אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הישרדות אופנתית צילום: תומי הרפז

הישרדות אופנתית

חנות פופ־אפ בדיזנגוף סנטר שתושכר למעצבים מתחלפים למשך עשרה ימים, קטלוג שמציע שטחי פרסום למעצבי אופנה ישראלים ואתר להזמנת שמלות כלה מסין - עם תיקונים אחרונים בארץ. "כלכליסט" שוחח עם יזמים שמצאו רעיונות שיווק יצירתיים כדי לעבור את התקופה הקשה

23.10.2012, 10:09 | לרה רוטר

כדי להצליח לשרוד בתקופה כלכלית קשה, חלק ממעצבי האופנה מחפשים אלטרנטיבות שיווקיות לפתיחת חנויות מותג משלהם, שעלולות לגרור אותם להוצאות שלא יוכלו לעמוד בהן. "כלכליסט" סוקר שלוש פלטפורמות חדשות בשוק האופנה הישראלי.

חנות פופ־אפ בדיזנגוף סנטר: 10 ימים למעצב

ב־11 בנובמבר תיפתח בדיזנגוף סנטר חנות פופ־אפ בקונספט מעט שונה מחנויות זמניות אחרות. החנות תהיה קבועה, אך מדי עשרה ימים יתחלפו בה המציגים. יוזמת הרעיון היא המעצבת סיוון אורן, שתשתף פעולה במיזם עם חברת DC Ventures מקבוצת דיזנגוף סנטר.

"לאחר הקיץ של המחאה הקמתי בפייסבוק את הדף 'מעצבים ישראלים - מרכז מידע, טיפים ושיתופי פעולה', והתחלתי לפעול על מנת למצוא אלטרנטיבות שיווקיות בעבור מעצבים. את חנות הפופ־אפ, ששטחה 45 מ"ר, תשכיר DC Ventures תמורת 4,000 שקל למשך עשרה ימים, ובמקביל תעניק לשוכר שירות יחסי ציבור, מודעות פרסום בדיזנגוף סנטר ומידבקות רצפה עם לוגו של המציג, ובנוסף תעמיד לרשותו אנשי תחזוקה שיסייעו לו לשנות את החלל כרצונו. זהו מחיר הרצה שיהיה בתוקף עד פברואר, ואחר כך הוא יעלה קצת. כרגע אני במשא ומתן עם כמה מעצבים, אך מרגישה שהם חוששים להשקיע את הכסף. לאחר מחשבה החלטנו לאפשר השתתפות גם לגופים מסחריים גדולים שמעוניינים להציג או למכור מוצרים חדשים, אף על פי שהמחשבה הראשונית היתה השתתפות של מעצבי אופנה מקומיים, שתמיד יהיו אצלי בעדיפות ראשונה".

סיוון אורן. חנות תמורת 4,000 שקל, צילום: תומי הרפז סיוון אורן. חנות תמורת 4,000 שקל | צילום: תומי הרפז סיוון אורן. חנות תמורת 4,000 שקל, צילום: תומי הרפז

פאשן קטלוג: ריכוז של מעצבים

בני הזוג ויקי ואלי ספיר החליטו באפריל אשתקד לייסד מגזין שישמש מעין קטלוג של מעצבים ישראלים. ספיר היא מעצבת אופנה לילדים ולאמהות, שמצבה הכלכלי לא אִפשר לה לפתוח חנות. "הבנתי שיש המון מעצבים במצב שלי, שאין להם בעצם מקום קבוע למכור בו את תוצריהם. לכן החלטנו, בעלי ואני, ליצור את הקטלוג, שבו אנו מציעים לכל מעצב עמוד אחד עד שישה עמודים, ובהם הוא יכול לפרסם תמונות ומידע רלבנטי כמו קישור לאתר, לדף פייסבוק, טלפון ליצירת קשר וכתובת. עלויות הפרסום בקטלוג שפויות, והמעצבים נדרשים לשלם 1,000–2000 שקל. המעצבים מעבירים אלינו את התמונות, ובמקרה שאין להם תמונות, אנו מחברים בינם לבין צלמים שעובדים איתנו במחירים הוגנים", היא מסבירה.

הגיליון הראשון, ששמו "מגזין מעצבים", ראה אור באוגוסט האחרון והופץ בחינם בחנויות מעצבים, בסניפי צומת ספרים ובירידי אופנה, והשתתפו בו 33 מעצבים וביניהם רונן חן, אליאן סטולרו וקאפל אוף. לקראת יציאתו של הגיליון השני, במהלך חודש נובמבר, החליטו בני הזוג ספיר לשנות את שמו ל"פאשן קטלוג", ולהתחיל לגבות עבורו 26 שקל בנקודות המכירה.

"הגענו למצב שבו הביקוש להשתתף במגזין גובר על היכולת שלנו, ואפילו שכרנו שתי עובדות שעוזרות לנו להחזיר טלפונים לכל המתקשרים". בעתיד הקרוב מתוכנן גם אתר אינטרנט, שאליו יועלו התכנים של המגזין המודפס.

ויקי ואלי ספיר. בינתיים קטלוג מודפס, בקרוב האתר, צילום: תומי הרפז ויקי ואלי ספיר. בינתיים קטלוג מודפס, בקרוב האתר | צילום: תומי הרפז ויקי ואלי ספיר. בינתיים קטלוג מודפס, בקרוב האתר, צילום: תומי הרפז

פרפקט דיי: שמלות כלה באינטרנט

המעצבת דרורית ניצני מאסה ביוקר הייצור בישראל ובשיטת הקונסיגנציה, שיטה שמאלצת מעצבים להפקיד את יצירותיהם בחנויות ולקבל תמורה עליהן רק אם וכאשר הן נמכרות, ומצאה שיטת שיווק חלופית שתאפשר לה להישאר בתחום.

מדובר בקונספט עולמי של חנויות רשת, המציעות שמלות כלה במחירים של 1,500–4,000 שקל. מאות דגמים של שמלות כלה ושמלות חגיגיות לבת מצווה מוצעים לגולשות, שיכולות גם ליצור שילובים על פי טעמן. ההזמנה נשלחת לייצור בסין, ואם נדרשות מדידות והתאמות הן נעשות בסטודיו של ניצני בגני יהודה.

"במשך שנים עיצבתי קולקציות של בגדי חוף, חופשה וערב, ועבדתי עם לקוחות בשיטת התפירה האישית. עבדתי גם בקונסיגנציה וזה היה מדכא. גם הבדים והתפירה בארץ יקרים מאוד, ולא מאפשרים למעצב להרוויח. הגעתי לאתר באמצעות חברה שמנהלת אתר כזה בקנדה, ואני פועלת בו עם מירית רבינוביץ', שותפתי שהיא אשת הייטק. האתר הישראלי perfectday.co.il פועל מזה כארבעה חודשים, ובקרוב אעלה בו גם עיצובים שלי שיכללו בגדי קז'ואל וערב, שאותם אתפור כאן בארץ".

(מימין) מירית רבינוביץ (מימין) מירית רבינוביץ' ודרורית ניצני. שמלות כלה במחיר שפוי | צילום: תומי הרפז (מימין) מירית רבינוביץ

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות