אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המורים בקנדה נכנסים לעסקי המירוצים צילום: אי פי אי

המורים בקנדה נכנסים לעסקי המירוצים

דורנה ספורטס, חברת הניהול המובילה של הספורט המוטורי השיגה השקעה משמעותית בזכות החלטתה של מועצת ההשקעות של תכניות הפנסיה של קנדה (CPPIB) לרכוש 39% מהקבוצה.

31.10.2012, 10:26 | סוכנויות הידיעות

דורנה ספורטס, חברת הניהול המובילה של הספורט המוטורי השיגה השקעה משמעותית בזכות החלטתה של מועצת ההשקעות של תכניות הפנסיה של קנדה (CPPIB) לרכוש 39% מהקבוצה.

קראו עוד בכלכליסט

דורנה הספרדית, מחזיקה כעת בזכויות העולמיות לארגון אליפות האופנועים MotoGP עד ל-2036. ההכרזה הגיעה לאחר שבתחילת החודש הוכרז על שינוי מהותי בנוף ענף הספורט. החל מ-2013 דורנה ספורט תקבל את האחריות לארגון אליפות העולם בסופרבייק (Superbike World Championship), בנוסף ל- MotoG, זאת לאחר שסוכם על הסכם חדש עם סוכנות אינפרונט ספורט אנד מדיה. העסקה אורגנה על ידי חברת הפרייבט אקוויטי ברידג'פוינט, שהיא חברת האם של דורנה ואינפרונט.

פורמולה 1. CCPIB, מנהלת קרנות הפנסיה, שבבעלותה נכסים בשווי 165 מיליארד דולר קנדי (165.41 מיליארד דולר), הודיעה גם על השקעה משמעותית נוספת בספורט המוטורי, לאחר שסיכמה את תנאי החוב עם קבוצת פורמולה 1 לממן 400 מיליון דולר מתוך הלוואה של מיליארד דולר, צילום: אם סי טי פורמולה 1. CCPIB, מנהלת קרנות הפנסיה, שבבעלותה נכסים בשווי 165 מיליארד דולר קנדי (165.41 מיליארד דולר), הודיעה גם על השקעה משמעותית נוספת בספורט המוטורי, לאחר שסיכמה את תנאי החוב עם קבוצת פורמולה 1 לממן 400 מיליון דולר מתוך הלוואה של מיליארד דולר | צילום: אם סי טי פורמולה 1. CCPIB, מנהלת קרנות הפנסיה, שבבעלותה נכסים בשווי 165 מיליארד דולר קנדי (165.41 מיליארד דולר), הודיעה גם על השקעה משמעותית נוספת בספורט המוטורי, לאחר שסיכמה את תנאי החוב עם קבוצת פורמולה 1 לממן 400 מיליון דולר מתוך הלוואה של מיליארד דולר, צילום: אם סי טי

אליפות העולם בסופרבייק, המאורגנת כיום על ידי אינפרונט, תהפוך להיות תחת האחריות התפעולית של דורנה, שכבר עכשיו מארגנת את MotoGP, בעוד שאינפרונט תשמש כשותפה השיווקית והיועצת העולמית של שתי התחרויות. ביום שישי מסרה CPPIB כי בכוונתה לרכוש נתח של 39% בקבוצה המורחבת לצד בעלי המניות הנוכחיים, הנהלות ברידג'פוינט ודורנה. שווי העסקה לא פורסם, אך על פי ההערכות הוא בסביבות 400 מיליון יורו.

"יש פה הזדמנות ייחודית להשקיע בעסק ניהול ספורט בינלאומי מוביל", מסר אנדרה בורבוני, סגן נשיא בכיר לענייני השקעות פרטיות ב-CPPIB. "צוות הניהול המנוסה של דורנה הפגין יכולת יוצאת דופן לספק ביצועים עקביים וחזקים. אנחנו מצפים לעבודה המשותפת עם מנכ"ל דורנה כרמלו אזפלטה, צוות הניהול שלו וברידג'פוינט, להמשך הצמיחה העולמית של דורנה ולהשגת הזדמנויות מרגשות בשווקים המתעוררים".

ברידג'פוינט רכשה את דורנה ב-2006 במסגרת עסקה שהעניקה לחברה שווי של 500 מיליון יורו. בסוכנות רויטרס דיווחו כי מכירה אחזקה ל-CPPIB, פירושה שדורנה הרוויחה לבריג'פוינט ולמשקיעים שלה יותר מפי 3 מהסכום שהשקיעו בחברה. "אני מברך את CPPIB כבעלי המניות החדשים שלנו", מסר אזפלטה. "ביחד עם ברידג'פוינט יש לנו כעת תמיכה מוסדית ארוכת טווח, בעודנו מתכוננים לארגן לראשונה את שתי תחרויות האופנועים המובילות תחת קורת גג אחת, ובמקביל דואגים לפתח ולחזק את שתי התחרויות הללו". העסקה ככל הנראה תושלם ברבעון הרביעי של 2012, ועוד צריכים לסכם כמה תנאים.

CCPIB, מנהלת קרנות הפנסיה, שבבעלותה נכסים בשווי 165 מיליארד דולר קנדי (165.41 מיליארד דולר), הודיעה גם על השקעה משמעותית נוספת בספורט המוטורי, לאחר שסיכמה את תנאי החוב עם קבוצת פורמולה 1 לממן 400 מיליון דולר מתוך הלוואה של מיליארד דולר. קבוצת פורמולה 1 מחזיקה בזכויות המסחריות לספורט, והיא בבעלות חברה שבשליטת חברת הפרייבט אקוויטי CVC  קפיטול פרטנרס. תנאי ההלוואה לא נחשפו, אך בורבוני הודיע: "העסקה הזו מהווה הזדמנות מצוינת עבור CPPIB לקחת חלק בכלי הלוואה לטווח הארוך עם החזרים אטרקטיביים לרמת הסיכון, המעורב בו מותג ניהול ספורט אייקוני, הממוקם בצורה מושלמת לצמיחה מתמשכת".

בחדשות נוספות על פורמולה 1: הגרנד פרי הצרפתי עשוי לשוב ללוח השנה כבר בעונה הבאה, לראשונה מאז 2008, כתחליף לגרנד פרי של אמריקה בניו ג'רזי. המרוץ השני המתקיים בארצות הברית נדחה בשבוע שעבר עד 2014, בשל חששות הנוגעים להכנות. כתוצאה מכך נפער חור בלוח השנה של 2013. מנהל הפורמולה 1 ברני אקלסטון הנמצא בימים אלה בגרנד פרי ההודי רמז כי יתכן וצרפת תמלא את החור שנוצר. "אנחנו מוכנים לחתום, אנחנו מחזיקים בעט ומוכנים לחתום על החוזה. באיזה מסלול הם מתכוונים להשתמש זו סוגיה אחת...וגם מי מתכוון לשלם על זה. זו השורה התחתונה, אבל אם הם מוכנים, נוכל להכניס את האירוע ללוח השנה".

הרשויות הצרפתיות מחפשות מזה זמן מה להחזיר את המדינה ללוח השנה של הפורמולה 1, אך הנושא הסתבך מחדש בחודש שעבר לאחר שפדרציית ספורט המכוניות הצרפתית (French Autosport Federation) הצהירה כי היא מקיימת מגעים עם בכירים ממרוציMagny Cours ו- Le Castellet, זאת לאחר שמשרד הספורט הודיע כי לא יסופקו סובסידיות ממשלתיות למרוץ פורמולה 1.

תגיות