אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות התמריצים הצרכנים בעולם לרכב חשמלי חשדנים צילום: אוראל כהן

למרות התמריצים הצרכנים בעולם לרכב חשמלי חשדנים

למרות מאמצי המדינות, על פי דיווחים של משרדי המסחר ברוב המדינות אין עדיין עמידה ביעדים, והציבור מתייחס בחשדנות גדולה למכוניות חשמליות

04.10.2012, 07:04 | אולגה ויניאר

15 מדינות מתוך 27 המדינות החברות באיחוד האירופי מעניקות הטבות מס משמעותיות לרוכשי מכוניות חשמליות, במטרה לשכנע אנשים להיפרד ממכוניות בנזין.

באמסטרדם, העיר בעלת בעיות החניה הקשות ביותר באירופה, בעלי כלי רכב חשמלי אף זוכים לחניות שמורות עם עמודי טעינה.

ב־2011 ממשלת גרמניה אישרה תוכנית לייצור ולשימוש במכוניות חשמליות, כאשר המטרה היא להגיע למיליון מכוניות כאלה על הכבישים עד שנת 2020 ול־6 מיליון מכוניות עד 2030. התוכנית כוללת שורת תמריצים לרכישת מכוניות חשמליות. בין היתר הם יזכו לפטור של עשר שנים ממס רכב, מקומות חניה ייעודיים וגם נתיבי נסיעה מיוחדים. הממשלה הגרמנית תשקיע השנה מיליארד יורו בפיתוח מצברים למכוניות חשמליות, ועד 2014 תוקם תשתית של כ־7,000 תחנות טעינה ציבוריות.

ממשלת אירלנד שמה לה למטרה שעד 2020 כ־10% מכלי הרכב בכבישיה יהיו חשמליים. לשם כך היא מעניקה סובסידיה של עד 5,000 יורו לרוכשי כלי רכב חשמליים. הטבה דומה ניתנת גם בפורטוגל.

השלטון הפדרלי בארה"ב מעניק הטבות מס בגובה של עד 7,500 דולר לרכישת רכב חשמלי וגם סבסוד של 50% מעלות הצבת מערכת טעינה ביתית. ביפן אישר משרד הכלכלה באוגוסט 2006 תוכנית לעידוד שימוש במכוניות חשמליות והיברידיות, אך האחרונות הן שהפכו פופולריות עם הופעתה של טויוטה פריוס. בסין החלו השנה בניסויים ב־11 ערים להחדרת 60 אלף מכוניות "ירוקות". במקביל הושקה תוכנית חומש שמטרתה להוזיל את סוללות המכוניות ב־50%, להגביר את עוצמתן, ולהוציא אל כבישי סין מיליון מכוניות חשמליות.

בדרום קוריאה הממשלה הציבה יעד של ייצור מיליון מכוניות עד 2020. הודו מקווה להעלות על כבישיה 6–7 מיליון מכוניות חשמליות עד 2020.

למרות מאמצי המדינות, על פי דיווחים של משרדי המסחר ברוב המדינות אין עדיין עמידה ביעדים, והציבור מתייחס בחשדנות גדולה למכוניות חשמליות.

תגיות