אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר 18 שנה: ענקית הקמעונאות טסקו דיווחה על ירידה ברווחים צילום: בלומברג

לאחר 18 שנה: ענקית הקמעונאות טסקו דיווחה על ירידה ברווחים

רשת המרכולים הגדולה בבריטניה דיווחה על רווח לפני מס של 1.7 מיליארד ליש"ט במחצית הראשונה, ירידה של 11.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המכירות הבינלאומיות צנחו ב־17.1%. מנכ"ל טסקו: "לצרכנים מאוד קשה"

03.10.2012, 19:21 | יואב בורנשטיין, לונדון

טסקו, רשת המרכולים הגדולה בבריטניה והשלישית בגודלה בעולם, דיווחה אתמול על הירידה הראשונה ברווחים מאז 1994. הרווח לפני מס במחצית השנה שהסתיימה באוגוסט היה 1.7 מיליארד ליש"ט, ירידה של 11.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בחודש ינואר פרסמה טסקו אזהרת רווח נדירה לאחר מכירות מאכזבות בחג המולד. במקביל השיקה ענקית הקמעונאות תוכנית לשדרוג החנויות שלה בבריטניה בהיקף של מיליארד ליש"ט, שתכלול בין השאר הרחבת היצע הבשרים, המזון הקפוא ודברי המאפה. בחודשים האחרונים היא נמצאת בתחרות קשה מול רשתות המרכולים האחרות בבריטניה, סיינסבורי'ס, אסדה ומוריסונס, על נתח שוק.

סניף של טסקו, צילום: בלומברג סניף של טסקו | צילום: בלומברג סניף של טסקו, צילום: בלומברג

המתחרה סיינסבורי'ס דיווחה אתמול במקביל על עלייה של 1.9% במכירות ברבעון האחרון (נתון שאיננו כולל חנויות חדשות), בפעם ה־31 ברציפות. בטסקו הנתון המקביל הוא 0.1%. אחד המהלכים של סיינסבורי'ס שזוכה להצלחה הוא: "בראנד מאץ'", שבמסגרתו היא מעניקה באופן אוטומטי קופון ללקוחות המזכה אותם על ההפרש במחיר לעומת המתחרות, ואותו אפשר לממש בקנייה הבאה.

"השוק בבריטניה מאוד מאוד תחרותי", אמר פיליפ קראק, מנכ"ל טסקו, בראיון ל־BBC. "כולנו מגיבים לעובדה שלצרכנים מאוד קשה. מחירי הדלק בשיא של כל הזמנים, השכר לא גדל במונחים ריאליים, ויש חוסר ודאות וספקות לגבי העתיד. התחרות הזאת טובה לצרכנים", אמר. אחד מכל 10 ליש"ט שמוציאים הבריטים על מזון הוא בסניפים של טסקו. הרשת מפעילה כמעט 3,000 חנויות בבריטניה ומחזיקה ב־30% משוק המזון במדינה. המתחרות אסדה וסיינסבורי'ס מחזיקות ב־17.5% וב־16.7% בהתאמה.

טסקו מפעילה אלפי סניפים גם מחוץ לבריטניה בין השאר בדרום קוריאה, פולין, הונגריה וצ'כיה. המכירות הבינלאומיות שלה ירדו גם כן ב־17.1% ל־378 מיליון ליש"ט בשני הרבעונים שהסתיימו באוגוסט לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בדרום קוריאה, השוק הגדול ביותר של טסקו באסיה, הביצועים הושפעו מהגבלת שעות הפתיחה של חנויות גדולות על ידי הממשלה. ואילו הזרוע האמריקאית של טסקו, פרש אנד איזי, דיווחה על הפסד סחר של 74 מיליון ליש"ט, שיפור של 1.4% לעומת השנה שעברה. בשאר יבשת אירופה המכירות נפגעו כתוצאה מהמשבר בגוש היורו וצעדי הצנע. 

תגיות