אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנפקת כרטיס אשראי חדש, רק לאחר קבלת בקשה מתועדת מהלקוח צילום: shutterstock

הנפקת כרטיס אשראי חדש, רק לאחר קבלת בקשה מתועדת מהלקוח

עפ"י הנחיה של בנק ישראל, לקוח יוכל לבטל את החוזה ללא עמלה בתוך 30 יום מיום קבלת הכרטיס, בתנאי שלא נעשה בו כל שימוש

24.09.2012, 18:45 | אמנון אטד

בנק ישראל שלח היום (ב') לבנקים הוראה חדשה בנושא כרטיסי האשראי שמהם עולות ההנחיות הבאות: הנפקת כרטיס אשראי חדש תבוצע רק לאחר שמנפיק הכרטיס קיבל מהלקוח בקשה מתועדת לכך.

בחוזה כרטיס האשראי תעוגן זכותו של הלקוח לבטל את החוזה, ללא כל עמלה, בתוך 30 יום מיום קבלת הכרטיס, בתנאי שלא נעשה בו כל שימוש. על מנפיק הכרטיס יהיה לקבוע נהלי זהירות, כדי לוודא שהכרטיס אכן הגיע ללקוח.

מנפיק כרטיס האשראי יתעד את הודעת הלקוח על סיום חוזה הכרטיס, ולאחר השלמת הפעולות הנדרשות לסיום חוזה הכרטיס הוא ישלח על כך ללקוח הודעה בכתב. המנפיק לא יחייב את חשבון הלקוח בגין עסקאות שבוצעו לאחר סיום חוזה כרטיס האשראי. במקרה של עסקה מתמשכת, ישלח המנפיק ללקוח הודעה בכתב בדבר סיום חוזה הכרטיס, ויציין את משך התקופה שבה ימשיך לכבד את החיובים. תקופה זו לא תעלה על שלושה חודשים מיום סיום החוזה.

מנפיק הכרטיס יגלה ללקוח בדף הפירוט החודשי את שם הספק המוצג ללקוחות והאם הוצג הכרטיס במעמד ביצוע העסקה. בעסקאות המתבצעות במטבע חוץ ידווח המנפיק ללקוח את תאריך ביצוע העסקה, את סכום העסקה המקורית, סוג המטבע שבו היא בוצעה ואת תאריך המרת העסקה למטבע שבו חוייב הלקוח, את שער החליפין שבו בוצעה ההמרה, את הסכום הכולל שבו חוייב הלקוח בגין העסקה ואת סכום העמלות שנגבה מהלקוח על ידי מנפיק הכרטיס.

תגיות