אופ"א חתמה על הסכם ענק עם חברת השיווק האמריקאית CAA
אופ"א תרוויח 1.2 מיליארד יורו ממכירת זכויות השידור למוקדמות יורו 2016 ולמוקדמות מונדיאל 2018
אופ"א סיכמה על מכירת זכויות השידור של מוקדמות יורו 2016 ומוקדמות מונדיאל 2018 לחברת השיווק האמריקאית Creative Artists Agency. על פי ההסכם, הובטחה לאופ"א הכנסה של 1.2 מיליארד יורו מ-CAA עבור הזכויות, שיימכרו על ידי סוכנות שיווק הספורט האמריקאי.
אופ"א מסרה בתגובה: "הוועד הפועל החליט כי הצד המסחרי של כדורגל הנבחרות ינוהל על ידי חברה, שמתמחה בסוג כזה של עבודה. פרטים נוספים על ההסכמה עם החברה יפורסמו בהמשך השבוע".
ההסכם נחתם עם CAA Eleven, ענף הכדורגל האירופאי של CAA.
אופ"א תמכור את זכויות השידור באופן קולקטיבי ומרוכז בניגוד לשיטת המכירה הנוכחית בה החברות בארגון הכדורגל האירופי מוכרות בעצמן את זכויות השידורים.
ההצעה של CAA גברה על הצעה של חברת השיווק הצרפתית לאגרדר, שהסכימה לשלם 1.7 מיליארד יורו על הזכויות, אבל דרשה לכלול בתוכן גם את טורניר הגמר של יורו 2016.
על פי הערכות, התאחדות הכדורגל הישראלית צפויה ליהנות מעלייה ניכרת בהכנסות מזכויות שידור, כמו כל ההתאחדויות הקטנות, בזכות ההליך המרוכז.
בנושא קשור, אופ"א תדון בנושא אירוח יורו 2020 במספר רב של מדינות באופ"א (בין 12 ל-13). החלטה בנושא תתקבל בשנה הבאה.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה