אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניו-ספרינג מובילה גיוס של 12 מיליון דולר לאקסלייט

ניו-ספרינג מובילה גיוס של 12 מיליון דולר לאקסלייט

הקרן תשקיע בסטארט-אפ הישראלי, שפיתח כלי לניתוח מעמיק של התנהגות גולשים ומהווה מעין סוכנות מודיעין למפרסמים ברשת ובמובייל. פעילות החברה צמחה בשנתיים האחרונות במאות אחוזים

24.09.2012, 16:14 | אסף גלעד
קרן ההון הפרטית ניו-ספרינג מובילה סבב גיוס בן 12 מיליון דולר לסטארט-אפ הישראלי אקסלייט, כך הודיעה החברה היום (ב'). אקסלייט מכפר סבא מפתחת מנוע לחיפוש וניתוח מידע על התנהגויות גולשים ודמוגרפיות עבור מפרסמים ברשת ובמובייל. שלמה דוברת, יו"ר אקסלייט, אמר כי הגיוס מתבצע על רקע צמיחה של כ-300% בנפחי הפעילות של החברה בשנתיים האחרונות, וכי בכוונת החברה לאתר רכישות של סטארט-אפים וטכנולוגיות.

ניו-ספרינג, קרן הון פרטית (פרייבט-אקוויטי) מפנסלבניה מנהלת בסך הכל 800 מיליון דולר ומתמחה בהשקעה בחברות בוגרות, שמצויות בשלב ההון החוזר ואיתור הרכישות. לקרן זרועות השקעה בחברות הייטק בוגרות, חברות ציוד רפואי ותרופות, ואת קרן מזנין לחברות בשלב ההון החוזר. ניו-ספרינג קפיטל מצטרפת למשקיעות הקיימות בחברה: קרן כרמל, המשקיעה הראשונה בחברה והישראלית היחידה, יחד עם מנלו ונצ'רס וטריידנט קפיטל. זהו סבב גיוס שלישי לחברה שגייסה סך הכל 32 מיליון דולר מאז שנת 2007.

סוכנות המודיעין של המפרסמים באינטרנט

אקסלייט משרתת מפרסמים באמצעות מנוע חיפוש למידע רלוונטי המבוסס על טכנולוגיות ענן. מאגר הנתונים מכיל נתונים דמוגרפיים ומאפייני רכישה של יותר מ-400 מיליון גולשים בעולם. המאגר מבוסס על ניתוח פעילות באינטרנט של גולשים, וגם על איסוף מידע משותפים של אקסלייט על פעילות אופליין. מאגר המידע הזה, יחד עם האלגוריתמים שפיתחה החברה, מאפשר לסוכנויות פרסום ולמפרסמים להעריך את קהלי היעד שלהם ולמדוד את אפקטיביות ההשקעה בפרסום דיגיטלי.

מארק זגורסקי, מנכ"ל אקסלייט מארק זגורסקי, מנכ"ל אקסלייט מארק זגורסקי, מנכ"ל אקסלייט

אקסלייט מספקת מידע ותחזיות לגבי כוונות לרכישה באינטרנט, מאפיינים דמוגרפיים של משקי בית ונטיות התנהגותיות. מאגר המידע מכיל ניתוח פעילות אינטרנטית של גולשים ואיסוף מידע משותפים כגון נילסן, מאסטרקארד אדוויזורס וביזו. המוצר למפרסמים מאפשר לטענת החברה להכפיל פי 3-5 את התוצאות של קמפיינים, בהשוואה לכלי ניתוח מידע מקובלים בשוק. למרות ההתמקדות בהתנהגויות צרכנים ברשת, באקסלייט טוענים כי החברה מקפידה לציית לתקנות בתחום הפרטיות.

הקונגרס בוחן את חוקי המשחק

החברה הוקמה ב-2007 על ידי שני יזמים מנוסים בתחום הפרסום המקוון: מאיר (אירי) זוהר, המכהן כיועץ בכיר לחברה, ואלעד אפרים, המכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה (CTO). החברה מעסיקה יותר מ-50 עובדים במרכז פיתוח בכפר סבא ובמשרדיה בארה"ב, בריטניה וצרפת. היא מחזיקה משרדי מכירות גם בניו יורק, שיקגו וסן פרנסיסקו.

עם זאת, באקסלייט, כמו בשוק הפרסום המקוון כולו, תולים בכיוון הקונגרס האמריקאי שצפוי לדון בחוקים חדשים שיחמירו את כללי השמירה על פרטיות של הגולשים. החשש העיקרי של המפרסמים ברשת והחברות הלווייניות לענף זה הינו מחוקים נגד מעקב אחר גולשים באמצעות שתילת קוקיז, אפילו אם הדבר נעשה באישור המשתמש.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות