אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משה קפלינסקי: "בטר פלייס לא שוקלת הורדת מחירים"

אוון תורנלי שהחליף את שי אגסי בתפקיד המנכ"ל במסיבת עיתונאים: "אני מבין שבישראל המחיר חשוב ללקוח. באשר להנפקה אני מצפה שניכנס לשוק הציבורי בעתיד"

10.10.2012, 08:27 | תומר הדר

"אנו מאמצים גישה חדשה - פשטות", כך הודיע היום מנכ"ל בטר פלייס החדש, אוון תורנלי, במסיבת עיתונאים במשרדי החברה בגלילות בה הציג את החזון שלו. לדבריו, "ישראל נמצאת בעמדת מנהיגות מבחינת בטר פלייס העולמית. התבקשתי להצעיד את החברה לשלב הבא. עבדתי עשר שנים בעמק הסיליקון. נדרש חזון ברור ומיקוד בפרטים. לומדים כל הזמן וגדלים כל הזמן. זהו שלב הצמיחה הבא לכל חברה. בטר פליס עשתה דברים גדולים. כפי ששי אגסי הבטיח ניתן לנסוע בישראל מצפון לדרום והכל פועל.

"כעת אנו לומדים את הלקוחות. זהו השלב הבא לחברה ובזה נתמקד. השבוע הודעתי לצוות שהפוקוס שלי נמצא בפשטות. הלקוח צריך פשטות בהגעה לחברה ובגישה אליה. בעתיד גישה זו תתמקד גם בחדירתנו לסין. באוסטרליה אנו מתמקדים בשותפויות גדולות. בישראל בטר פלייס היא סיפור גדול אך בעולם מדובר בחברה קטנה, ולכן אנו מאמינים בעבודה עם חברות גדולות כמו רנו וג'נרל אלקטריק.

אוון תורנלי אוון תורנלי אוון תורנלי

באוסטרליה אנו עובדים עם בנקים, חנויות ואפילו חברות דלק. אני חבר של שי אגסי. אני גאה בו. שי אגסי הוא ענק והשפעתו עוד תורגש בעולם. אני לא חושב שכל מה שעשינו מבחינת ביצוע היה מושלם אך כעת אנו מנסים לטפל בדברים. ייסדתי חברת טכנולוגיה באוסטרליה. כשפוליטיקאים באו אלי באוסטרליה וביקשו ממני להפוך ערים לעמק הסיליקון אמרתי להם שיסתכלו קודם על ישראל".

בנושא אפשרות פיטורים עתידית ציין ת'ורנלי כי: "גודל החברה תלוי בגודל בסיס הלקוחות שלה. אני באתי לוודא שהצוותים לומדים זה מזה ובאתי לוודא שהדברים יבוצעו".

כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט", לאחרונה פנתה בטר פלייס לבעלי המניות והודיעה על כוונתה לגייס בקרוב כספים. לדברי ת'ורנלי: "נדמה שהסיבוב הבא הוכרז מוקדם מדי. כשהוא יושלם נדווח לכם. כשהתבקשתי לנהל את העסק האוסטרלי ציינתי את מחויבותי לחברה ואיני מודאג בנושא. מבחינתי כל דבר שמגיע מהממשלה הוא בונוס. מה שאני אומר לממשלות, זה שיש סיבות רבות לוותר על התלות בנפט - כלכליות ובטחוניות. אם אתם רוצים להאיץ את התהליך יש דרכים רבות, תלוי בממשלה כמה מהר הם רוצים שהתהליך יתרחש. אני לא כאן כדי לדרוש דברים מהממשלה. אם איני יכול לסייע לממשלות להשיג את מטרותיהן, איננו שותפים לממשלות".

בנושא מחירי הרכב החשמלי של בטר פלייס והשאלה האם יוזלו ציין ת'ורנלי כי: "אני מרגיש שזה לא הוגן. אנו החברה היחידה בישראל שעל מכוניתה מעבירים ביקורת מבחינת תמחיר. אנו בעסק חדש והדרך הטובה ביותר היא להמשיך ללמוד מלקוחות חדשים ומלקוחות שעדיין אינם חדשים. אנו למדנו שאנחנו צריכים להסביר ללקוחות יותר טוב את ערכו הכספי של המוצר. בשנה הראשונה או השניה מה שבעייתי ברכב זו ירידת הערך, לאחר מכן זו עלות הדלק. כיצד נסביר זאת ללקוח זה דבר שאנו לומדים.

"באוסטרליה יש חבילות אחרות לרוכשי מיצובישי או שברולט וולט. אני מנסה להבין כל שוק ומבין שבישראל המחיר חשוב ללקוח. באשר להנפקה אני מצפה שניכנס לשוק הציבורי בעתיד. מטרתי היא לבנות חברה טובה. אני חושב שמטרתנו היא לבנות חברה טובה עם בסיס לקוחות נרחב – מה שיורגש בבוא היום על ידי שוק ההון. שי אגסי דיבר על חצי מהמכוניות חשמליות ב-2020. בלתי נמנע שרכב חשמלי יוזל והדלק יתייקר העבודה שלנו היא להפוך רכב חשמלי ליותר אטרקטיבי מרכב בנזין. ככלל, אני לא חושב שטעינו. כל חברה עושה טעויות בתחילת הדרך אתה מנסה לעשות משהו חדש ומנסה ללמוד והארגון מגיב ואתה לומד שוב ומגיב. והעניינים הולכים ונהיים יותר מסובכים ואז נדרש לעצור ולהסיק מסקנות. כן נדרש בחברה שינוי. זו לא הערה בנושא העבר אלא התמקדות בעתיד. נעשו טעויות אך אנו צוות, אם נעשו טעויות הן באחריות של כולנו. אני לא מעוניין בהאשמות אלא במיקוד בעתיד. אני מאוכזב מההתקפות על שי בתקשורת. תרומתו לחברה ולעולם היתה מיוחדת".

בשאלה מדוע החלפת הסוללות לא אומצה על ידי יצרני רכב אחרים ציין ת'ורנלי כי, "כל יצרני הרכב רוצים רכב חשמלי אך הם מסתכלים וממתינים לראות כיצד אנו נתמודד. יצרני הרכב טוענים שאם השיטה שלנו תעבוד אז הם יצטרפו. אין הרבה יצרני רכב שייצרו רכב לרשת שאינה קיימת. ההולדן קומודור היא הרכב הנמכר ביותר באוסטרליה. כשעבדנו על פרויקט כזה עם קומודור באוסטרליה היה ברור לנו שסוללה מתחלפת היא הפיתרון יצירת פלאג אין היבריד יקרה מדי. טעינה לוקחת זמן. לקוחות שלנו באוסטרליה החליטו שזה הפיתרון הטוב ביותר. מטרתנו אינה לזכות בוויכוח האם שיטת החלפה היא טובה יותר אלא להוכיח זאת ללקוחותנו. הטעות שלנו היתה שאפשרנו בכלל את הפולמוס הזה של החלפה מול סוללה קבועה. אנחנו מספקים את שניהם. אני רוצה להיות הרשת שמשרתת כל רכב חשמלי באשר הוא. רוב יצרני הרכב בודקים רכב חשמלי ואני רוצה להיות שותף לכל יצרני הרכב. אני רוצה להיות ספק ללקוחותנו במיוחד בציי הרכב ולהיות שותף ליצרני הרכב. אבקש להבהיר - רק החלפת סוללות מאפשרת נוחיות. פלאג אין יקר מדי ואני בטוח שעוד יצרני רכב יעברו להחלפת סוללות".

באשר להצהרות עבר של שי אגסי, הפעם מתייחסים בבטר פלייס לדברים בזהירות. בעבר הצהיר אגסי כי בשנת 2014 מעל מחצית מהמכוניות בישראל יהיו חשמליות. לדברי משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל, "אנו מבצעים התאמות רבות לתכניות שלנו".

תגיות

40 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
משה, בשבילך
משה קפלינסקי, כאחת שמגיעה לא מעט למשרדים בראש העין, הרשה לי לכתוב לך כמה מילים: איפה היית אתה וכל שאר הקודקודים בחברה? איך לא ראיתם את הגיוסים המטורפים שהיו בחברה? מי אישר את המבנה הארגוני העצום הזה? ידוע לך מן הסתם שרוב רובם של העובדים יושבים על משכורות די גבוהות. החברה הזו היא פשוט משרפה של כסף!! בחיסכון של קיצוץ העובדים כדאי היה לממן את החדירה לשוק ולמכור רכבים בהתחלה גם טיפה בהפסד.
שירה , גוש דן  |  12.10.12
38.
נושא בטר פלייס נמאס.
עד כמה אפשר לברבר על נושא טפל כל כך.כשלון ידוע מראש .נסיון להמציא מחדש את הגלגל.כיום עם כל האלקטרוניקה המצבר של הטלפונים הניידים עדין דורשים מלוי בכל כמה שעות עבודה.לסחוב משקל של 4 איש בתור משקל מת הינו הטיפשות מראשיתה.ולבסוף במדינה כמו ישראל הרי לא תתכן בשום אופן טעינה מבית במחיר החשמל הביתי ?היכן רוחי המדינה. ורק אנו משלמי המיסים נושאים את הפסדי השגיאות של הטייקונים .
עדי , חיפה  |  12.10.12
לכל התגובות