אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - שנה אחרי המלחמה עם אסם: חצי חינם פותחת חזית מול קוקה-קולה

בלעדי ל"כלכליסט" - שנה אחרי המלחמה עם אסם: חצי חינם פותחת חזית מול קוקה-קולה

בעלי רשת חצי חינם זקי שלום מסרב להכניס את התה הקר של קוקה־קולה לרשת, לאחר שבקשתו לשפר את התנאים המסחריים מולה נתקלה בסירוב

03.10.2012, 07:46 | אורנה יפת

רשת השיווק חצי חינם סירבה להציב על המדפים את התה הקר החדש של החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה ישראל), פיוז טי. ל"כלכליסט" נודע כי כאשר ביקשה החברה המרכזית למשקאות להכניס לחצי חינם את התה הקר שמחליף את נסטי, ביקש בתמורה זקי שלום, מבעלי חצי חינם, לפתוח את ההסכם המסחרי מול החברה במטרה לשפר את התנאים המסחריים שלו מולה. בחברה המרכזית למשקאות סירבו לבקשה, ובתגובה סירב שלום להכניס את פיוז טי לרשת. בשלב זה משווקת הרשת רק את התה הקר ספרינג טי של יפאורה תבורי, ואת ג'אמפ, תה קר של טמפו.

פיוז טי הוא המשקה החדש של קוקה־קולה שנכנס לרשתות השיווק בסערה גדולה בשבועות האחרונים, במקום המשקה הוותיק נסטי. נסטי שלט בשוק הישראלי ושווק במשותף במשך שנים רבות על ידי קוקה־קולה ונסטלה העולמית. נסטלה היתה בעלת שם המותג וקוקה־קולה היתה בעלת הנוסחה. לאחר שהחברות הבינלאומיות החליטו לסיים את השותפות ביניהן, קוקה־קולה נשארה עם הנוסחה של המשקה והחלה לשווק אותו בישראל תחת שם המותג החדש. גורמים בענף מספרים כי קוקה־קולה השקיעה יותר ממיליון שקל בהכנסת המותג לרשתות המאורגנות שופרסל ומגה ועוד מאות אלפי שקלים בכניסה לרשתות הפרטיות. צוותים של החברה החליפו את כל השלטים של נסטי בפיוז טי במכונות המשקאות בתחנות הדלק בן לילה.

פיוז טי פיוז טי פיוז טי

פיוז טי משווק ברשתות השיווק בחודש וחצי האחרונים לאחר שקוקה־קולה הפסיקה במפתיע לשווק את נסטי. לטענת אסם נסטלה, בעלת המותג נסטי, הפרה קוקה־קולה ישראל את ההסכם המסחרי של נסטלה עם קוקה־קולה העולמית שכן היתה אמורה להמשיך לשווק את נסטי עד סוף ספטמבר. פיוז טי הצליח להשתלט על השוק בתוך כמה שבועות, בין היתר מכיוון שאסם נתפסה לא מוכנה, ותשיק את נסטי המתחרה בישראל רק לאחר תקופת החגים.

קוקה־קולה יצאה בקמפיין מסיבי להשקת פיוז טי עוד טרם הוצב על המדפים, שהודיע לצרכנים כי הטעם המוכר חוזר אליהם בשם חדש. אסם נסטלה העלתה קמפיין ברשת שמבטיח לצרכנים כי המותג האהוב חוזר אליהם בקרוב. ההערכות בענף הן כי כאשר אסם תשיק את נסטי ברשתות השיווק תחל מלחמת מחירים, שכן ייתכן כי אסם תבחר להשיק את המוצר במחיר מבצע כדי להחדיר אותו לשוק ולהחזיר לעצמה את נתח השוק שאיבדה לטובת קוקה־קולה.

הסכסוך המסחרי האחרון של חצי חינם היה בנובמבר 2011, אז הסירה הרשת את כלל מוצרי אסם מהמדפים למשך חודש וחצי.

בחברה המרכזית למשקאות סירבו להגיב. לא ניתן היה לקבל את תגובת חצי חינם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות