אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קמפיין עולמי: האמת העירומה

קמפיין עולמי: האמת העירומה

המודעה של "עיתונאים ללא גבולות" מוכיחה איך תמונה תמימה הופכת לבעלת משמעות אחרת, רק כי חלק ממנה מוסתר

18.10.2012, 09:48 | עודד קרמר

לקוח: קמפיין נגד צנזורה של "עיתונאים ללא גבולות". משרד: אוגלבי, דובאי. מדינה: איחוד האמירויות

הנה תובנה מבריקה: צנזורה היא לא רק "בואו לא נספר משהו". צנזורה היא הרבה מעבר לזה. היא מעוותת את הדרך שבה אנחנו רואים את המציאות. היא מאלצת אותנו להשלים לבד פרטים, והמוח האנושי, בואו נהיה כנים עם עצמנו, נוטה לספר את הסיפור המעניין ולא בהכרח את הסיפור האמיתי.

צנזורה מעוותת את הדרך שבה אנו רואים את המציאות צנזורה מעוותת את הדרך שבה אנו רואים את המציאות צנזורה מעוותת את הדרך שבה אנו רואים את המציאות

המודעה של "עיתונאים ללא גבולות" מוכיחה בדיוק את זה. איך תמונה תמימה הופכת לבעלת משמעות אחרת, רק כי חלק ממנה מוסתר. השימוש במנהיגים עולמיים כמו ניקולאי סרקוזי, הילרי קלינטון וברק אובמה - רק מוסיף פרובוקטיביות.

הקמפיין הזה, שרץ בעולם לפני שנה, נחשב לא רק למוצלח קראייטיבי אלא גם לפורץ דרך. לפני שהוא התחיל אם חיפשת בגוגל את הביטוי "censorship tells the wrong story" היית מקבל אפס תוצאות. היום יש כמעט 8.5 מיליון.

הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב במקאן אריקסון

תגיות