אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קמעונאים: "רמי שביט נכנס ישר ללוע הארי. יינות ביתן יאכלו לו את הראש" צילום: נמרוד גליקמן

קמעונאים: "רמי שביט נכנס ישר ללוע הארי. יינות ביתן יאכלו לו את הראש"

באזור התעשייה של כפר סבא ניצב לו הסניף החדש של קוסט 365. בסניפים המתחרים ממתינים לשחקן החדש בשכונה

18.10.2012, 06:54 | גיל קליאן

באזור התעשייה של כפר סבא ניצב לו דומם הסניף החדש של קוסט 365, נושק לסניפים הוותיקים של יינות ביתן ורשת יש מבית שופרסל. השלט שמוצב שם מבטיח לעוברים ושבים רשת מזון חדשה מבית המשביר. בפנים עדיין אין מדפים או קופות, רק שורת מקררים מנוילנים שמחכים למישהו שיבוא לעשות מהם כסף. בסניפים המתחרים ממתינים לשחקן החדש בשכונה. הסניף המתוכנן של שביט קטן יותר מהסניפים של המתחרים, ומציע גם פחות חניה. עובדה זו יכולה להיות בעוכריו של שביט, שבונה על מכירות גדולות ברווחיות נמוכה.

"רמי שביט, שיהיה בריא, נכנס ישר ללוע הארי", מתייחס אחד הקמעונאים למיקום הסניף בכפר סבא, ליד סניף של יינות ביתן. "ביתן יאכל לו את הראש", מזהיר קמעונאי אחר. בסופו של דבר מעטים הקמעונאים שמבינים את המהלך של שביט, אבל ניתן להבין גם אותם - לא כיף לקבל מתחרה בשוק שכבר סובל מתחרות אגרסיבית ורווחיות נשחקת.

שביט מתכנן לחנוך עד סוף השנה שני סניפים: בכפר סבא ועפולה, וב־2013 בפתח תקווה, כשהמירוץ הברור הוא לקבלת נתח כמה שיותר גדול ממכירות פסח. הסניפים של שביט אמורים להציע ללקוחות מחירים נמוכים, ומחירי עלות לחברי מועדון קוסט 365, שישלמו דמי חבר. התכנון הוא שדמי חבר אלה יממנו את הרשת. המודל יוכל לעבוד רק עם מאסה של קונים. כך, הצרכן יהיה זה שיכריע את גורלו של שביט בענף המזון.

תגיות