אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק הגיעה למיליארד משתמשים פעילים צילום: בלומברג

פייסבוק הגיעה למיליארד משתמשים פעילים

הנהלת הרשת החברתית הודיעה רשמית שמספר משתמשיה הפעילים שלה הגיע למיליארד. "זה הדבר שאני הכי גאה בו בחיי", כתב צוקרברג, "יום אחד אולי נוכל לחבר גם את כל שאר העולם"

04.10.2012, 13:29 | עומר כביר
מיליארד טועים? הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה היום (ה') כי מספר משתמשיה הפעילים הגיע למיליארד. לפי דיווח של בלומברג, הרשת החברתית עברה את קו המיליארד עוד ב-14 בספטמבר, אולם בחרה להודיע על כך רק היום.

"זה מדהים לעזור למיליארד אנשים לתקשר", כתב מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג בהודעה שפרסמה החברה. “זה הדבר שאני הכי גאה בו בחיי. תודה לכם שהענקתם לי ולצוות הקטן שלי את הכבוד לשרת אותכם. אני מחויב להמשיך לעבוד כל יום על מנת להפוך את פייסבוק לטובה יותר, ואולי יום אחד נוכל לחבר גם את שאר העולם".

מיליארד משתמשים. ואיפה הכסף?, צילום: בלומברג מיליארד משתמשים. ואיפה הכסף? | צילום: בלומברג מיליארד משתמשים. ואיפה הכסף?, צילום: בלומברג

נקודת הציון הסמלית אך המשמעותית הזו מגיעה בתקופה קריטית מבחינת פייסבוק: החברה עדיין מתאוששת מההנפקה הכושלת שלה ומנייתה עוד לא הצליחה לחזור אל שווי ההנפקה שלה (על אף עלייה של 20% בערכה שנרשמה מתחילת ספטמבר). הצניחה הזו נרשמה, בין השאר, מכיוון שהחברה לא מצאה דרך לתרגם את הפעילות של מיליארד המשתמשים האלו לכדי הכנסות משמעותיות - בעיקר בתחום המובייל.

"ההישג הגדול בחיי". מארק צוקרברג, צילום: בלומברג "ההישג הגדול בחיי". מארק צוקרברג | צילום: בלומברג "ההישג הגדול בחיי". מארק צוקרברג, צילום: בלומברג

איך חוגגים בפייסבוק?

"המשמעות הגדולה ביותר היא האימפקט", אמר צוקרברג בראיון לסוכנות בלומברג. “תמיד היינו קטנים מבחינת מספר עובדים. יש לנו בערך אלף מהנדסים ומיליארד משתמשים, אז כל מהנדס אחראי על מיליון משתמשים. אין מצב כזה בשום מקום אחר. דברתי על זה עם מארק אנדרסן (מהמשקיעים הראשונים בפייסבוק; ע"כ), והוא אמר ששתי החברות היחידות הנוספות עם מיליארד לקוחות הן מקדונלדס וקוקה קולה".


את המשתמש המיליארד, מספר צוקרברג, חגגו בפייסבוק בדרך אופיינית: “כולם התכנסו ביחד וספרו לאחור. ואז חזרנו לעבודה. יש לנו אתוס שאנחנו רוצים תרבות של יוצרים. אנחנו לא רוצים להפריז בחגיגת נקודת ציון כלשהי, אז אנחנו עורכים האקתונים. נערוך האקתון כדי לחגוג את המאורע הזה, והנושא יהיה המיליארד הבא. אנשים יחשבו על רעיונות ויפתחו אבות טיפוס שיעזור לנו לחבר את מיליארד המשתמשים הבאים".

מה עושים עם מיליארד משתמשים?

לפני כשנתיים, בסמוך למועד עלייתו לאקרנים של הסרט "הרשת החברתית", הגיעה פייסבוק לחצי מיליארד משתמשים. השאלה המתבקשת כעת היא מה יכולה פייסבוק לעשות עם מיליארד משתמשים, שלא יכולה הייתה לעשות עם מחציתם. “הדבר הגדול ביותר שאנחנו ממוקדים בו הוא לחבר את כולם וליצור מפה של קשרים", אמר צוקרברג.

"מפת קשרים" בין משתמשי פייסבוק, צילום מסך: facebook "מפת קשרים" בין משתמשי פייסבוק | צילום מסך: facebook "מפת קשרים" בין משתמשי פייסבוק, צילום מסך: facebook

"ככה אנחנו יכולים לבנות מוצרים מעניינים כמו הניוזפיד או להראות מי זמין לצ'אט. עם חצי מיליארד משתמשים, שירותים גדולים כמו סקייפ או נטפליקס שגם להם היה מאגר משתמשים גדול. עדיין לא היינו בשלב שבו מרבית המשתמשים שלהם חברים בפייסבוק, והם לא יכלו להשתמש בנו כרכיב קריטי בתשתית שלהם לצורכי הרשמה. הרבה סטארט-אפים עשו את זה, אבל לא החברות הגדולות. עכשיו כולם יכולים להשתמש בנו כתשתית. זה שינוי די גדול".

המפתח למיליארד הבא: מובייל

בראיון סירב מנכ"ל פייסבוק להעריך מתי תגיעה החברה לשני מיליארד משתמשים, אבל הסכים לספר איך היא מתכוונת להגיע ליעד הזה: “הדבר הגדול יהיה המובייל. יש בעולם חמישה מיליארד אנשים עם טלפון נייד ומיליארד חברים בפייסבוק. 600 מיליון אנשים גולשים לפייסבוק מאפליקציות מובייל והמספר הזה גדל במהירות. וככל שיותר טלפונים הופכים לסמארטפונים, זו הזדמנות עצומה".

דרך נוספת להגיע ליעד זה היא באמצעות כניסה לשוק הסיני. “אני מקווה שנוכל לעשות את זה בשלב כלשהו, אבל מדובר במהלך לטווח ארוך. אנחנו צריכים להדגים שאפשר לעשות את זה בדרך שתרצה את כולם, כולל אותנו".

צוקרברג גם התייחס לביצועים הפושרים, בלשון ההמעטה, של מניית פייסבוק: “אנחנו ממוקדים בטווח הארוך. זה לא השתנה. הביצועים היו מאכזבים. אכפת לנו מהמשקיעים שלנו וזה ממש חשוב. הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה להתמקד בהפיכת החברה לבעלת ערך גבוה ככל האפשר. אני מניח שיש דברים שאנחנו יכולים לעשות בטווח הקצר, אבל אנחנו לא מתכוונים להתמקד בהם”.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
...I'm not deeply impressed
נרשמתי ל- FB רק מכיוון שאתרים מסוימים מאפשרים צפיה בדפים באמצעות התחברות דרך FB בלבד, אך עשיתי זאת כמובן ב- pseudonyme שאינו מרמז כלל על זהותי. בנוסף, אני גולש דרך קבע עם Website Blocker הקוטל כל Pop-up או Pop-under, וכן מותקן אצלי Do Not Track Plus המונע לחלוטין קציר נתונים ומכירתם לצד שלישי. אז, מליארד משתמשים - זה רק "על הנייר", ו- FB עדיין מגששת אחר תכנית עסקית, במיוחד בעולם הסלולאר. בואו נשים זאת על השולחן: מי שמעונין שאצפה בפירסומות - צריך לשלם לי בעבור זמני. אחרת יכבד נא ויחסוך טירחה לשנינו...
backbencher , דרום  |  04.10.12
לכל התגובות