אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נאומטיקס גייסה חצי מיליון דולר בהובלת ירון קרני ו"תל אביב אנג'לס"

עסקי אוויר: אפליקציה סלולרית חדשה מסוגלת למדוד את לחץ האוויר בגלגלי הרכב דרך מצלמת הטלפון. בין המשקיעים גם מייסדי חברת פגסוס, גידי שיינהולץ וצחי זלוטר

24.10.2012, 18:37 | אסף גלעד

 גיוס נוסף לאפליקציה סלולרית ישראלית, והפעם אחת בתחום האוויר. ליתר דיוק, בתחום האוויר המצוי בצמיג הרכב, עניין של חיים ומוות. הסטארט-אפ המקומי נאומטיקס (Neomatix) פיתח אפליקציה סלולרית למדידת לחץ האוויר בגלגלים, וגייס חצי מיליון דולר מקבוצת האנג'לים 'תל אביב אנג'לס' בהובלת ירון קרני וממייסדי חברת פגסוס, גידי שיינהולץ וצחי זלוטר.

האפליקציה היעודית לאייפון, Tirecheck lite, מודדת כאמור את לחץ האוויר בגלגלי רכב. על המשתמשים לעמוד ליד הרכב, לצלם את הגלגל, לבחור את סוג הרכב ולדעת בתוך פחות מדקה את המצב שלו, שמופיע בצבעים שנעים בין ירוק (לחץ אוויר תקין) ואדום (סעו לתחנת הדלק הקרובה - והחברה אפילו תכוון אותכם אליה).

כפיר ויטמן, מייסד נאומטיקס, צילום: עמית שעל כפיר ויטמן, מייסד נאומטיקס | צילום: עמית שעל כפיר ויטמן, מייסד נאומטיקס, צילום: עמית שעל

כמובן, אתה גם יכול לשתף עם חברים בפייסבוק את לחץ האוויר של הגלגלים שלך.  למה בעצם, אתם שואלים? מייסד החברה כפיר ויטמן חושב דווקא שהדבר יוסיף למודעות לנושא החשוב. "לחץ נמוך ברכב הוא עניין יקר, לא רק מסוכן". הוא אומר ל"כלכליסט".

"רכב עם לחץ אוויר נמוך מבזבז יותר דלק". וישנו כמובן את מימד הסכנה: 10% מהתאונות הקטלניות נגרמות כתוצאה מגלגל שהתפוצץ בגלל לחץ נמוך. בבדיקות של משרד התחבורה בארצות הברית, רק אחד מתוך ששה כלי רכב על הכביש נמצא עם לחץ אוויר תקין בכל ארבע הגלגלים.

זה מתגלגל טוב

 

מייסדי החברה הם יוצאי חיל האוויר כפיר ויטמן ו-אסף מורקס וכן יוצא חיל הים תומר חמם. שלושתם מהנדסים בהכשרתם. כפיר ויטמן הגה את הרעיון לפיתוח יישום שיאפשר למדוד את לחץ האוויר, והפתרונות הקיימים כיום, כגון חיישן המושתל בגלגל הרכב, לא תמיד מגיע למודעות של הצרכן הבודד.

קודם לכן הוא פנה ללימודי סינית בסין, התקדם לתפקיד בחברת On Track Innovations הסינית כמנהל המחקר והפיתוח ואז פגש בגידי שיינהולץ, יזם ישראלי, ממקימי פגסוס, חברת ההייטק הישראלית הראשונה שנמכרה לסינים. החברה של שיינהולץ  פיתחה עטים הממירים כתיבה ידנית לגרסה דיגיטלית במחשב, והיא נרכשה על ידי ייפאנג הסינית.

שיינהולץ, יחד עם צחי זלוטר, הפכו למשקיעים הראשונים בנאומטיקס. קבוצת המשקיעים השניה בחברה הצעירה היא 'תל אביב אנג'לס' בהובלת ירון קרני, שמכרה בעבר את לאבפיקסיז לגוגל, ואת חלקה בקונטקסט-אין לקרן ספארק.

בחברה כעת עובדים על מערכת אוטומטית לציי רכב שתסרוק את גלגלי הרכב הנכנס לחניון החברה ותוכל להתריע בזמן אמת על כל גלגל שיש לנפח. "נהגים של רכבי ליסינג לא ממש מודעים למצב הגלגלים שלהם, ולא תמיד יש להם תמריץ לשים לב לנפח האוויר. ישנם אפילו מקרים שבהם עובדים מוכרים צמיגים ומחליפים אותם בצמיגים אחרים", אומר ויטמן. בהמשך, מתכוונת החברה לבנות שיתופי פעולה עם חברות דלק, ביטוח וחברות השכרת רכב. החברה נוסדה בשנה שעברה ומעסיקה את שלושת המייסדים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות