אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שי אגסי עובר לינץ', והכישלון שוב נותר יתום צילום: מיקי אלון

שי אגסי עובר לינץ', והכישלון שוב נותר יתום

ההתלהמות שלאחר פיטורי אגסי מתפקיד מנכ"ל בטר פלייס חרגה מהמקובל ונראית כלינץ' מתוכנן היטב

05.10.2012, 11:59 | יניב רחימי
אין גירושים קלים. בייחוד כשהם מגיעים אחרי שנים עם הפסדים כבדים של מאות מיליוני דולרים.

מסיבה זאת ההדחה המתוקשרת ורווית היצרים של שי אגסי מתפקידו כמנכ"ל בטר פלייס העולמית בתחילת השבוע עשויה היתה להתקבל בהבנה.

אלא שהפעם ההתלהמות חרגה מהמקובל והמתקפה המתוזמנת על שי אגסי, האיש שישב מאחורי ההגה של בטר פלייס, דמתה ללינץ' מתוכנן היטב.

בהקשר זה בולט בשתיקתו הרועמת משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל שעבד בצמידות לאגסי לאורך השנים האחרונות. ניתן היה לצפות ממי שכיהן כסגן הרמטכ"ל שיפעל לפי הקוד הצה"לי ושלא יעזוב חברים פצועים בשטח.

הניסיון של מקורבי אגסי להשוות בין הדחתו מבטר פלייס לזאת של סטיב ג'ובס מאפל באמצע שנות השמונים מהולה במידה גדושה של חשיבות עצמית. רמז ועדות לדרך שבה האיש שסחף בחזונו גם את נשיא המדינה, שמעון פרס, הצליח בו בעת לייצר לעצמו כל כך הרבה שונאים שחיכו בכיליון עיניים לשעת כושר להטיח בו עלבונות ולשמוח לאידו.

שי אגסי בימים טובים יותר, צילום: עמית שעל שי אגסי בימים טובים יותר | צילום: עמית שעל שי אגסי בימים טובים יותר, צילום: עמית שעל

אולם לא די בכך כדי להתיר את דמו של אגסי. לא ניתן להצדיק ביהירות, בשחצנות ובהתנשאות של אדם אחד את התחמקותם מאחריות של אחרים.

עיון בדו"חות הכספיים של החברה לישראל מגלה שההפסדים של בטר פלייס וכך גם הסיכונים והאיומים המפורטים בנדיבות על פני ט"ו סעיפים היו חשופים לעיני כל מי שלא רצה להתעלם מהם. קל וחומר לגבי החברים בהנהלה הבכירה של בטר פלייס שבעבר הלא רחוק הסתנוורו מהבזקי הפלאשים בעמדות הטעינה וכיום מגלגלים עיניים, מתנערים מאחריות ומפנים אצבע מאשימה ממוקדת לעבר אגסי.

אסור להתבלבל. אגסי הוא לא הש.ג. שמשלם את המחיר על מחדלי המפקדים הבכירים.

הוא היזם. הוא הסוללה של בטר פלייס. הוא זה שסיפק את החזון לחברה שנבנתה בצלמו ובדמותו. לכן זה אך טבעי שכישלון של המיזם שניווט יהיה כרוך בהדחתו ואפשר שבטר פלייס תהיה מקום טוב יותר בלעדיו.

אך אין בכך כדי למרק את מצפונם ולהסיר מאחריותם של המנהלים, הדירקטורים ובעלי המניות של בטר פלייס שהיו שותפים מלאים לניהול, להחלטות ולרגעי האושר שבטר פלייס הסבה להם. גם אם היו מעטים.

שוב מסתבר שלהצלחה אבות רבים, אבל הכישלון יתום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
טובה לישראלים ולתושבי המרכז בפרט..אלה המרחיקים ישארו בבנזין
הכל עניין של שדרוג סוללות ושדרוג סוללות מוצב בבקטגוריית שיא ההי טק לכשישודרגו באחת אזי כולם יגידו כמה נכון היה לעשות כן ולגבות את אגאסי רק שאנו כחברה צרת עין בפרט לצעיר שהצליח מאוד מבלי אקדמיה רבה..לנו קשה העובדה ולכן תמיד יקומו שמחים לאיד ודוחפים לאיד..אילו מדינת ישראל לקחה עליה את אגאסי וחזונו אנו בטח היינו נשכרים מכל אלא שבדרך ניצבים טייקוניי ענק מסכלי הטבות מוזרים מערבה מכאן אף יותר כאלה שעניין הבעירה הפנמית בוער עמוק בלבם..לא לא הם לא יתנו שחלילה כל תשתית הבנזין תאבד את ההגמוניה לה זוכה כבר 120 שנות בנזין וכל רצונם להשאיר דברים במקומם המוכר הידוע והבטוח להם בטוחני כי ממון שהושקע במיגור הרעיון הנו פי 100 מההשקעה ברעיון עצמו רק ש.היכן המדינה בכל זה היכן נתנייהו שבטח בעד בתוככי לבו היכן הטייקונים שבעד אך לא על גבם ויבואניי רכב למינייהם בעולם וחברות ייצור רכבים וחברות דלק ועוד ועוד ועוד ועוד כאלה אשר אינם מוכנים שגם לדוגמא לא יקרה הדבר ועובדה כשהחלה ההשקה והחזון יצא לדרך לא קם אחד רציני אשר הרים קול שחלילה הקונצנזוס האלפיסטי מליונרי יקום עליו עוד מועד לחזון ולא חזון למועד..ואגאסי שלכל הפחות ייצא כשכיסו מפוצה כראוי וכמגיע לבעל חזון שסוכל ביודעין רבתי לבי לבי על עולם כה רדוף בצע ותאוות ממון אשר להם יכולות רק נשים נחשקות ובאמת הסטורית תמיד הוכח שחזונות ואמפריות נפלו רק ב"דרך נשים" הלנה קליאופטרה רבקה שרה וארוכה הרשימה..מגדלנה..מריה הקדושה- כולן שינו את העולם טוב חברים..אפשר לכבות את האורות לקפל ציוד וללכת הבייתה ואגאסי ..הלוואי ויאומץ על ידי טייקון כבד אשר מעז ללכת נגד זרם כה גועש ומסוכן.. ת. משמע
ירון .י , תל אביב  |  06.10.12
לכל התגובות