אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שטראוס מייקרת מוצרים ב-3% צילום: סיון פרג'

שטראוס מייקרת מוצרים ב-3%

בין המוצרים שיתייקרו גבינות סקי, מעדני דני ומשקאות החלב. מחירו של מילקי לא ישתנה. המחירון החדש ייכנס לתוקף ב-1 בנובמבר

24.10.2012, 12:24 | אורנה יפת

שטראוס מצטרפת לגל עליות המחירים במשק. החברה מעלה את מחיר מוצרי החלב בשיעור ממוצע של 3% בעקבות התייקרות מחיר המטרה. כמו כן יתייקרו גבינת סקי בכ-5%, מעדני דני וגמדים ב-3.5%, משקאות חלב ב-4% וחלב מועשר של יטבתה ב-3%. מחירו של המילקי לא ישתנה.

קראו עוד בכלכליסט

בחברה מסבירים כי עדכון המחיר נובע מעליית מחיר המטרה בקרוב ל-10%. מחיר המטרה עלה לאחרונה ב-20.7 אגורות לליטר ומאז אוקטובר מחירו 2.34 שקל לליטר חלב גולמי.

מוצרי עלית וסלטי אחלה לא יתייקרו בשלב זה. שטראוס הודיעה כי הקפה, המאפים, השוקולד, המלוחים (תפוצ'יפס, אפרופו וחטיפים נוספים) וכן סלטי אחלה, לא יתייקרו.

המחירון החדש ייכנס לתוקף ב-1 בנובמבר.

ציון בלס: "העלייה במחיר המטרה מחייבת אותנו לבצע התאמות מסויימות", צילום: סיוון פרג ציון בלס: "העלייה במחיר המטרה מחייבת אותנו לבצע התאמות מסויימות" | צילום: סיוון פרג' ציון בלס: "העלייה במחיר המטרה מחייבת אותנו לבצע התאמות מסויימות", צילום: סיוון פרג

מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס, אמר, כי "העלייה במחיר המטרה מחייבת אותנו לבצע התאמות מסוימות במחיר מוצרי החלב, יחד עם זאת בשלב זה אנו נמשיך לספוג את עליות מחיר תשומות הייצור וחומרי הגלם האחרים בכל שאר הקטגוריות בהן פועלת החברה ולא נעלה בהן מחירים".

בהודעה מטעמה מסרה שטראוס כי "במהלך השנה וחצי האחרונות, שטראוס סופגת את העליות במחירי תשומות הייצור והאנרגיה בנוסף לעליות מחירי חומרי הגלם ולא מעלה את מחירי המוצרים בהתאם לעליות החדות. מהלכים אלה עלו עשרות רבות של מיליונים לחברה, שחייבו שינויים משמעותיים: צימצום הוצאות, ביטול השקעות מסוימות והתייעלויות בכלל מערכי הייצור, המכירה והשיווק. בנוסף, בתקופה זו ביצעה החברה הוזלות קבועות משמעותיות של כ-10% בממוצע בלמעלה מ-50 ממוצרי החברה כולל מחלבות ושאר קטגוריות. החברה אף יצאה במהלך של קליטת מאות עובדי קבלן, הקפאת שכר בכירים והעלאת שכר המינימום לעובדים כבר בתחילת שנת 2012".

שיעור ההתייקרות של מוצרי שטראוס

שיעור ההתייקרות של מוצרי שטראוס
גבינות
כ-5%
דני וגמדים
כ-3.5%
מילקי
ללא שינוי
חלב עם ערך מוסף
כ-3%
משקאות חלב
4%

אכן, שטראוס והמחלבות המתחרות לא העלו בשנה וחצי האחרונות מחירים, אך הסיבה נעוצה במחאה החברתית בקיץ 2011 במסגרתה הוכרז חרם צרכנים ראשון על תנובה ואחר כך עמדו על המוקד גם שטראוס, יוניליוור וחברות מזון נוספות. בעלי ומנהלי החברות הגדולות, ובהם עפרה שטראוס, זכו להפגנות של צרכנים מול בתיהם.

הודעתה של שטראוס צפויה לגרור עליות הודעות דומות מצד תנובה וטרה שכל אחת מהן חיכתה לראות מה תעשה המתחרה. הציפייה הייתה שתנובה, המחלבה הגדולה, תהיה הראשונה להודיע על התייקרות מוצריה, אך בניגוד לפעמים קודמות בהן תנובה העלתה מחירים והמחלבות האחרות אחריה, הפעם נראה כי תנובה בחרה שלא להוביל את המהלך מחשש לתגובות הצרכנים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות