אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ההצלחה השקטה? שמרנית עם מנוע מפתיע

תא הנוסעים של יונדאי I20 אולי לא יצירתי אך המחיר שפוי, צריכת הדלק טובה והמנוע חזק

22.10.2012, 09:09 | תומר הדר

ההצלחה השקטה, כך מכנים בכלמוביל את המכוניות של יונדאי, שהתגנבה בשקט בשקט אל ראש טבלת המכירות, והפכה בתוך זמן קצר ממותג קוריאני עם ניחוח של העתקה ממותגים יפניים ליצרנית עצמאית של מכוניות לא רעות בכלל (לפחות בדגמים מן השנים האחרונות). אך לפעמים גם להצלחה שקטה יש סתם מכירות שקטות. ראה ערך יונדאי I20. כדי שלא תצטרכו להתאמץ, נזכיר לכם: מדובר באחות הקטנה של יונדאי I30. מדוע יונדאי I20 לא נמצאת בתודעה שלכם? כי המתחרות כגון פיז'ו 208 או מאזדה 2 הן יותר סקסיות, יותר בולטות ויותר מעוצבות.

אך כעת מציעים ביונדאי I20 חדשה, עם עיצוב מחודש לתא הנוסעים ולחלקו החיצוני של הרכב, מנוע חדש בנפח 1.25 ליטרים ותיבת הילוכים ידנית. נתחיל בתא הנוסעים: I20 קיבלה אותו טיפול שלה זכתה I30. התוצאה נאה, אך קשה לומר שמדובר בתא נוסעים יצירתי כמו זה של פיז'ו 208. בסך הכל מדובר בתא נוסעים מרווח למדי, אך תחת הפלסטיקים הבוהקים מצוי תא הנוסעים של הדור היוצא. גם מבחוץ העדיפו ביונדאי גישה שמרנית. אז יש כאן פסי ירכתיים מודגשים כמו ב־I30 וגם צמד פנסים מאיים, אך בניגוד ל־I30 לא מדובר בעיצוב הרפתקני, אלא באבולוציה שמרנית של עיצובו של הדגם הקודם. אך ההפתעה היא המנוע. רק 1.25 ליטרים. רק 85 כוחות סוס, אך בפועל המנוע מרגיש לפחות כמו מנוע בנפח 1.4 ליטרים. מדובר במנוע שקט וחזק שהניב צריכת דלק נאה של ליטר לכל 13 ק"מ. אז לסיכום: השינוי שיונדאי I20 עברה לא ממש הפך אותה למלכת הכביש, אך מי שמעוניין במכונית ידנית במחיר שפוי, בדגש על צריכת דלק טובה, יגלה ש־I20 מעניקה תמורה טובה.

תגיות