אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פפו ספנות הציעה 110-100 מיליון שקל לרכישת פעילות נמל אילת צילום:ג'ו קוט

פפו ספנות הציעה 110-100 מיליון שקל לרכישת פעילות נמל אילת

כך מעריכים בענף התחבורה, אחרי שהאוצר ורשות החברות הודיעו כי החברה שבבעלות האחים נקש הגישה הצעה רשמית לרכישת פעילות הנמל

11.09.2012, 17:49 | ליאור גוטמן

חברת פפו ספנות, שבבעלות האחים נקש הגישה (ג) הצעה כספית רשמית לרכישת פעילות נמל אילת. על פי ההערכות בענף התחבורה הימית מדובר בהצעת רכישה בהיקף של 110-100 מיליון שקל.

במידה וההצעה תתקבל על ידי האוצר תקבל פפו ספנות את האפשרות להפעיל את נמל אילת לתקופה של 15 שנה, במהלכן המדינה תצפה ממנה להרחיב משמעותית את היקף הטיפול במכולות עד לרף של 100 אלף יחידות לשנה.

נכון להיום, כ-65% מפעילות נמל אילת מבוססת על פריקה ואחסנת מכוניות שיוצרו במזרח הרחוק (מאזדה, טויוטה)

משרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות הודיעו היום ש"במסגרת ההליך למכירת מניות המדינה לחברת נמל אילת הגישה פפו ספנות הצעת מחיר. החברה היתה אחת מתוך 3 חברות שהגיעו לשלב הסופי".

ביום ראשון האחרון פרשו בישורת האחרונה של ההליך המכרזי שתי המתמודדות האחרות - גדות, בשליטת יוסי מימן וגולד בונד בשליטת שלמה שמלצר ושלומי פוגל - מה שהותיר את פפו ספנות כמתמודדת היחידה.

באוצר הדגישו שהם לא מחוייבים לקבל את ההצעה הכספית ומסרו ש"המכירה תתבצע תוך התייחסות למכלול האינטרסים של טובת המשק לרבות פיתוח הסחר ופיתוח הנמל.

פפו ספנות היא בעלת השליטה בחברת התעופה ארקיע והיא פעילה גם בענף התיירות באמצעות רשת מלונות אורכידאה. האחזקה בנמל עשויה לסייע לחברה להגדיל את היקפי הפעילות שלה בשני התחומים הללו.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
המובילים
וזה פונה לקונה הפוטנציאלי באם זה כי׳ל או האחים נקש וכו...אלו אשר הובילו כביכול בנמל אילת עד היום הם אלו שקפצו על כי׳ל ואלו שקופצים על הקליינט הבא ומתארים עצמם כמובילים ...האמת היא העובדה שהנמל נראה כך בעקבות ההובלה שלהם כי כל מה שעשו עד היום זה לקחת ולהאשים את העובד הקטן במצב..והעובד הקטן הוא זה שתורם ועושה ...הם בדרכם שלהם יציגו עובדות משלהם שהעובד הקטן הוא המטרד והם אלו שיובילו ורוצים להוביל בחסות הקונה החדש אם יהיה כזה...לכל מנהיג יש עם תחתיו...אך לכל מנהיג ישנם שרים טובים וישנם שרים פחות טובים....ואין ספק שיש יוצאי דופן גם במובילים הקיימים...לגבי העובדים הערכה של 95 %טובים מאוד
ראש השנה  |  16.09.12
4.
בור ללא תחתית
נמל אילת איננו נמל תעופה פעיל עם כלים וציוד פעיל.לנמל אילת יש ציוד שעבר זמנו ובמקרה הטוב הוא ימכר כברזל.לנמל אילת יש נמל מקביל שרק צומח ופורח ונמל אילת לא יכול או יוכל להתחרות בו כיום.נמל אילת הוא מנוע משנות ה50 שעמד 40. שנה ללא טיפול עכשיו תנסו לטפל ולהניע ולהתחרות במנוע טורבו שממול...מה שכן המקום מבחינת שטח יכול להיות מחסן טוב לארקיע ,וסיפור נחמד לאורחי המלון שהנמל ממול הוא חוף רחצה פרטי...ההשקעה בנמל הראשונית תהיה מחייבת ...לאחר ההשקעה העצומה הראשונית ברמה של לא פחות מהמתחרים ממול בציוד שירות ומחירים .אוליי אם יעמידו ציוד חדש,ורה ארגון ,ויזמות ושיווק נכונים.אוליי עוד כמה שנים התחרות רק תתחיל....ובתחרות כמו במלחמה ,לפעמים לוקח כמה שנים של הפסדים על מנת לכבוש את השטח המדובר...שנה טובה ובהצלחה :)
mor  |  12.09.12