אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"לגעת באוכל" תיתן זיכיונות לחנויות קטנות בערים צילום: אוראל כהן

"לגעת באוכל" תיתן זיכיונות לחנויות קטנות בערים

החנות הראשונה תיפתח במושבה הגרמנית בירושלים. הגרסה העירונית צפויה להיקרא "לגעת באוכל In the city"

10.10.2012, 09:02 | אורנה יפת

רשת לגעת באוכל, המתמחה במוצרי בישול ואפיה, תפתח לראשונה חנויות קטנות שיפעלו באמצעות זכיינים. בניגוד לחנויות הקיימות בבעלות הרשת המתפרסות על שטחים נרחבים של כ־1,000 מ"ר בקניונים, הקונספט החדש יכלול חנויות בשטח של 200–300 מ"ר במרכזי הערים.

החנות הראשונה תיפתח עד סוף השנה במושבה הגרמנית בירושלים על שטח של כ־250 מ"ר. השם עוד לא נבחר סופית וצפויות להיקרא "לגעת באוכל In the city" או "לגעת באוכל אקספרס". שני השמות אגב, לקוחים מעולם רשתות המזון. טיב טעם מפעילה סניפי אין דה סיטי ושופרסל מפעילה סניפי אקספרס.

רוני ליש (מימין) וצביקה קרובי, בעלי הרשת, צילום: אוראל כהן רוני ליש (מימין) וצביקה קרובי, בעלי הרשת | צילום: אוראל כהן רוני ליש (מימין) וצביקה קרובי, בעלי הרשת, צילום: אוראל כהן

"קיבלנו פניות מבעלי עסקים שמפעילים חנויות בערים שביקשו להיות זכיינים של לגעת באוכל", מסביר רוני ליש, מבעלי הרשת. "עד כה החנויות בקניונים, שהן חנויות בגודל ממוצע של 1,000 מ"ר היו בבעלות הרשת. כעת לראשונה אנחנו מתחילים לתת זיכיונות בחנויות קטנות. אנחנו מפחדים לתת לזכיין לנהל חנות של 1,000 מ"ר, אבל בסניף קטן זה ישים".

החנויות ייפתחו בארבע ערים שונות כאשר המטרה לפתוח סך הכל 10 חנויות בהשקעה של 1.5 מיליון שקל בכל חנות, בניגוד לחנויות בקניונים שההשקעה בהן בממוצע עומדת על 4 מיליון שקל. החנויות יכללו מעדניה, מחלקת כלי בית, תבלינים וחומרי גלם לבישול. "היתרון לבעלי החנויות יהיה בקניינות שלנו שתוזיל להם את המוצרים ב־15%–20% והם גם לא צריכים לדאוג לפרסום או למיתוג".

כיום מונה לגעת באוכל ארבעה סניפים, כאשר עד סוף השנה ייפתח סניף נוסף בקניון רחובות ועד סוף 2013 מתכננת הרשת להגיע ל־10 סניפים.

לאחרונה נפתח סניף דגל בקונספט חדש בגרנד קניון בחיפה שכולל שותפות עסקית עם ניצת הדובדבן, מילניום מרקטינג (משווקת כלי הבית ארקוסטיל), חוות התבלינים מבית לחם הגלילית, טרגט הום אלקטריק (משווקת מוצרי חשמל קטנים). השותפים העסקיים הקימו בסניף מחלקות לממכר המוצרים שלהם, שמנוהלות על ידי החברות עצמן שגם מספקות לרשת את המוכרים המתמחים בתחומם. הקונספט החדש צפוי להיות מועתק ליתר ארבע סניפי הרשת וגם לסניפים החדשים שייפתחו.

"לשותפים העסקיים שלנו זה משתלם כי הסניפים שלנו ממוקמים בקניונים ולנו זה נותן פתרון", מסביר צביקה קרובי, מבעלי הרשת והמייסד. "לא כל היבואנים רוצים להתחרות בקמעונאים. אני לא קונה מסולתם או ורדינון כי יש להם חנויות מותג והם הפכו למתחרים. מעבר לזאת, לרוב היבואנים יש רצון להתחבר לרצפת המכירה וקשה להם לעשות את זה עצמאית כי השכירויות בקניונים מאד גבוהות. אנחנו נותנים להם שכירות משנה נוחה כי יש לנו קשרים בקניונים".

צביקה קרובי, הבעלים שמחזיק 85% מהרשת (רוני ליש מחזיק 15%), מספר כי הוא מקורב לליאורה עופר וזוכה לשכירויות נוחות בקניונים שבבעלותה. למעשה, כל הסניפים שפתחה עד היום לגעת באוכל ממוקמים בקניוני בריטיש מליסרון: קניון אבנת בפ"ת, רננים ברעננה, חונים קונים בראשון לציון, גרנד קניון בחיפה וכאמור, בקרוב ייפתח סניף ברחובות. "אנחנו רואים בליאורה עופר חברה אישית ושותפה עסקית", אומר קרובי.

תגיות