אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביקורת: ההצגה "פופר" בתיאטרון הקאמרי צילום: יוסי צבקר

ביקורת: ההצגה "פופר" בתיאטרון הקאמרי

התלבושות, הכוריאוגרפיה והמוזיקה מתכתבות עם השפה של חנוך לוין. הדמויות מאופיינות ומשוחקות בידי קבוצת שחקנים נפלאה

14.10.2012, 11:55 | מאיה נחום שחל

מחזהו של חנוך לוין בבימוי מוני מושונוב, עם מוזיקה של עומר קליין וכוריאוגרפיה של צחי פטיש. בהשתתפות עירית קפלן, איציק כהן, יניב ביטון, נדב אסולין ושרית וינו־אלעד.

קהל היעד: חובבי הקומדיות והפזמונים של לוין.

 

דבר המבקרת: רגע אחרי ששוורציסקה (קפלן) מסיימת לחטט באף רוצה בעלה שוורץ (כהן) לנשק לה את הזרת. היא מסרבת אך הוא מתעקש, ואז מתחיל חורבן בית שוורץ. המצב מסתבך כשנודע לשוורץ כי פופר (ביטון) חברם התוודע לסוד המביך. שוורץ מטיל עליו קללה שימות ופופר נעשה חולה. כץ (אסולין) חברו נחלץ לעזרתו ומנסה לפתור את המצב.

בדידותו ואומללותו של האדם הם מוטיב חוזר אצל לוין, וכמו רבים מגיבוריו גם כאן הגיבור הוא אנטי גיבור - רווק בודד שמפנטז על מה שלא יוכל להשיג. הזוג שוורץ אינו מסוגל לקבל את אושרו הרגעי של פופר שמא זה יבוא על חשבונם, וחלילה הוא לא יהיה נחות מהם. לוין מצליח לבנות דרמה גדולה ומורכבת על החיים, הנפש והיחסים בין בני אדם, והכל סביב חיטוט קטן באף.

יניב ביטון ושרית וינו אלעד. קבוצת שחקנים נפלאה, צילום: יוסי צבקר יניב ביטון ושרית וינו אלעד. קבוצת שחקנים נפלאה | צילום: יוסי צבקר יניב ביטון ושרית וינו אלעד. קבוצת שחקנים נפלאה, צילום: יוסי צבקר

חובבי לוין כבר יודעים שזהו ז'אנר אבסורדי שבו העלילה מפנה מקום לדמויות הגרוטסקיות, שהצופה נחשף בהדרגה לזוויות שונות שלהן. תמונת הבמה והמוזיקה הן חלק בלתי נפרד אצל לוין, ומושונוב התייחס בקפידה לכל פרט. התלבושות, הכוריאוגרפיה והמוזיקה מתכתבות עם השפה הלווינית והדמויות מאופיינות ומשוחקות בידי קבוצת שחקנים נפלאה, בראשה ביטון שעומד בכבוד בהזדמנות שניתנה לו לראשונה כפרוטגוניסט בקאמרי.

ציטוט למזכרת: "כל החן שלך היה חן של גבר רווק בודד".

שורה תחתונה: רגעים של צחוק וכאב.

תגיות