אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האיחוד האירופי מציב אולטימטום לגוגל; דורש שינוי במדיניות כריית המידע האישי צילום: בלומברג

האיחוד האירופי מציב אולטימטום לגוגל; דורש שינוי במדיניות כריית המידע האישי

רגולטורים בתחום הפרטיות נתנו לענקית האינטרנט ארבעה חודשים לשנות את מדיניות הפרטיות שלה - או תספוג קנסות והגבלות, שכן החלטת גוגל לאחד מידע שנכרה משירותיה השונים הוא בגדר עבירה על החוק האירופי

17.10.2012, 11:07 | יוסי גורביץ
רשויות להגנת הפרטיות באיחוד האירופי הורו אמש (ג') לגוגל לשנות את מדיניות הפרטיות שלה בתוך ארבעה חודשים - או שתיענש על כך ברמת האיחוד כולו. כך לפי דיווח של רויטרס.

קראו עוד בכלכליסט

האולטימטום הוצב לאור שינוי שעשתה גוגל במדיניות הפרטיות של משתמשיה במרץ האחרון – לפיו תוכל לחבר ולאחד מידע שאספה עליהם משירותים מקוונים שונים (יוטיוב, ג'ימייל, כרום ועוד). כך, תהיה בידי החברה תמונת הרגלי השימוש, תחומי עניין וגלישה בפועל שביצעו המשתמשים – מידע יקר ערך עבור מפרסמים למיניהם.

הרגולטורים באיחוד האירופי גינו את גוגל על מהלך זה עוד בהשקתו. האולטימאטום הוצב משום לטענתם, השינוי שערכה גוגל הוא בגדר שימוש בלתי מבוקר במידע אישי ללא הסכמה. בנוסף, נטען כי גוגל שומרת מידע משתמשים (לרבות היסטוריית גלישה) במשך שנתיים ויותר מבלי למחוק אותו – עבירה על החוק האירופי שמתיר את שמירתו לפרק זמן שלא יעלה על שנה וחצי.

לארי פייג': רגולציית-יתר היא סיכון עבורנו

הביקורת של הרגולטור הצרפתי, ה-CNIL, היתה חריפה במיוחד ונאמר בה כי גוגל "מספקת מידע בלתי מספק למשתמשים על פעולות כריית המידע האישי שהיא מבצעת" וכי היא מרשה "שילוב בלתי מבוקר" של המידע שנאסף משלל הפלטפורמות שלה, כמו גם נמנעת מלספק למשתמשים מידע מדויק על משך הזמן שבו היא מחזיקה את המידע.

אף שהאיחוד האירופי איננו מאפשר הטלת קנסות בכל מדינות האיחוד, מדינות בודדות - כגון בלגיה וצרפת - כבר הטילו בעבר קנסות על חברות שהפרו את חוקי הפרטיות. גוגל טענה בתגובה כי היא לא עברה על החוק, אך תשתף פעולה עם הרגולטורים.

בהופעה פומבית ראשונה מאז לקה במחלה לפני ארבעה חודשים, אמר מנכ"ל גוגל לארי פייג' כי הוא מקווה שגוגל תוכל להגיע להסכמות עם הרגולטורים באירופה ובארה"ב, שם חשודה גוגל בהפרת חוקי ההגבלים העסקיים. "אני חושב שרגולציית-יתר של הרשת, והגבלה של מה שאנשים יכולים לעשות, היא סיכון גדול עבורנו", אמר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אם חודרים לי לפרטיות בלי בושה, לכל הפחות שילמדו להכיר אותי
באם לשפוט על פי הפרסומות אצלי במחשב , אני עולה כאדם שעיקר תחומי העניין שלו הם קוסמטיקה, סכיני גילוח וחיתולים ("תינוקות שונים ישנים בתנוחות שונות..."). בהינתן וגוגל ודומותיה נכנסות לי לחיים, לכל הפחות ניתן לטרוח ולהתאים לי פרסומות במסגרת תחומי העניין שלי. גם נעליים יתאימו לצורך העניין.
אור , תל אביב  |  18.10.12
2.
נלחמים בדחלילים במקום איפשה שצריך
הבעיה היא לא רק שיש כריית מידע. הבעיה מתחלקת לשתיים: 1) גוגל מרוויחה על כריית המידע הזה ולא משתפת אותנו. 2) כל חברת פרסום היום משתמשת במידע שקיים על המחשב ללא רשות. והשאלה היא עד כמה זה מותר למה חברת פרסומות צריכה לדעת מה הרגלי הגלישה שלי על סמך קבצי קוקיס והיסטוריית גלישה? זו היא החדירה האמיתית לפרטיות ופה צריך המחוקק להתרכז. זה שגוגל "מרכזת" את הנושא זו בעיה אחת, וזה שהיא מוכרת את זה למרבה במחיר זו הוספת חטא על פשע!
אני  |  17.10.12
1.
גם על זה מגיע להם פרס נובל לשלום! דואגים לזכויות אדם בניגוד לאובמה.
אובמה מוצג ע"י הרפובליקנים כשמאל קיצוני. סוציאליסט. אבל ימין ושמאל זה עניין של גאוגרפיה. כל המפלגות הדמו נוצריות/שמרנים באירופה הן שמאל קיצוני לעומת אובמה. גם בכלכלה וגם בזכויות אדם. אובמה באירופה אולי לא היה משתלב במפלגות הימין הקיצוני - אבל כן היה בקצה של הימין המתון.
שאול  |  17.10.12