אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
MegaBox: מוזיקה בחינם תמורת פרסומות, באדיבות קים דוטקום צילום: Shutterstock

MegaBox: מוזיקה בחינם תמורת פרסומות, באדיבות קים דוטקום

מייסד מגהאפלוד חשף פרטים חדשים על שירות מוזיקה שיושק השנה, במסגרתו יוכלו גולשים ליהנות ממוזיקה בחינם, במימון פרסומות ולרכוש אלבומים ללא תיווך חברות התקליטים. המלכוד: השירות עשוי לאיים על פרטיות הגולשים

28.09.2012, 11:27 | ניצן סדן

קים דוטקום, בעליו של אתר שיתוף הקבצים מגהאפלוד - שנסגר במאמצים בינלאומיים של ארה"ב וניו זילנד, הציג סרטוני פרסומת לשירות מוזיקה חדש, MegaBox.

הסרטונים, פרסומת לשירות וקליפ שמראה את משרדי וצוות החברה, הועלו לערוץ שלו ביוטיוב. בקליפ התדמית של החברה ניתן לראות את ממשק המשתמש של מגהבוקס - שמזכיר חנויות מקוונות כ-Play ו-Music של גוגל ואייטיונס של אפל.

מוזיקה לגולשים, רווח לאמנים

הרעיון מאחורי מגהבוקס הוא הצגת אלבומים ושירים למשתמשים בצורה שתאפשר להם לצרוך אותם בחינם או בתשלום סמלי שיועבר ישירות ליוצר התוכן. בכך, ניתן לבטל את התלות של האמנים בחברות התקליטים ולהעצים את הרווח שלהם תוך התבססות על האתר עצמו כמערך שיווק והפצה.

בדומה לשירותים מקוונים רבים אחרים, מגהבוקס יפעל במודל פרימיום: הגולשים יקבלו את השירים והאלבומים בחינם בצורה מקוונת תמורת פרסומות - שיוצגו למשתמשים באתרים בהם יגלשו, דרך רכיב שיותקן בדפדפן.

משתמשים שיחפצו להימנע מהפרסומות יוכלו לרכוש את התוכן ישירות מהאמן, לשימוש חופשי. דוטקום אמר השבוע שהחלק הארי מרווחי המכירות יגיעו לאמנים עצמם (כ-90%), נתח גדול לאין שיעור מאלו שמספקות חנויות מוזיקה גדולות כאייטיונס למשל.

המלכוד: מוזיקה במחיר הפרטיות שלכם

השירות עשוי להיות אלטרנטיבה מעניינת לחנויות המוזיקה הקיימות ברשת, אולם במודל הפרסום שלו ישנה בעיית פרטיות פוטנציאלית. הפרסומות שיוצגו לגולשים יכולות להיות רנדומליות, או מבוססות קשר רלוונטי לגלישה שלהם. למשל, למי שיגלוש לאתר בנושא ספורט יוצגו פרסומות של מותגי ציוד ספורט ולמי שיגיע לאתר שמספר על הפירמידות במצרים יקבל פרסומת של סוכנות נסיעות עם דיל רלוונטי.

פרסום ספורדי ברשת אמנם מאפשר לבעל הפלטפורמה להציג יותר פרסומות (לכן קורה שאתר בנושא קולנוע יציג לכם למשל, פרסומת לחיתולים) אולם הערך הפוטנציאלי נמוך יותר עבור המפרסם ולפיכך - גם ישלם עליו פחות. פרסום ממוקד הוא פיתרון עדיף, שיקנה לדוטקום את התזרים הנדרש להפעלת השירות. לשם כך, תידרשו לנטרל את תכונת הגלישה האנונימית בדפדפן שלכם ולאפשר לשירות לעקוב אחריכם לכל אתר אליו תגלשו.  

קים דוטקום, צילום: רויטרס קים דוטקום | צילום: רויטרס קים דוטקום, צילום: רויטרס

הבעיה בשירותי מוזיקה למיניהם היא עלות התמלוגים לבעלי התוכן. מגהבוקס יהיה אטרקטיבי לאמנים חדשים, שרוצים להעצים רווח ולא לאבד נתח לטובת חברת תקליטים - אבל דוטקום יודע היטב שיהיה עליו למשוך את השמות הגדולים כדי שיבוא גם ציבור גולשים גדול. דוטקום טרם התייחס לנושא הפרטיות בשירות מגהבוקס.

 

דוטקום זכה להתנצלות רשמית

בתוך כך, פרסם ג'ון קי, ראש ממשלת ניו זילנד, התנצלות רשמית על המעקב שביצעו סוכנויות המודיעין של ארצו אחר קים דוטקום. יחידת הסיגינט (מודיעין אותות) של צבא ניו זילנד ביצעה ניטור של התקשורת בין דוטקום וגורמים שונים, כאילו היה איום ביטחוני על המדינה. "אני מתנצל בפני מר דוטקום.. נכשלנו בלתת לו את ההגנה שהוא ראוי לה", אמר קי. המעקב בוצע במסגרת מבצע המעצר של דוטקום בינואר השנה, לאחריו הוחרמו נכסיו ונסגרו שירותי שיתוף הקבצים שלו בעוון פיראטיות.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
"המלכוד: מוזיקה במחיר הפרטיות שלכם"
"הפרסומות שיוצגו לגולשים יכולות להיות רנדומליות, או מבוססות קשר רלוונטי לגלישה שלהם" מה מלכוד פה?! אתם מדברים כאילו הומצא פה הגלגל... היום כמעט כל אתר באינטרנט (כולל כלכליסט) מקצה שטח לטובת גוגל אדסנס ותוכניות שותפים שונות שמבוססות בדיוק על הרעיון הזה... רכשתי בתחילת השבוע כרטיס לתיאלנד, הנה הפרסומת שמשמאלי ברגע זה ממש: "טיול בצפון תאילנד - מתכננים טיול בצפון תאילנד? המרכז למטייל - המחירים הזולים ברשת." כל הכבוד לקים! שיהיה בהצלחה.
28.09.12
לכל התגובות