אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נכנסים לישורת האחרונה: מיט רומני מוביל בגיוס הכספים צילום: רויטרס

נכנסים לישורת האחרונה: מיט רומני מוביל בגיוס הכספים

מיט רומני מגיע לסוף הקמפיין כשבידיו 151 מיליון דולר, בעוד שלנשיא אובמה נותרו 114 מיליון דולר בלבד

27.10.2012, 10:00 | סוכנויות הידיעות
מיט רומני, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, נהנה מיתרון פיננסי על פני ברק אובמה בשבועיים האחרונים של המירוץ הצמוד לנשיאות.

הדו"חות הפיננסיים האחרונים לפני הבחירות, שיתקיימו ב-6 בנובמבר, מצביעים על כך שרומני והוועידה הרפובליקנית הארצית שתומכת בו, גייסו קרוב למיליארד דולר עד ה-17 באוקטובר, סכום זהה לכסף שגייסו אובמה והוועידה הדמוקרטית הארצית. אולם רומני הגיע לשלושת השבועות האחרונים של הקמפיין כשבידיו 151 מיליון דולר לבזבז, כלומר 50 מיליון דולר בשבוע, בעוד שלאובמה נותרו 114 מיליון דולר.

"בקמפיין של רומני העריכו שהשבועיים האחרונים של הקמפיין יקבעו את המירוץ, ולכן חסכו בהתאם. אם המירוץ יישאר צמוד, היתרון הפיננסי של רומני עשוי להתגלות כגורם המכריע", מסביר רוגן קרש, מומחה פיננסי באוניברסיטת וויק פורסט בצפון קרולינה.

רומני הצליח להפוך את המגמה ששלטה בבחירות לפני ארבע שנים, אז אובמה גייס מעט יותר ממיליארד דולר, בעוד שהמועמד הרפובליקני ג'ון מקיין גייס מעט פחות מ-780 מיליון דולר.

החברות שתמכו ביותר באובמה הן מיקרוסופט, שהעבירו לו 100 אלף דולר וגוגל, שתרמה 95 אלף דולר. רומני לעומת זאת, קיבל 77 אלף דולר מבנק אוך אמריקה, ופידליטי אינווסטמנטס העניקה לו 50 אלף דולר.

בדיקת הנתונים מעלה כי בשלושת השבועות הראשונים של אוקטובר הוציא אובמה 65 מיליון דולר על 97,170 פרסומות ב-57 שווקים. באותה תקופה רומני הוציא 30 מיליון דולר על 42,937 מודעות פרסום ב-50 שווקי טלוויזיה.

תגיות