אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוציא הגה: כשהמצב מחמיר, רכבי ה"אפס קילומטר" יוצאים מהמחבוא

מוציא הגה: כשהמצב מחמיר, רכבי ה"אפס קילומטר" יוצאים מהמחבוא

בשבועות האחרונים יצאו חברות הליסינג במבצעים חסרי תקדים למכירת מכוניות "אפס קילומטר". תתפלאו לשמוע מי עומד מאחורי המהלך

25.09.2012, 13:02 | תומר הדר
בשבועות האחרונים קשה להתעלם משטף של מבצעים למכירת מכוניות "אפס קילומטר" מחברות הליסינג הגדולות. כך זה עובד: חברת הליסינג רוכשת מכונית חדשה לחלוטין מיבואן הרכב אך במקום להעביר אותה לשלוש שנים של הצמדה לאיש הייטק כלשהו, המכונית נמכרת ישירות ללקוח במחיר נמוך מן המחיר שאותה מכונית עולה באולם התצוגה של יבואן הרכב. על פניו מדובר בעסקה טובה, אך לא הכול ורוד: מי שקונה את המכונית החדשה מחברת הליסינג נרשם כבעליה השניים של המכונית, כאשר היד הראשונה היא חברת הליסינג.

מכירתן של מכוניות "אפס קילומטר" הפכה כבר לפני כמה שנים לחלק משגרת יומן של חברות הליסינג הגדולות, אך עד לפני כמה חודשים נהגו אנשי חברות הליסינג להצניע את העובדה שהם מוכרים את הרכבים הללו, מחשש לתגובה זועמת מצד יבואני הרכב. אחרי הכול, לקוח פרטי שקונה את המכונית מאולם תצוגה מכניס לכיסי היבואן הרבה יותר כסף מחברת ליסינג שרוכשת את הרכב בהנחה מהותית. אך כעת המאזן השתנה. בשבועות האחרונים פרצו חברות הליסינג בגל אדיר של מבצעים גלויים לחלוטין למכירתן של מכוניות "אפס קילומטר". דוגמאות לא חסר. שלמה SIXT מפרסמת את מרכולתה - מכוניות מאזדה ופורד עם אפס קילומטרים באמצעות מועדון הצרכנות הוט/ באוטו סנטר, רשת הטרייד אין המשרתת את חברת הרץ ניתן למצוא יונדאי I20 ומאזדה 3 עם אפס קילומטרים על השעון, וגם בפרסומי חברת קל אוטו אפשר למצוא מלאי רכבי אפס קילומטר.

יונדאי I20 יונדאי I20 יונדאי I20

גל המבצעים אינו מקרי, ומתקיים כעת בתמיכתם של יבואני הרכב. כיצד זה קרה?

ובכן, השנה נחשבת לשנה מורכבת במיוחד מבחינת ענף הרכב. אף שבחודשים האחרונים חלה התעוררות מסוימת בענף הרכב, בפועל הלקוחות הפרטיים סירבו לרכוש השנה מכוניות, כפי שמשתקף מן הדו"חות. גם חברות הליסינג, שנמצאות בימים אלה בהליכים לא פשוטים מבחינת יציבותו של שוק הרכב המשומש וההשפעה הישירה של ערכי הציים שלהן על נכונות הבנקים לממן אותן, לא מיהרו לרכוש מכוניות חדשות מיבואני הרכב. היבואנים חייבים לעמוד בהתחייבויות שלהם כלפי היצרנים, וצריכים למצוא דרך להעלות על הכביש עשרות אלפי מכוניות.

הפיתרון בשוק שפוי הוא הורדת מחירים והענקת אשראי נדיב ללקוחות פרטיים, אך במקום לעשות זאת פנו יבואני הרכב אל בנות הברית הוותיקות שלהם, חברות הליסינג. העיקרון דומה: גם כאן האשראי נדיב וגם כאן ההנחה נאה, אך חלק מן הרווח מגיע לידיה של חברת הליסינג. בתהליך כזה יש שני מרוויחים: גם יבואן הרכב שנפטר ממלאי וגם חברת הליסינג שמגדילה את נפח עסקיה.

