אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשבר בתעשיית הרכב הגיע גם לפורשה ולמרצדס

המשבר בתעשיית הרכב הגיע גם לפורשה ולמרצדס

דיימלר הודיעה כי הרווח התפעולי של מרצדס בנץ יירד השנה ופורשה מסרה כי תייצר 140 אלף מכוניות בלבד, לעומת 155 אלף בתכנון המקורי

21.09.2012, 10:35 | סוכנויות הידיעות
יצרניות רכבי היוקרה, דיימלר ופורשה סיפקו ראיות לכך שהמשבר החמור ביותר בשוק המכוניות האירופי מזה 17 שנה מתחיל להתפשט גם למותגי היוקרה, ומשקף את המיתון שזלג מדרום אירופה לגרמניה.

דיימלר הגרמנית מסרה אתמול כי הרווח התפעולי של מותג מרצדס בנץ צפוי לרדת השנה, והורידה אף את היעד. כעת ההערכה היא כי לא יחול שינוי מנתוני 2011. ואילו פורשה מתכננת לייצר בשנה הבאה 140 אלף כלי רכב בלבד, פחות מהיעד המקורי, שנקבע על 155 אלף. "שיעור הצמיחה הנמוך יותר נובע מהסביבה הכלכלית הקשה, בייחוד באירופה", מסר דובר פורשה לוקאס קונץ'.

דיימלר, פורשה, BMW ומותג פולקסוואגן של אאודי היו עד כה עמידים בפני הצניחה במכירות שפגעה בפיאט, פיז'ו סיטרואן ורנו. פיאט, לדוגמה הודיעה על קיצוץ של 20% ממשרות ההנהלה, בעוד שפיז'ו מכרה את חטיבת המשאיות בניסיון לגייס כסף.

עם זאת, יצרניות הרכב הגרמניות זכו לחיזוק מצד השוק הביתי האיתן והייצוא המשגשג לסין וארצות הברית. אולם כעת השוק הגרמני מתחיל אף הוא להראות סימנים של האטה. "כאשר האטה נמשכת לאורך זמן, כפי שקרה במקרה זה, היוקרה אינה חסינה בפני המגמות במחיר", אומר ארנו אלינגהורסט, אנליסט בקרדיט סוויס בלונדון. "אווירת המחירים באירופה מהווה את הבעיה הגדולה ביותר".

בשבוע שעבר דווח כי מכירת המכוניות באירופה נפלה באוגוסט ב-8.5%, הירידה החדה ביותר מאז פברואר. בנוסף לכך, ההערכות הן שהמשלוחים באירופה יצנחו ב-2012 לשפל של 17 שנה.

תגיות