אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תערוכה: "מאחורי היער" בגלריה פלורנטין 45

תערוכה: "מאחורי היער" בגלריה פלורנטין 45

ציור פיגורטיבי הוא בין הקלאסיים והעתיקים ביותר באמנות, ולא פעם הוא גם המדיום שאליו לאנשים הכי קל להתחבר

19.09.2012, 10:10 | רעות ברנע

תשעה אמנים ישראלים מציגים יצירות במדיום הקלאסי של ציור פיגורטיבי, על אפשרויותיו השונות.

קהל היעד: חובבי ציור פיגורטיבי וריאליסטי בפרשנות עכשווית.

דבר המבקרת: ציור פיגורטיבי הוא בין הקלאסיים והעתיקים ביותר באמנות, ולא פעם הוא גם המדיום שאליו לאנשים הכי קל להתחבר. אבל בשל עצם היותו קלאסי הוא נוטה להיבלע בשנים האחרונות מול שפע של סגנונות ציור אקספרסיביים ומופשטים יותר, ולבטח מול עבודות הווידאו־ארט, המיצבים והמיצגים. בתערוכה זו משתתפים ציירים פיגורטיביים צעירים ובולטים, שמתייחסים למדיום כל אחד בדרכו, ונוטעים בו את הפרשנות האישית שלהם תוך התכתבות עם המסורת ועם המגמות בציור הבינלאומי. ארז אהרון מציג ציורים היפר־ריאליסטיים, שנראים במבט ראשון ממש כמו סנאפ־שוט, צילום של לכידת רגע בהווה מתמשך; רן בר לב, בצורה אקספרסיבית יותר, מציג שתי יצירות של חללי מגורים שהופכים באמצעות טכניקת הציור שלו למשהו נזיל ובלתי יציב; אמיר שפט, שגם אצר את התערוכה יחד עם גילת נדיבי, מציג שתי עבודות קטנות ממוסגרות זהב, באחת גלובוס ובשנייה צלחת ועליה פרוסות לחם, שיוצרות תחושה סוריאליסטית; נטע ליבר שפר מציגה יצירה גדולת ממדים שבה נראית סצנת משחק בתוך יער בין בני אדם וכלבים, יצירה שמשאירה את הצופה מתוח לגבי תוצאות הסיטואציה; וקובי אסף מציג דימוי ריאליסטי של וילון עשיר בפרטים ויזואליים (עד 6 באוקטובר, פלורנטין 45 תל אביב).

שורה תחתונה: עבודות מסקרנות שמוכיחות שלפעמים נחמד גם לחזור למקורות.

ציור של ארז אהרון. לכידת הווה מתמשך ציור של ארז אהרון. לכידת הווה מתמשך ציור של ארז אהרון. לכידת הווה מתמשך

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות