אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבמ מציגה: ניתוח רגשות צרכנים צילום: בלומברג

יבמ מציגה: ניתוח רגשות צרכנים

ענקית הטכנולוגיה שיקה מערכת ניתוח ביג דאטה שתאפשר לחברות ניתוח אנליטי של מיזמים המשתמשים ברשתות חברתיות על מנת להפיק תובנות עסקיות

20.09.2012, 17:59 | כלכליסט

יבמ חושפת כלי תוכנה ושירותים חדשים המאפשרים להעמיד יכולות ניתוח אנליטי של נתוני ביג דאטה לשירותם של עובדים העושים שימוש ברשתות חברתיות, בכל זמן ובכל מקום. הכלים אותם מציעה יבמ, יאפשרו לארגונים לבצע ניתוח אנליטי של מיזמים עסקיים הנשענים על שימוש ברשתות חברתיות, להפיק תובנות חדשות על בסיס המידע המתקבל מהרשתות האלה, על מנת לפעול בזמן אמת.

היכולות המשולבות בחבילת הרשת החברתית Connections 4 מאפשרות למשתמש ליהנות מעמוד בית אישי המרכז אליו תכנים ממגוון רחב של מקורות פנים-ארגוניים כמו גם מעולם הרשתות החברתיות החיצוניות, לרבות פייסבוק, לינקדין, טוויטר – ולנהל ממנו גם את הדואר האלקטרוני, היומן והיישומים הארגוניים אליהם הוא קשור: מערכות ניהול קשרי לקוחות, סביבת SAP, מערכות ניהול מסמכים וחתימות אלקטרוניות וכן הלאה.

התוכנה האנליטית החדשה של יבמ מאפשרת לנתח את סנטימנט הצרכנים והלקוחות כפי שהוא מצטייר ברשתות חברתיות ובאתרי בלוגים, פורומים וקבוצות דיון – על מנת לאתר ולהצביע על מידע רלוונטי הדורש התייחסות ופעולה. באמצעות תוכנת הרשת החברתית החדשה, ניתן להקים רשתות בקלות – ולהציע את התמיכה הרחבה ביותר במגוון מכשירי קצה וסביבות הפעלה.

הצגת המוצרים החדשים יחד עם מהלך הרכישה של חברת Kenexa, תמורתה שילמה יבמ בחודש שעבר 1.3 מיליארד דולר, מצביעים על כוונותיה של יבמ בשוק מתפתח זה.

עם השקת התוכנה החדשה, הציגה יבמ גם רשימה ראשונה של חברות בינלאומיות מובילות, ובהן באייר, קולגייט-פלמוליב ואחרות – העושות שימוש בכלי הרשת החברתית שלה.

התרחבות השימוש במדיה חברתית מאפשרת לדברי יבמ לבחון ולהעריך דרכים ליצירת הזדמנויות חדשות לקידום השינוי העסקי באמצעות הטכנולוגיה הזאת. על פי דו"ח של חברת מחקר השוק פורסטר, צפוי פוטנציאל השוק של אפליקציות חברתיות ארגוניות לצמוח בקצב שנתי ממוצע של 61% עד שנת 2016.

במקביל לכל אלה, חסרים למנהלים ולמובילי העסקים כלים מתאימים שיאפשרו להם להפיק תובנות מתוך הזרם העצום של מידע הנוצר ברשתות חברתיות, ולפעול על בסיס התובנות האלה. על פי סקר המנכ"לים העולמי של יבמ, רק 16% מהמנכ"לים עושים כיום שימוש בפלטפורמות רשת חברתית על מנת לתקשר עם לקוחותיהם – אולם המספר הזה צפוי לזנק ל- 57% בתוך שלוש עד חמש שנים. 82% מקרב יותר מ- 1,700 מנהלי שיווק שהשתתפו בסקר אחר של יבמ מתכננים להרחיב את השימוש במדיה חברתית לאורך התקופה הזאת.

תגיות