אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכיוון בענף הרכב: מגה דילרים צילום: אוראל כהן

ניתוח כלכליסט

הכיוון בענף הרכב: מגה דילרים

הציבור הישראלי, שמדיר רגליו מאולמות התצוגה של יבואני הרכב, נוהר ליריד הרכב של אלבר שבו מוצעות מכוניות של רוב החברות. למה? בגלל המחיר הזול, בגלל ההיצע הרחב ובגלל שאפשר למכור שם את המכונית המשומשת. ליבואני הרכב יש בהחלט ממה לחשוש

07.10.2012, 08:50 | תומר הדר

מי שביקר בשבוע שעבר ביריד המכוניות "אוטומאניה" של חברת אלבר, כאילו לא ראה התנפלות על מכוניות מימיו. ביריד, שיהיה פתוח עד מוצאי החג מוכרים באלבר כמה סוגים של מכוניות: חדשות לחלוטין שנמכרות ישירות ללקוח-מסובארו וסוזוקי, כאלה שנסעו רק כמה אלפי קילומטרים שנמכרות מאלבר ללקוח, כאלה עם אפס קילומטרים על השעון וגם מבטיחים ללקוחות לרכוש את מכוניתם.

הציבור הישראלי, זה שמדיר רגליים מאולמות התצוגה בגלל המיתון ואינו מעוניין לרכוש מכונית בעשרות אלפי שקלים בתקופה כלכלית רעועה הגיב ליריד בהיסטריה. כדי לקבל מידע על מכונית חדשה שנמכרת באירוע נדרשנו להמתין מעל חצי שעה ולקחת מספר בתור לייעוץ עם איש מכירות. ממש סוכנות סובארו אי שם באזור שנת 1986.

בין המכוניות הסתובבו גם כמה פרצופים מוכרים של אנשי מכירות מאולמות תצוגה של יבואני הרכב ברחוב המסגר ושל בכירים בענף. אחרי הכול, להם יש שפע של זמן פנוי, כפי שמוכיחים נתוני המסירות של איגוד יבואני הרכב המראים על מסירות של פחות מ-13 אלף מכוניות בספטמבר. ההיסטריה סביב היריד מוכיחה היטב את מה שכבר הסברנו בעבר: לציבור הישראלי יש כסף לרכוש מכונית, אך הציבור הישראלי כבר לא פראייר. למה הכוונה? ובכן, היריד של אלבר פוגע לענף הרכב בדיוק בבטן הרכב בכמה מובנים:

ראשית, המחיר: ביריד של אלבר המכוניות החדשות נמכרו במחירים דומים לאלה שציי הרכב רוכשים את המכוניות. בסובארו לדוגמה ניתן היה לקבל הנחה של יותר מעשרים אלף שקל על בי ארבע חדשה. בסוזוקי אפשר היה לרכוש אס אקס ארבע בהנחה נאה מאוד כמו גם גרנד ויטארה. ולפתע הציבור נטול המזומנים עמד בתור לרכוש את המכונית.

סוזוקי גרנד ויטארה. הנחה יפה סוזוקי גרנד ויטארה. הנחה יפה סוזוקי גרנד ויטארה. הנחה יפה

שנית, ההיצע: כיום יבואני הרכב עדיין סובלים משיטות מכירה מסורתיות שאין ביכולתם לשנות, קרי מכירה של מכוניות באמצעות סוכן בלעדי. אם ברצונך לרכוש מכונית פיז'ו גש לסוכנות פיז'ו, אם חפצת במאזדה, גש לסוכנות מאזדה. אבל בעולם המצב שונה. כדי לרכוש מכונית חדשה מגיע הלקוח אל מגה דילר, סופר מרקט של מכוניות שמציע את כל המותגים או לפחות את רובם. כיום לקוחות רבים רואים ברכישת רכב סוג של מטרד מעיק שבסופו לאחר השתרכות ממושכת נפתח הארנק להוצאת עשרות אלפי שקלים, אך באירוע של אלבר נחסכה מהלקוחות ההתרוצצות מאחר וכל המכוניות החדשות הוצגו במקום אחד.

לא חייבים טרייד אין

שלישית, המשומשת: אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של שוק הרכב החדש הוא שוק הרכב המשומש שנמצא בימים אלה עדיין במצב של קיפאון. באלבר מציעים במפורש רכש של מכוניות משומשות מלקוחות, אפילו אם אין בכוונתם לבצע עסקת טרייד אין.

מסיבות אלה ניתן בהחלט להבין מדוע יבואני רכב רבים שלחו "מרגלים" לאירוע של אלבר - מדובר בסנונית ראשונה של שיטה חדשה שמגלמת בתוכה תחרות של יבואן ביבואן תחת אותה קורת גג, מכירה במחירים נמוכים מהותית ממחירי המחירון הרשמיים ואספקת שרותי טרייד אין-וכל זה על ידי גוף שכלל אינו יבואן רכב. בקיצור, ליבואני הרכב יש בהחלט ממה לפחד.

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
הציעו לי מזדה 3 2010 ב75000 שח ןפקוס ב70000 שח..בלוח יד שניה פחות ב20000 שח
שלא יספרו לכם סיפורים הכל הצגה אחת גדולה. הקניה הכדאית היתה יונדאי I20 ידני ב680000 שח חדשה אבל רישום יד שניה מליסינג. אבל בחשיבה קנייה בסוף שנתון לא מומלצת כי בעת המכירה הקונה משלם לפי ינואר של אותה שנה..ואין ברירה להתכופף בגלל מצב השוק. יש בעלי פוקוס ומזדה שאין להם קונים כבר חודשים רבים..כבר כמעט לא סחיר בגלל הכמות האדירה בלוח יד שניה.
קניה חכמה לא באוטומאניה  |  08.10.12
לכל התגובות