אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואני הרכב יוצאים במבצעי מכירות ישירים צילום: חיים זיו

יבואני הרכב יוצאים במבצעי מכירות ישירים

חוסר הוודאות בענף גורם ליבואנים להיפטר ממלאים עוד לפני סוף השנה. לדוגמה: כך לדוגמה פורד פיאסטה מודל 2012 נמכרת בכ-97 אלף שקל - הנחה של כ-10,000 שקל

23.10.2012, 12:33 | תומר הדר

חוסר הוודאות השורר בימים אלה בענף הרכב גורם ליבואני הרכב להיפטר ממלאים עוד לפני סוף השנה. בשבועות האחרונים יצאו מספר יבואני רכב במבצעי "מכירות חיסול". 

קראו עוד בכלכליסט

בניגוד למבצעים בחודשים האחרונים, הפעם מדובר במבצעי מכירות ישירים, כאלה שאינם נעשים באמצעות מועדוני צרכנים או חברות ליסינג.

כך לדוגמה בדלק מוטורס, יבואנית הנמנעת בדרך כלל מקיום מבצעי מכירות, מוצעת בימים אלה פורד פיאסטה מודל 2012 בכ-97 אלף שקל, מחיר המשקף הנחה של כ-10,000 שקל.

במכשירי תנועה יבואנית סוזוקי הוצעה לאחרונה גרנד ויטארה במחיר המשקף הנחה של כ-15 אלף שקל ואילו בדוד לובינסקי, יבואנית סיטרואן, מוצעת סיטרואן C4 ב-110 אלף שקל - הנחה של כ-12 אלף שקל.

בתחילת 2013 אמור להיכנס לתוקף השלב השני של מתווה המיסוי הירוק שבמסגרתו יעלה מחירן של מכוניות רבות. על פי הערכות צפוי מחירן של מכוניות משפחתיות כגון טויוטה קורולה לעלות ב-6,000-3,000 שקל.

על פי הערכותיהם הראשוניות של יבואני הרכב היתה אמורה ההתייקרות הצפויה להביא לגל רכישות לקראת סוף השנה, בעיקר מצד חברות ליסינג, במטרה להצטייד במלאי רכבים לפני עליית המחיר הצפויה. אלא שבשבועות האחרונים נכנס לתמונה גורם חדש: הבחירות לכנסת.

על פי הערכות, בימים אלה מעמיד המשרד להגנת הסביבה קשיים בפני ישומה של תוכנית המיסוי הירוק בינואר. במידה והמיסוי הירוק לא יכנס בינואר עשויים מחירי הרכב לא לעלות בשיעור ניכר (אלא רק בשיעור המשקף שינויים בשערי מטבע), מה שגורם לחברות הליסינג וללקוחות פרטיים לוותר על התוכניות לרכוש רכב חדש לפני סוף השנה.

לכך מתווסף גורם נוסף: בתחילת השנה תיכנס שנת דגם חדשה ובמידה ומחירי הרכב החדש לא יעלו, אם המיסוי הירוק אכן לא יכנס לתוקף, אזי "לקוחות מתנדנדים" הן בקרב ציי הרכב והן בקרב לקוחות פרטיים יעדיפו לרכוש את מכוניתם החדשה רק בשנה הבאה. לאור זאת נדרשים היבואנים להבליט את ההנחות שהם מעניקים, כדי לשכנע את הלקוחות לרכוש את מכוניתם עוד השנה.

תגיות