אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחשף ב"כלכליסט": רשת יינות ביתן בדרך להפוך לשלישית בגודלה צילום: אביגיל עוזי

נחשף ב"כלכליסט": רשת יינות ביתן בדרך להפוך לשלישית בגודלה

לאחר חודשים ארוכים של מו"מ: יינות ביתן מאשרת כי תרכוש את רשת כמעט חינם ב-350 מיליון שקל

10.10.2012, 10:09 | גיל קליאן
צים שיווק, החברה הבורסאית המחזיקה ברשת חנויות כמעט חינם, אישרה את חשיפת "כלכליסט" אתמול – הושגו הבנות למיזוג החברה עם הרשת המתחרה יינות ביתן של נחום ביתן. במסגרת העסקה תימחק החברה מהמסחר ותמוזג לתוך חברה בת של יינות ביתן שתוקם לצורך ביצוע העסקה.

לפני המכירה תחלק צים שיווק דיבידנד של 85 מיליון שקל לבעלי מניותיה, ולאחר חלוקת הסכום ישלם ביתן עוד 265 מיליון שקל בשני תשלומים – כך שהתמורה הכוללת לבעלי המניות צפויה לעמוד על 350 מיליון שקל.

ההבנות הושגו לאחר חודשים ארוכים של מו"מ ארוך ומפרך בין הצדדים, במהלכו האחים רני ועדי צים, בעלי השליטה בצים שיווק, לא הסכימו להתפשר על המחיר ודרשו שווי של 420 מיליון שקל לצים שיווק. כעת נראה כי הזמן הכריע את האחים, והרצון למכור גרם להם להתגמש במחיר.

 

העסקה, אם תיחתם, צריכה עוד לקבל את אישור אסיפת בעלי המניות של צים שיווק, לצד ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה, אישור הממונה על ההגבלים העיסקים ואישורים אחרים. הזמן שנקצב כעת לאישורים אלה הוא עד סוף מרץ הקרוב.

החברה הממוזגת צפויה להיות רשת קמעונאות המזון השלישית בגודלה בישראל, אחרי שופרסל ומגה, לפחות מבחינת מספר הסניפים ושטחי המסחר. בכל הקשור למכירות הרשת הממוזגת, היא ורמי לוי יתחרו על המקום השלישי. העסקה תרחיב את פריסת יינות ביתן לפריסה ארצית אחרי שהרשת פעלה עד כה בעיקר בדרום - כששתי החברות יחד מפעילות 61 סניפים בעלי שטח מסחרי של 72 אלף מ"ר. לפי הערכות חברת המחקר BDI למכירות יינות ביתן ותוצאות צים שיווק - המכירות המצרפיות של החברות בשנת 2011 עמדו על 2.6 מיליארד שקל.

תגיות