אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמנכ"ל אפל: האייפד מיני אינו יקר, הלקוחות ישלמו בשביל איכות צילום מסך

סמנכ"ל אפל: האייפד מיני אינו יקר, הלקוחות ישלמו בשביל איכות

פיל שילר, סמנכ"ל השיווק של אפל, יצא להגנת המחיר של האייפד מיני, שהוא יקר משל מתחריו - שלדבריו, "נכשלו באופן אומלל". לטענתו, הלקוחות יעדיפו לשלם את הסכום משום שהאייפד מיני זול מאחיו הגדול

25.10.2012, 11:11 | יוסי גורביץ
אפל חשפה שלשום (ג') את האייפד מיני, טאבלט בגודל 7.9 אינץ' שמחירו 329 דולר לדגם הבסיסי. מחיר זה, שהוא גבוה ביחס לשל מתחריו - משך ביקורת מצד אנליסטים וכלי תקשורת - וסמנכ"ל השיווק של החברה, פיל שילר, יצא להגנת המחיר הגבוה. כך דיווחה אמש (ד') סוכנות רויטרס.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי שילר, הצרכנים יעדיפו מוצר איכותי על פני המוצרים של המתחרים. הוא הגדיר את האייפד הסטנדרטי כ"מוצר הזול ביותר, שאנשים העדיפו על פני המכשירים המתחרים". "ועכשיו", הוסיף שילר, "אתם יכולים להשיג מכשיר שהוא אפילו יותר זול, ב-329 דולר, בצורה החדשה והנהדרת הזו - ואני חושב שהרבה לקוחות עומדים להתלהב מאוד מכך".

שילר והאייפד מיני, באירוע חשיפתו, צילום מסך שילר והאייפד מיני, באירוע חשיפתו | צילום מסך שילר והאייפד מיני, באירוע חשיפתו, צילום מסך

שילר: המתחרים נכשלו באופן אומלל

האייפד מיני מיועד להתמודד עם שורה של טאבלטים קטנים וזולים שיצאו לשוק בשנה וחצי האחרונות. לפני כשנתיים זלזלה אפל בפומבי באפשרות של טאבלטים הקטנים מעשרה אינצ'ים, אך בשנה האחרונה טאבלטים כאלה - כשהמוביל שבהם הוא הקינדל Fire של אמזון, ששודרג לאחרונה, כשאחריו הנקסוס 7 של גוגל - נגסו משמעותית בנתח השוק של אפל בשוק.

אלא שהטאבלטים של גוגל ואמזון מתומחרים במחיר הרבה יותר נגיד לצרכן: כ-200 דולר. מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, אמר לאחרונה שהקינדל Fire נמכר פחות יותר במחיר עלותו לחברה, משום שההכנסות העיקריות של אמזון מגיעות ממכירת תוכן -ולא ממכירות החומרה. אף שאפל היא אימפריית תוכן בפני עצמה, עם שליטה רחבה במכירת סרטים ומוזיקה בחנות האייטיונס, החברה מקפידה על קביעת מחיר יקר יחסית למוצריה.   

למרות המכירות המוצלחות מאוד של הקינדל Fire, טען שילר במהלך אירוע ההשקה ש"אנשים ניסו ליצור טאבלטים קטנים מהאייפד והם נכשלו באופן אומלל, אלו לא היו חוויות מוצלחות".

תגיות