדיין לא זז. אני מכיר אנשים שרוצים שכל מכונית תתנהג כמו מכונית ספורט, תנו להם ביד משפחתית 1,600 סמ"ק והם ישר יחפשו מסלול מירוצים. לא ברור לי למה. אבל אני כן דורש מהמכונית שלי שתיסע ובקובו זה לא קל.

פיאט קובו שוקלת 1,255 ק"ג, עם הנוסעים והציוד המשקל יכול להגיע בקלות לטונה וחצי. לעומת זאת, המנוע שלה הוא בנפח 1.4 ליטרים ומפיק 73 כוחות סוס. את המתמטיקה אתם יכולים לעשות לבד ולהבין שהפיאט קובו אטית. הקובו אטית לא רק עבור מי שמחפש תכונות של פרארי, אלא גם סתם למי שרוצה להסיע את המשפחה. מנגד, אולי טוב שהיא אטית, כי יש לה רק שלושה כוכבים במבחן ריסוק.

הקובו מבוססת על המכלולים של פיאט פיורינו, טנדר מהסוג שבעלי עסקים זעירים אוהבים. אך בשונה מהפיורינו, הקובו מאובזרת ביותר פינוקים ואביזרים שנועדו לאפשר למשפחה קטנה לשהות על סיפונה וגם לזרוק מאחור זוג אופניים, אוהל או כיור. מבחינת נפח האחסון, הקובו עושה את העבודה היטב, אחרי הכל מדובר בטנדר. הבעיה היא שגם בכל שאר המובנים הקובו מתנהגת כמו טנדר. איכות הנסיעה, בידוד הרעשים, הנוחות והגימור אינם שונים מהותית מאלה של פיאט פיורינו, שעליה הקובו מבוססת, אך מחירה דווקא נמוך מהותית מזה של הפיורינו. פיאט קובו עולה 80 אלף שקל, כמעט 30 אלף שקל פחות ממכונית משפחתית.

אז למי הקובו תתאים? בעיקר לבעלי עסקים קטנים או טכנאים שמוכנים להתפשר על האיכויות של מכונית משפחתית כדי להרוויח מקום למטען מאחור. למשפחה הישראלית שמחפשת אלטרנטיבה זולה למאזדה או ליונדאי, עדיף לחפש פתרון מהיר ומעודן יותר.

תגיות