אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הפיז'ו שנועדה להחזיר את התהילה

המשקל של פיז'ו 208 הופחת ב-170 קילוגרמים, תא המטען צמח ב-15 ליטרים וגם החיסכון השתפר. רק חבל שהתיבה של פיז'ו מציעה רק ארבע מהירויות, בעידן שבו תיבות הילוכים אוטומטיות בעלות שש מהירויות הפכו לסטנדרט

05.10.2012, 14:01 | תומר הדר

זוכרים את פיז'ו 205? אי שם בשנות השמונים ילדי עשירים רכשו את 205 GTI, הגרסה הספורטיבית. יחידי סגולה זכו ל-205CT עם גג בד פתוח. אבל רוב המשפחות נדחסו ל-205 עם חמש דלתות ובפיז'ו חיככו ידיים וספרו מזומנים.

אבל היום כבר אף אחד לא מחכך ידיים וחברת פיז'ו שרויה בקשיים. אז מה עשו בפיז'ו? החליטו לחזור למקורות. כזכור, אחרי אותה 205 אגדית הגיעו הרבה יורשות - בהתחלה זו היתה 206 החביבה, אחר כך 207 שהיתה שמנה, ומנופחת. אבל ה-208 נועדה לשנות הכול. המשקל הופחת בלא פחות מ-170 קילוגרמים בהשוואה ל-207 היוצאת, אך המרווח הפנימי, מדגישים בפיז'ו דווקא גדול יותר. לנוסעים מאחור יש עוד חמישה סנטימטרים של מרווח רגליים.

תא המטען צמח ב-15 ליטרים וגם החיסכון השתפר. עם כל אלה, ניתן לשער שאולי ה-208 תציג את אותה צללית משכנעת של סבתה ה-205, נקיה, פשוטה ומקסימה אך ה-208 משתדלת יותר מדי להציג פרופיל פשוט כאילו, אך גדוש בפרטים קטנים כמו הפנסים האחוריים המורכבים (דבר ראשון שישבר בחניה).

כותבים מחדש את ספר תאי הנוסעים

שאלה: כיצד הסמארטפון הפך בשנים האחרונות לאמת מידה לאיכותה של מכונית? ניחא מכונית שמצוידת בחיבורי סמארטפון יעילים, אבל כבר דווח על מכוניות שהן "מתוחכמות כמו סמארטפון", "מהירות כמו סמארטפון" ו"עמוסות פיצ'רים כמו סמארטפון". בכל מקרה, אפשר להיות רגועים, בפיז'ו 208 יש חיבור לסמארטפון ומערכת סטריאו סופר יעילה. במפתיע, במערכת אין פתח לדיסק. לא צריך. היום עושים הכול עם סמארטפון. אבל עזבו אתכם מסלולר, תא הנוסעים של ה-208 באמת כותב מחדש את ספר החוקים. נתחיל בהגה. הוא קטנטן. בערך בגודל של כדור סל. אז איך רואים דרכו את השעונים? זהו, שלא צריך, השעונים ממוקמים דווקא מעל לגלגל ההגה וכל לוח המחוונים הורם למעלה ולכן לנוסעים מקדימה יש שפע של מקום. גם איכות החומרים גבוהה והתחושה הכללית היא של מכונית שפוזלת קלות בכיוון רכבי פרמיום כמו אאודי A1.

המכונית חדשה, המנוע ישן

מי שקונה מכונית משפחתית לא מחפש סיבובים, אך הפעם חייבים לנסות, כי פיז'ו 205 היתה מכונית שידעה לגרום לעקרת בית מפאתי מרסיי להיראות כמו נהגת מרוצים וזה מבלי שהמצרכים במושב האחורי חלילה יתפזרו. אז החדשות הטובות הן שה-208 אינה שונה. יכולת ספיגת המהמורות מרשימה ומזכירה במידה מסוימת את הסטנדרט שהיה נהוג במכוניות צרפתיות של לפני 20 שנה והשלדה נענית בשמחה לשינויי כיוון. אך המנוע מקלקל.

כחלק ממגמת החיסכון הכללית הוחלט בפיז'ו לצייד את ה-208 החדשה במנועי שלוש בוכנות זעירים בנפח 1.2 ליטרים, אך מכונית המבחן מצוידת דווקא במנוע בנפח 1.6 ליטרים. למנוע אין טענות, מדובר באותו מנוע מפיתוח פיז'ו ומיני ששוכן גם במיני קופר, אך תיבת ההילוכים אינה שותפה לחגיגה הכללית. כיום, בעידן שבו תיבות הילוכים אוטומטיות בעלות שש מהירויות הפכו לסטנדרט בקרב יצרני הרכב, התיבה של פיז'ו מציעה רק ארבע מהירויות. לכן בשיוט במהירות של 110 קמ"ש המנוע מסתובב בסל"ד גבוה, מה שלא תורם לצריכת הדלק וגם לא לרמת הרעש. התיבה גם הססנית בפעילותה.

מומלץ לוותר על התיבה האוטומטית

פיז'ו 208 עולה 110 אלף שקל בגרסה האוטומטית. מדובר במחיר שאינו שונה מהותית מזה של מכונית משפחתית בגודל מלא, אך זו לא הבעיה. בשנים האחרונות הציבור הישראלי כבר הבין שלא חייבים לרכוש מכונית גדולה שאין בה צורך. הבעיה היא הפער ממחיריהן של מכוניות קטנות. אז מה המסקנה שלנו? פיז'ו 208 היא מכונית עם חדוות חיים, עיצוב מיוחד ונוחות נסיעה גבוהה, אך הגרסה האוטומטית עושה כאן עוול לרנסאנס שה-208 עברה. המסקנה שלנו? קחו 208 ידנית.

מפרט פיז'ו 208 1.6 ACTIVE

מנוע: בנזין, נפח 1,598 סמ"ק, הספק מרבי 120 כ"ס, מומנט מרבי 16.3 קג"מ.

ביצועים: מהירות מרבית 190 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 10.7 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 15.3 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 8.6 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 6

מחיר: 110 אלף שקל

תגיות