אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מובלי הישראלית גייסה 22 מיליון דולר מבנו של ראש ממשלת קזחסטן

מובלי הישראלית גייסה 22 מיליון דולר מבנו של ראש ממשלת קזחסטן

קנגס רקישב, איל הגז והנפט הקזחי, הוביל השקעה של 20 מיליון דולר בחברה יחד עם הכוכב ההוליוודי ליאונרדו דיקפריו שהשקיע בחברה שוב כדי לשמר את אחזקותיו. החברה פיתחה רשת חברתית שקוראת תיגר על טוויטר ואינסטגרם

19.09.2012, 17:03 | אסף גלעד

חברת הסטארט-אפ הישראלית Mobli שפיתחה מעין גרסת טוויטר לתמונות וסרטונים הודיעה היום (ד') אחר הצהריים כי גייסה הון בהיקף של 22 מיליון דולר. זהו סבב הגיוס הגדול ביותר שלה, לאחר שגייסה 6 מיליון דולר עד כה.

את סבב הגיוס הוביל איש העסקים הקזחי קנגס רקישב (Kenges Rakishev) שתרם את החלק הארי לגיוס זה והשקיע 20 מיליון דולר בחברה. 2 מיליון דולר נוספים הגיעו מהמשקיעים הקיימים: כוכבי הקולנוע טובי מגווייר וליאונרדו דיקפריו - שהיה המשקיע העיקרי בחברה עד כה והשקיע בה בעבר 4 מיליון דולר ולצידם הספורטאים לאנס ארמסטונג וסרינה וויליאמס. לפי ההערכה שלושת האחרונים השקיעו מאות אלפי דולרים כל אחד.

לאונרדו דיקפריו. משקיע מרכזי במובלי, צילום: אי פי אי לאונרדו דיקפריו. משקיע מרכזי במובלי | צילום: אי פי אי לאונרדו דיקפריו. משקיע מרכזי במובלי, צילום: אי פי אי

רקישב, בנו של ראש ממשלת קזחסטן, הוא יו"ר ענקית הפטרוכימיה והתשתיות הקזחית SAT&Co שמבצעת פרויקטים רבים בסין ובטורקיה, הוא משמש גם כיו"ר התעשיות הפטרוכימיות של קזחסטן והוגדר על ידי פורבס כאחד מ-50 האנשים המשפיעים במדינה.

השנה נכנס גם לעסקי האינטרנט הבינלאומיים עם רכישת מניות בשווי 32 מיליון דולר בחברת הפרסום הדיגיטלי והסליקה Net Element שמתמחה בשוק הרוסי, ובחודש שעבר השקיע 5 מיליון דולר בחברה הישראלית Triplay של תמיר קוך. "למובלי יש פוטנציאל אדיר, משום שהיא מאפשרת לאנשים לעשות משהו חזק מאוד - לראות את העולם דרך עיניים של אנשים אחרים", אמר רקישב. "היא ממנפת את המדיה החברתית בכדי לענות על צורך אנושי אמיתי והוא הצורך לחלוק חוויות, מחשבות ורעיונות עם אנשים אחרים בזמן אמת ובאופן וויזואלי".

טוויטר פוגשת את איסנטגרם

מובלי מאפשרת באמצעות אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד לצלם תמונות וסרטונים, לשתף אותם ולתייג אותם לפי מיקום, שמות או חפצים. למשל, לצלם סרטון מתוך הופעה, ולתייג אותה תחת שמה של הלהקה, או שמו של המקום או עיר בו היא מופיעה. באותה מידה ניתן ליצור ערוץ מיוחד עבור ההופעה הספציפית. בצורה זו ניתן יהיה להיכנס לכל אחת מהקטגוריות הללו, להגיב על סרטונים או תמונות של אחרים ולעקוב אחריהם לאורך זמן.

משה חוגג, מנכ"ל מובלי, צילום: אוראל כהן משה חוגג, מנכ"ל מובלי | צילום: אוראל כהן משה חוגג, מנכ"ל מובלי, צילום: אוראל כהן

מדובר למעשה במעין אינסגרם או טוויטר, שמורכב מערוצים לפי כל נושא או שם שבעולם - אחריהם אפשר לעקוב ולהוסיף להם תוכן. משה חוגג, מייסד ומנכ"ל החברה אף קורא תיגר על אינסטגרם וצופה כי "הגיוס יסייע לנו להמשיך בפיתוח נוסף הנדרש בכדי להפוך בקרוב לפלטפורמת השיתוף המובילה עבור תמונות וסרטונים המצולמים על גבי מכשירים סלולריים".

גיל איל, סמנכ"ל האסטרטגיה של מובלי מסביר את היתרון של מובלי על פני הרשתות החברתיות האחרות: "מיליונים מפרסמים תכנים במדיה החברתית כדי לקבל חשיפה ופידבק, אך בשירותים הקיימים הם מוגבלים לשיתוף ברשת האישית שלהם או עם מספר עוקבים מצומצם. במובלי, משתמשים מתקשרים עם ערוצים המתאימים לתחומי העניין שלהם. לדוגמא, אם אני נמצא במשחק של מכבי תל אביב ומשתף תמונה בטוויטר או בפייסבוק, רק החברים שלי או העוקבים שלי יראו אותה, אך אם אני משתף אותה במובלי, כל מעריצי הקבוצה, ואוהדי הספורט שנמצאים במובלי ייחשפו אליה. עבור המפרסמים, פרסום תוכן לערוצים שונים במובלי יוצר חשיפה לקהל רחב גם אם אין להם קהל משלהם".

מה מבדיל את מובלי ממתחריה?

הבלוגר רוברט סקובל הגדיר בעבר את מובלי בכינוי המחמיא "אם פייסבוק היתה קמה מההתחלה עם שילוב של סרטונים ותמונות, היו מעצבים אותה כמו מובלי".

משה חוגג, מנכ"ל החברה, אמר ל"כלכליסט": "כשמסתכלים היום על אינסטגרם ועל מובלי לא רואים הבדלים רבים ובאמת, בגלל שעדיין לא יישמנו את המטרה שלשמה הוקמנו, והיא לסייע למשתמשים לצפות באופן חי בכל מה שקורה בכל מקום שמעניין אותם או בכל נושא שמעניין אותם. אבל בעוד חמש שנים, אין לי ספק שאם תרצה לראות מה קורה ברגע זה במגרש הכדורגל קאמפ נואו, תוכל לראות זאת דרכינו באמצעות עשרות ומאות תמונות וסרטוני וידאו שהמשתמשים יחלקו בינהם במובלי. כאשר נגיע למאסת משתמשים של 30 או 40 מיליון תתחיל לראות את המהפיכה הזו קורית". כיום יש למובלי 20 מיליון משתמשים רשומים, מתוכם 5 מיליון פעילים בתדירות יום יומית.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לא מריח טוב כל מסע היחסי ציבור הזה
היומרה להתחרות בפייסבוק נשמעת ילדותית. למה להם לפרסם את שמות המשקיעים הם לא חברה ציבורית? נזקקים לכסף של אוליגרך ואין אף משקיע מתעשיית האינטרנט. מי זה החוגג הזה? נראה לי שהוא חוגג ע"ח ההמשקיעים שלו ... כמה כסף הוא סיכן? הלוואי שאתבדה
רחל  |  19.09.12
4.
נראה שהחליטו להתמקד בעוקץ משקיעים בלבד אחרי שהבינו שהמוצר לא זז מאז שיצאו לשוק
אני כאחד שבא מתחום הפליקציות יודע דבר כזה כולל הכל לא עולה על 300-400K מעניין מי יהיה הפריאר העקוץ הבא שיקבור שם טונה כסף ויאכל את הלוקשים שהחברה האלה מוכרים לו................... 22M - על אפליקציה ................................... וזה בלי לחשב את המיליונים הקודמים שנקברו שם..... וה שאין להם כמעט טרפיק כלום נדה . נראה שאלופים בלמכור עוקץ
ירון  |  19.09.12
לכל התגובות