על פניו השיטה אמורה לעבוד היטב, ואכן, בחודשים האחרונים ציידו יבואני הרכב את חברות הליסינג במלאי גדול מאוד של מכוניות חדשות לצורך מכירה, אך אליה וקוץ בה: לפני כשלושה שבועות הודיעו אנשי משרד התחבורה באופן רשמי על כוונתם ליישם כבר בינואר הקרוב את אחת מהמלצות ועדת זליכה, שלפיה מכוניות "אפס קילומטר" כבר לא יירשמו על שם חברת הליסינג, אלא על שם הלקוח. בדיוק כפי שקורה כיום כשלקוח רוכש רכב חדש מסוכנות של יבואן. מהלך זה יוצר בעיה חמורה ליבואני הרכב וחברות הליסינג - כעת מכוניות ה"אפס קילומטר" שאצל חברות הליסינג חייבות להימכר בהקדם, לפני יישום ההמלצה, אחרת יהפכו בן לילה למכוניות לא רצויות.

חברות הליסינג ויבואני הרכב יודעים זאת היטב. לכן בחודשים הקרובים נהיה עדים להעלמת עין של יבואני הרכב בכל הנוגע למכירת מכוניות "אפס קילומטר" מחברות ליסינג, לפחות עד ינואר הקרוב.

תגיות

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
שוק הרכב בישראל
כמו הרבה דברים בישראל, שוק הרכב מוכתב ע'י הממשלה! כל מה שקשור לרכב מוטלים עליו מיסים מאד גבוהים! חלק גדול.ממחיר הרכב הוא מיסים, כך גם יש מיסים גבוהים על הדלק, על החלפים. שלא לדבר על קנסות אדירים שהמשטרה גובה, מחירי חניה בשמיים. בעלי הרכב במדינת ישראל הם 'פרה נחלבת ' של הממשלה!!!! די! לא עוד, להחליף את הממשלה המושחתת הזו בממשלה שתתחשב יותר בציבור הרחב, ולא. בטייקונים! !!
משה , חיפה  |  27.09.12
24.
ינואר
ל-19 ואחרים.. בינואר המחירים יעלו משמעותית. בגלל שינוי חישוב המס וביטול הטבות לאבזור בטיחותי כמו גם שינוי המשוואה לחישוב זיהום אויר שהופכת למחמירה יותר. רכבים יירשמו בקבוצת זיהום גבוהה יותר -> ישלמו יותר מס, אבזור כמו ABS ESP כריות אויר וכיוצב שבעבר זיכו רכב בהנחת מס כבר לא ייחשבו -> מיסוי גבוה יותר.. נקודה נוספת. רכב "מתיישן" כעבור 12 חודש מיום היצור שלו ולא בינואר. היבואנים ממהרים למכור רכב מתיישן אחרת יצטרכו למכור אותו כ יד שניה בהנחה יותר משמעותית. היבואנים גם יודעים שבינואר יעלו מחירים (גם בגלל מיסוי וגם יעלו הפרשי מטבע שעד עכשיו לא העלו) והמכירות ירדו ולכן ממהרים לצאת בכל מיני מבצעים עכשיו 19 טועה, לדעתי עדיף לקנות בדצמבר ממש לפני עליית המחירים וכשהיבואנים בשיא הלחץ למכור ולקבל מחיר טוב. אם מצליחים גם לעכב את הרישום של הרכב לינואר כדי שברישיון יופיע ינואר 2013 אז מרוויחים גם אלמנט פסיכולוגי שיעזור למכור את האוטו בעוד כמה שנים במחיר קצת יותר טוב.
חשי , מרכז  |  27.09.12
לכל התגובות