אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשתות השיווק הקטנות: נרשמה עלייה בקניות לחג צילום: תומריקו

רשתות השיווק הקטנות: נרשמה עלייה בקניות לחג

שיפור של 12%-30% במכירות רשתות המזון ערב החג. ברשתות מעריכים כי המגמה של נטישת לקוחות את הרשתות הגדולות לטובת הקטנות יותר לקראת החג, שאפיינה את השנים האחרונות, נמשכה גם השנה. לצד העלייה במכירות נרשמה שחיקה ברווחיות

19.09.2012, 08:09 | אורנה יפת וגיל קליאן

רשתות הדיסקאונט מדווחות על עלייה במכירות לקראת ראש השנה, ומעריכות כי המגמות שאפיינו את השנים האחרונות, של נטישת הלקוחות את הרשתות הגדולות עבור הרשתות הקטנות יותר והחנויות המוזלות, פעלו לטובתן גם בחג האחרון. כך עולה מבדיקת "כלכליסט".

עם זאת, ברשתות הגדולות שופרסל ומגה, שמחזיקות יחד בנתח שוק של כ־60%, סירבו למסור נתוני מכירות, כך שקשה להכתיר את החג באופן רשמי כהצלחה עבור הקמעונאים. בנוסף, השחקנים בשוק קמעונאות המזון מדווחים כי המגמה שהחלה במחאה החברתית - עלייה במכירות לצד שחיקה ברווחיות - נמשכה גם בראש השנה.

רמי לוי, מנכ"ל ובעלים של רשת שיווק השקמה, דיווח על עלייה של 20%–30% בפדיונות הרשת בשבועיים שלפני החג, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "רואים המשך המגמה של מעבר לקוחות לרשתות הדיסקאונט וזה משחק לטובתנו", אומר לוי. לדבריו, הצמידות של ערב החג לסוף השבוע הגדילה את המכירות, שכן הצרכנים היו צריכים להצטייד גם לקראת סוף השבוע וגם עבור ארוחות החג.

* נכון לשבועיים שלפני החג ולעומת התקופה המקבילה אשתקד * נכון לשבועיים שלפני החג ולעומת התקופה המקבילה אשתקד * נכון לשבועיים שלפני החג ולעומת התקופה המקבילה אשתקד

שלום נעמן, מנכ"ל רשת מחסני השוק, אמר כי בשבועיים שקדמו לראש השנה הנוכחי נרשם גידול של 12% בכל הרשת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכי בחנויות הזהות (חנויות שהיו פתוחות בכל התקופה שנבדקה וכן בתקופה המקבילה) נרשם גידול של 6%. "עם זאת", מודה נעמן, "הרווח נשחק ביחס לחג קודם. אבל לא היתה ברירה. כל שוק הקמעונאות השתגע והמחירים ירדו. אני לא מסכים עם מי שקובע שהסל לחג עלה השנה".

ערן וידר, מנהל שיווק ומכירות ביינות ביתן, העריך כי הגידול במכירות הרשת לחג יסתכם בכ־15% ביחס לראש השנה הקודם. "השנה עשינו פסטיבל דגים מאוד גדול והמכירות של הדגים היו פי שלושה לעומת שנה קודמת", מסביר וידר את הסיבה לגידול במכירות הרשת.

ברשתות השיווק אומרים כי החרם שהוכרז על מוצרי יוניליוור לא מורגש עד כה. "אצלנו לא נרשמה ירידה במכירות של מוצרי יוניליוור", אמר רמי לוי. "למה שאנשים לא יקנו? הרי בפועל עוד לא התבצעה עליית המחירים, היא אמורה להיות רק ב־10 באוקטובר וגם אז ספק אם תתבצע, כי אלה תהליכים שאורכים זמן". עם זאת, לדברי לוי יש לקוחות שמעדיפים לקנות מותגים חלופיים על פני מותגים גדולים כדי להקטין את סכום הסל.

לדברי קמעונאי אחר, "הצרכנים מתלוננים אבל לא באמת עושים חרם וקונים כרגיל את המוצרים של יוניליוור. הצרכן הישראלי אוהב מותגים, ולא מוכן לצרוך מוצרים של חברה קטנה".

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
יקר לא קונים! אם לא נשנה הרגלים המחירים ימשיכו לעלות, זה בידיים שלנו!
המחאה הפכה לדרך חיים, יקר לא קונים, בודקים ומשווים מחירים, קונים בדיוק מה שצריך לבית לפי רשימה מוכנה מראש ועוברים לקנות ברשתות קטנות ומותגים קטנים וזולים יותר! חמשת הכללים לצרכן הנבון הוכחו כמשתלמות, להלן הרשימה: 1. לא קונים ברשתות שיווק יקרות (לקנות במכולות, בשוק או ברשתות הזולות). 2. לא קונים מוצרים של תאגידים גדולים (לקנות רק מוצרים של יצרנים קטנים). 3. לא קונים מבצעים של כמות, +1 (לדוגמא: 1+2) (קונים מה שצריך, הבית שלנו הוא לא מחסן מזון). 4. לא לקנות באופן אימפולסיבי (להכין רשימה בבית של מה שצריך, מצמצמים קניות למינימום). 5. משווים מחירים. יקר? – לא קונים! זה חוסך הרבה כסף והמקרר יותר מלא במוצרים נחוצים ולא יקרים!
ירון , כפר סבא  |  20.09.12